Wysłany: Pią Sie 28, 2009 22:00 [R75] Czujnik zużycia klocków
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Mam taki problem,dzisiaj zaczęła zapalać mi się kontrolka zużycia klocków,nic by nie było w tym dziwnego gdyby nie to że wszystkie klocki są OK,a do tego przednie klocki jak i sam czujnik były wymieniane jakieś 2 tyś.km temu.
Kontrolka zapala się czasami po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów,a czasami po kilkunastu metrach.Co może być tego powodem?
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 10:57, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 28, 2009 22:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przetarte przewody od czujników czujniki masz tylko dwa więc jak nowy jest z przodu pozostaje tylny do sprawdzenia lampka zapala sie jak obwód zostanie przerwany czyli gdzieś ci się złamał czy przetarł
[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 23:08 ]
PopaY napisał/a:
Sądzę, że to jakiś błąd i podłączenie pod T4 powinien pomóc.
po co T4 zewrzeć wtyczki i wiadomo który sygnalizuje
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Czujnik ma trochę grubości, może z tyłu już Ci się przeciera, mimo że klocki jeszcze ujdą, ja jeździłem na świecącym jeszcze ze dwa miesiące zanim wymieniłem. I taki sam ojaw miałem jak u Ciebie, klocki wyglądały na jeszcze w miarę a czujnik zapalał się od czasu do czasu, potem to już non stop.
No skoro tak, to zapewne któryś z czujników nawala, w sumie to one tanie są jak barszcz, za dwadzieścia parę PLN kupowałem ostatnio i to chyba da się wymienić bez grzebania się w ze zdejmowaniem zacisku.
gdzie kupiłeś takie tanie? i czy to b yły roverowskie? bo do BMW sa takie tanie ale ponoć nie bardzo pasuja plug&play
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
gdzie kupiłeś takie tanie? i czy to b yły roverowskie? bo do BMW sa takie tanie ale ponoć nie bardzo pasuja plug&play
Poszedłem do pierwszego w miarę sklepu z częściami, podałem jaki model i rok i pani mi jeszcze powiedziała, że to będzie dość drogo, po czym wyartykułowała zdaje się 26 PLN za sztukę na przód i tyle samo za sztuke na tył, zamówiła i na drugi dzień miałem, są w opakowaniu TRW/Lucas - to nie oryginał, ale wyglądają i sprawują się jak oryginały, polecam!
Właśnie wróciłem z warsztatu.Panowie mechanicy nic nie stwierdzili przy obu czujnikach(choć moim niefachowym okiem zauważyłem że tylny czujnik na kablu tuż przy kole,ma jakby załamanie.Ale to przecież nie jest jednożyłowy,twardy miedziany kabel żeby mógł się złamać).
A więc jeden z mechaników kazał mi podjechać jak tylko zaświeci się znowu kontrolka klocków,wtedy podepniemy go do komputera i będzie wiadomo.Ale z tego co wiem,to oni mają tradycyjny komputer,nie mają T4 ani chociażby Boscha i mówię gościowi że nic mu nie da podłączenie pod zwykły komp bo się z nim nie połączy,a on mi na to"jak to nic nie da?ma gniazdo OBD,ma,to musi się dać,przecież to jest tylko stary Rover"
Tak mnie zgrzał,że chciałem mu powiedzieć że stary to jest z niego (C)H..J,a nie ten Rover.
I teraz pytanie do Was,miałem rację z tym kompem,prawda?Żadnym innym kompem prócz T4 i niektórych funkcji na Boschu(takich jak poduszki,ABS,osprzęt silnika),nie połączy się z R75
niektóre kompy się łączą z R75 i potrafią zczytać usterki ale nic nie zmienisz takim kompem w aucie i nic nie przetestujesz tylko wyświetli co i jak jest
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 21:25
Połączyć się połączy, zczyta niemal wszystko, ale nie wszystkie błędy naprawi. Ja swojego R45 podłączyłem do kompa przez łącze OBD, udało mu się sprawdzić sporo, łącznie z ABSem czy kompem głównym w aucie. Nie ma reguły. Oczywiście to nie T4, ale jest szansa, że ich komp zczyta sporo i coś będzie mógł poprawić.
jedyna napisz co miałeś z tymi klockami bo mi też świeci, raz świeci raz nie, teraz ciągle świeci klocki z tylu grubasy a z przodu jeszcze są w miarę a kontrolka teraz świeci ciągle
no i coś z rana lekko trze
teraz też przy hamowaniu coś trzeszczy jakby jakieś stare drzwi, przy hamowaniu zwalniniu i przy skręcaniu jak przyspieszam raczej nic nie słyszę.
Z klockami nic,czujnik wystarczyło odpiąć,posikać Kontaktem i był spokój od sierpnia zeszłego roku do dziś,znowu się zapala a klocki oczywiście grubizny.Dlatego chcę wymienić tylny czujnik i mieć to z głowy,przedni był wymieniany przy klockach.
Wymieniłem na nowe klocki i tarcze i po przejechaniu 500km zapaliła się kontrolka zużycia, odkręciłem koło i zauważyłem że czujnik połamał się przy samej wtyczce, zapewne mechanik który wymieniał mi tarcze i klocki przy demontażu starych klocków musiał uszkodzić wtyczkę i zrobił tak by się trzymało zamówiłem już nowy czujnik zużycia firmy TOMEX za 30zł był też TRW 45zł ale zamówiłem ten tańszy ale pytanie mam do was takie nie za bardzo orientuje się gdzie wpiąć wtyczkę do klocka hamulcowego dodaje zdjęcie podglądowe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum