Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1994
Witam
Mam troszkę pytań z moją cupetą.
1.
Słabe hamulce, porównując do drugiego autka R600 to hamulce w coupe są słabawe jakieś, A wydaje mi się że powinno być zdecydowani lepiej bo przecież autko lżejsze. W R600 jak już lekko wcisnę hamulec, to autko waranie reaguje i zwalnia, w coupe natomiast trzeba pedał mocniej depnąć, a i tak to nie jest to samo. Co za tym idzie dużo pewniej "czuje" hamulce w R600.
Dodam, że nie dział u mnie ABS, uszkodzony czujnik przy lewym kole. Czy Przez to układ hamulcowy może "słabiej reagować"? Ja wiem że to auto nie do końca sportowe, ale nie mniej jednak, bardziej "sportowe" niż R600, ale po hamowaniu tego nie widać...
Ewentualnie co jeszcze może powodować taki stan rzeczy? Klocki z przodu są nowe, tarcze też wyglądają dobrze, grube bez widocznego rantu. W weekend wymienię płyn w układnie może to przyniesie efekt.
2.
Centralny zamek + immo. Co prawda dostałem do samochodu jeden pilot, ale jest on w taki stanie że raczej go nie używam. Czy jest możliwość, zastąpienia OEM centralki jakąś uniwersalną, tak jak to ma miejsce w przypadku R600, dedukuję na chłopski rozum , bo przecież i tu i tu jest PGMFI, a sama centralka nie jest też zaszyta w sterowniku. Może ktoś wie coś na ten temat, ja nie diszukałem się pomocnych informacji.
3.
Gdzie w tym samochodzie znajduje się ECU, z początku myślałem że tak jak w R600 "w nogach" pasażera, jednaj gdzieś na forum zdaje się wyczytałem że ECU jest w bagażniku przykręcony pod "półką" i faktycznie jest tam jakieś ustrojstwo, ale ostatnio gdy poprawiałem przetarta wiązkę za konsolą środkową, podwinąłem wykładzinę w nogach pasażera i tam pod też jest jakiś sterownik, cóż to jest za ustrojstwo?
Na razie to tyle, dziękuję z góry za pomoc, pozdrawiam
1. Zestaw hamulcowy po regeneracji? Może tłoczki stoją? Jakie masz tarcze? Jakie klocki? Jaki płyn w układzie? Może słabo odpowietrzone, problemów może być sporo.
2. Centralny zamek powinien być pod kolumną kierowniczą (sterownik) albo gdzieś w jej okolicach o ile pamiętam.
3. W nogach pasażera powinno znajdować się ECU. (masz silnik hondowski czy rover k-seria?)
1. Zestaw hamulcowy po regeneracji? Może tłoczki stoją? Jakie masz tarcze? Jakie klocki? Jaki płyn w układzie? Może słabo odpowietrzone, problemów może być sporo.
jeszcze do niego nie zaglądałem więc ciężko mi powiedzieć coś konkretnego, ogladałem jedynie z "wierzchu"
Wojtek88 napisał/a:
2. Centralny zamek powinien być pod kolumną kierowniczą (sterownik) albo gdzieś w jej okolicach o ile pamiętam.
Słabe hamulce, porównując do drugiego autka R600 to hamulce w coupe są słabawe jakieś, A wydaje mi się że powinno być zdecydowani lepiej bo przecież autko lżejsze. W R600 jak już lekko wcisnę hamulec, to autko waranie reaguje i zwalnia, w coupe natomiast trzeba pedał mocniej depnąć, a i tak to nie jest to samo. Co za tym idzie dużo pewniej "czuje" hamulce w R600.
Po przesiadce z Kanciaka do R600 mialem wrazenie, ze ten drugi staje w miejscu.
Uklad hamulcowy był sprawny.
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Po przesiadce z Kanciaka do R600 mialem wrazenie, ze ten drugi staje w miejscu.
Mam takie samo wrażenie, choć miałem kiedys kanciaka ale nie pamietam jak tam działały hamulce
[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 10:33 ]
A jest też zbiorniczek z płynem od ABS'u prawda czy jego tez się powinno wymieniać, czy ten układ jest w jakiś sposób połączony z układem hamulcowym, chodzi mi o płyny?
Nie rozumiem o co chodzi ze stanem pilota? z immo w kupetach są spore jaja. ja tego nie rozgryzłem.
obudowa prawie nie istnieje, a po za tym to pilot na IR i zeby złapał trzeba go prawie do czujnika przytknąć. A Ty masz cupete z motorem hondy? Włąsneimi się wydaje że w tym aucie nie powinno być problemu bo immo jest w osobnej puszce, jaja są w k serii bo tam immo jest w ECU
z immo w kupetach są spore jaja. ja tego nie rozgryzłem.
tak, to prawda, przez zabawe z immo, auto stało pół roku...
slax napisał/a:
obudowa prawie nie istnieje, a po za tym to pilot na IR i zeby złapał trzeba go prawie do czujnika przytknąć. A Ty masz cupete z motorem hondy? Włąsneimi się wydaje że w tym aucie nie powinno być problemu bo immo jest w osobnej puszce, jaja są w k serii bo tam immo jest w ECU
w 216 coupe '94 pilot jest na irde ?
u siebie ('96) mam taki normalny, nie na irde, piloty to jakaś porażka... a jak zablokowałem immo to elektrycy rozłożyli ręce...
w końcu sam to sobie "wyciąłem" ale musiałem kupić ECU hondy bez immo, czyli immo chyba jednak jest w ECU..
najprostrzym rozwiązaniem jest chyba rozpięcie centralnego (kiedy auto jest otwarte) i dołożenie kompletnego centralnego zamka wraz z siłownikami (próbowałem kiedyś wysterować ori siłowniki radiolinią dwukanałową i zablokowało mi sie wtedy immo przypadkiem.. ) jeszcze tego nietestowałem, ale to musi wtedy działać
W szóstej generacji civic-a seryjnie jest immo w ecu, czujnik bez którego nie odpalisz auta znajduje się w kluczyku - mała pastylka schowana pod obudową kluczyka, najłatwiejsza opcja to kupienie ecu p28 (przy okazji przejscie na obd1) i problem z głowy jeśli chodzi o immo ^^
W swojej coupe, miałem jakiś zewnętrzny sh*t, kluczykiem nie mogłem otwierać drzwi, jedynie bagażnik, wyobraźcie sobie jak wyjmowałem akumulator to którędy mogłem dostać się do środka; uprzedzam w coupe drzwi pasażera oryginalnie nie mają zamka - jest zaślepiony.. Tak, tak.. Przez bagażnik musiałem wchodzić..
Wyciąć w cholerę te pieruńskie seryjne elektryczne dziadostwa
No tak ale ja mam motor hondy d16a9 zdaje się, immo jest w osobnej puszce na konsolą środkowa pod radiem, a nie w ECU, kluczyk mam normalny "łamany" ( gruby kluczyk z immo pastylką mam w r600 więc wiem jak to wygląda) czyli mogę normalnie wywalić ten sterownik i autko powinno normalnie zapalić? Czyli wtedy mógłbym ten OEM sterownik zastąpić uniwersalnym, tak jak mam w R600. Co myslicie?
No tak ale ja mam motor hondy d16a9 zdaje się, immo jest w osobnej puszce na konsolą środkowa pod radiem, a nie w ECU, kluczyk mam normalny "łamany" ( gruby kluczyk z immo pastylką mam w r600 więc wiem jak to wygląda) czyli mogę normalnie wywalić ten sterownik i autko powinno normalnie zapalić? Czyli wtedy mógłbym ten OEM sterownik zastąpić uniwersalnym, tak jak mam w R600. Co myslicie?
Wojtek88, A myślisz że mogę wypiąć ten sterownik i próbować odpalić auto? Boje sie ze zablokuje autko w cholere, ale z drugiej strony mam przecież pilot to może w razie czego wystarczy zsynchronizować?
Wojtek88, A myślisz że mogę wypiąć ten sterownik i próbować odpalić auto? Boje sie ze zablokuje autko w cholere, ale z drugiej strony mam przecież pilot to może w razie czego wystarczy zsynchronizować?
Wydaje mi się, że skoro masz silnik hondowski, to tam nie ma żadnego immo.. Odcięcie paliwa? Odcięcie zapłonu? Wątpie.
Spróbuj zamknąć auto siedząc w środku i odpalić, wtedy dowiesz się, czy coś ci 'odcina' - wg mnie tak nie będzie, jeśli immo nie ma w ecu to nic takiego nie powinno się dziać. Owszem, są inne zewnętrzne 'antynapady' i odcięcia, ale w seryjnym immo czegoś takiego nie powinno być. Mogę się mylić oczywiście..
Slax, ja bym spróbował odłączyć to magiczne pudełeczko, sprawdź może od razu czy nie jest jakoś 'spoinowacone' z przekaźnikiem pompy paliwa, który jest nieopodal.
Ja chyba kiedyś odłączałem ten sterownik jak miałem przygody z aparatem zapłonowym, nic się nie działo, aczkolwiek miałem aftermarketowy pilot i 'alarm' (z kolei teraz mi się coś przypomina, że to jednak było połączenie oem i aftermarketu, pytaj Markzo'a ^^)
odłączałem ten sterownik przy okazji demontazu konsoli środkowej, i po ponownym podłączeniu i przekręceniu kluczyka w stacyjce wył alarm, trzeba było wcisnąć przycisk z pilota, ale nie próbowałem auta odpalać
odłączałem ten sterownik przy okazji demontazu konsoli środkowej, i po ponownym podłączeniu i przekręceniu kluczyka w stacyjce wył alarm, trzeba było wcisnąć przycisk z pilota, ale nie próbowałem auta odpalać
Poddaję się, najprościej będzie wyjąć bezpiecznik, czy coś, ja nic więcej nie podpowiem, bo po prostu nie miałem styczności z takim hi-tech'kiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum