Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Ile płynu hamulcowego + małe pytanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Ile płynu hamulcowego + małe pytanie
Autor Wiadomość
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

  Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 13:55   [R600] Ile płynu hamulcowego + małe pytanie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Siemanko ;)
Wczoraj jadąc do mojej kobiety potrzebowałem mocniej zahamować na światłach i zaliczyłem zong. Zahamowałem po czym pedał się zapadł i to całkiem całkiem.. Puściłem hamulec i jeszcze raz wcisnąłem i już znów był twardy.. Moja 1 myśl to powietrze w układzie więc przyjechałem, pod blokiem maska UP i do płynu.. To co zobaczyłem ? :o DOT prawie czarny - nie wiem czemu tak ale podejrzewam, że zużycie płynu bo pewnie nikt go wcześniej długimi latami nie wymieniał + hydroskopijność .

Teraz pytania.
1. Ile tego DOT'a kupić bo szukałem na forum ale nic nie znalazłem na ten temat..
500ml czy 1000ml
2. Z racji fatalnego stanu płynu nie jestem pewny czy nie zrobić tego tak:
Wpierw odkręcić wszystkie przewody i spuścić do zera płyn (nic sie nie stanie ?) i dopiero zalać płyn od nowa czyt. zakręcić 3 przewody i zalewać odpowietrzając tylne koło po prawej stronie a potem po kolei reszte.. Dobra strategia czy jest na to jakiś inny poprawny sposób ?

Ja to wziąłem na logikę i to co robiłem w poprzednim aucie (dolewka + odpowietrzenie)..

Wiem, że trochę dziwne to drugie pytanie ale wole zadać durne pytanie niż coś spierdzielić szczególnie, że z hamulcami nie ma żartów.

[ Dodano: Nie Wrz 08, 2013 13:55 ]
Nie no wy tak serio czy se jaja robicie ?

Nikt nie wie ile tam wchodzi i czy to co chce zrobić ma rece i nogi ?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 13:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
karol6376 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 80
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 15:07   

1L powinien wystarczyć bez problemu. Z regóły wystarsza 0,75L.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 15:18   

Po kiego odkręcać przewody? :wink:
Ja luzowałem odpowietrzniki kolejno przy kołach i pompowałem pedałem hamulca, aż pojawi się świeży płyn w wężyku na odpowietrznikach.
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 17:12   

No w sumie odpowietrznikami też można.. Tyle, że ja chce wpierw spuścić do zera a potem dać nowy bo ten co mam to taka cola, że masakra.. nie chce aby mi nowy płyn przeszedł tym syfem bo stary płyn to nie nadaje się do niczego.

Swoją drogą dobrze myślicie mogłem zdiagnozować ? Bo ostatnio na parkingu to samo było. Auto zgaszone, napompowałem hamulec i trzymałem.. w ciągu minuty moze tyćko więcej pedał miałem prawie w podłodze (fakt wciskałem go dosyć hardo)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
robertjes 



Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 5



  Wysłany: Pon Wrz 16, 2013 23:35   

Odpowietrzenie układu przez odpowietrzniki jest łatwe ale po spuszczeniu płynu odpowietrzenie samej pompy juz takie łatwe nie jest :P
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 01:20   

To mówisz zrobić to tradycyjnie ??

Ale DOT nowy nie zmiesza się ze starym ?
Po prostu boje się, że będę miał syf ze starego w tym nowym...
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 13:59   

tomii620si napisał/a:
Ale DOT nowy nie zmiesza się ze starym ?

Są mieszalne.
tomii620si napisał/a:
Po prostu boje się, że będę miał syf ze starego w tym nowym...

Wiesz co to jest ciśnienie? :wink:
Nowy płyn ci wypchnie stary przecież, co tam niby zostanie? Kombinujesz nie wiem po co, później będziesz beczał, że pompy nie możesz odpowietrzyć :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wymiana płynu hamulcowego
Prośba o wskazówki
Liso Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Cze 18, 2009 15:23
KRYS
Brak nowych postów [R600] Małe problemy
Dolot powietrza 600 Di
sylwan Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Lut 05, 2008 00:32
NEOSSS
Brak nowych postów [R600 SDI] Zamiana zacisku hamulcowego.
Zubek Rover serii 600, Honda Accord 6 Nie Lis 23, 2014 19:42
maly2001
Brak nowych postów [R600] Sprężyna zacisku hamulcowego tylnego?
qlisty Rover serii 600, Honda Accord 11 Czw Lis 13, 2008 21:55
bez
Brak nowych postów [R600] Wymiana płynu chłodniczego
hubas20 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Mar 27, 2010 22:44
zuber84cool



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink