Zloty to sie na Łysej Górze odbywają daj dane na PW to wyślę Ci czujnik pocztą.
[ Dodano: Sob Wrz 28, 2013 17:27 ]
Sprawdziłem dziś jeszcze raz działanie czujnika temp. zen., i tak: jak wsiadłem do auta pokazywało 11st C (w domu stacja pogody pokazywała 15,7st C), pojeździłem ok 15km nadal pokazywało 11st C, przy wyłączonym nawiewie zaczęło już wiać do wnętrza gorące powietrze. Włączyłem nawiew ECONO - leci letnie, włączyłem klimatronika, wiało letnim i od razu na termometrze zrobiło się -2,5stC ?! Włączyłem ECONO, wskazywana temo. zaczęła się podnosić do 4 potem do 7st C. Jak widać klimatronik coś psuje odczyty - co może byc tego prrzyczyną ?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 28, 2013 16:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak się złożyło że w sobotę miałem nieplanowaną trasę (ok 250km), zatem zrobiłem sobie jazdę z weryfikacją temp. (pozycaj 7 w menu serwisowym) i tak:
1. wyłączony nawiew do kabiny, temp. podczas jazdy waha się od 90 do 105st C (jazda opk 70-100lm/h) i tak na okrągło, co ok 20-30 sek takie cykliczne zmiany - podejrzewam że włącza sie wentyl na I a potem II bieg i schładza ciecz w układzie, zresztą czuć dodatkowe wibracje jak wiatrak wchodzi na II bieg
2. włączony nawiew ECONO, temp. cały czas utrzymuje się na poziomie 88-90st (sprawdzone przez kilkadziesiąt kilometrów)
Maksymalna temp. jaką zaobserwowałem przy zatrzymaniu się (wyłączony nawiew do kabiny) to 111st C i wibracje już było wyraźnie czuć - podejrzewam że w takim przypadku mimo zamkniętego nawiewu włącza się jakiś tryb "awaryjny" pozwalający na wdmuchanie gorącego powietrza do kabiny - stąd moje odczucia że mimo wyłączonego nawiewu z kratek leciało gorące powietrze.
Teraz czas na pytanie, co może powodować takie nagrzewanie się silnika - zwłaszcza wyłączonym nawiewie ? Czyżby układ był zapowietrzony ? Psuje się termostat ?
Dodam że ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest delikatnie ponad MAX, przewody przy zbiorniczku są odpowiednio gorące, ale jak naduszam te przewody to nie jest wpluwany nadmiar płynu do zbiorniczka a chyba powinien być ?
Z takich ciekawostek dodam że przy temperaturze zewnętrznej ok 6,5st C:
1. Wskazówka temperatury ustawia się na środku już od 75st C
2. Wskazówka temperatury pozostaje na środku nawet przy 111st C
3. Nagrzanie do 75st C to ok 2km jazdy miejskiej
4. Nagrzanie do 84st C to kolejny 1,5km jazdy miejskiej
5. Nagrzanie do 90st C to kolejny 3km jazdy miejskiej
Czyli w moim przypadku czas nagrzewania płynu w obiegu zaczyna wyraźnie spadać od 75st C - ciekawe czy to norma ?
[ Dodano: Wto Paź 01, 2013 09:08 ]
Tutaj http://forum.roverki.eu/v...p=461606#461606 opisano że dla silnika M47R Diesel 2.0, biegi wiatraka chłodnicy włączają się odpowiednio:
(Very rarely needs engine cooling in UK but does require fan operation for Air conditioning to work correctly)
If the ECT sensor registers an engine coolant temperatures of:
Between 100°C and 105°C, = Low fan speed
Between 106°C and 111°C, = Medium fan speed.
Between 112°C and 119°C, = High speed.
U mnie pierwszy bieg ząłącza się zawsze powyżej 96st C, czyżby to zależało od softu (mam ten od CDTi) ?
[ Dodano: Sro Paź 02, 2013 10:57 ]
Dodam jeszcze informację że mimo, wskazania w menu 7 w diagnostyce pokazują temperaturę 99-110st C to chłodnica jest mega zimna. Co jest bardziej prawdopodobne:
A Ty bądź ktoś przed Tobą używał płynu uszczelniającego chłodnicę ?
Wymieniałeś kiedykolwiek termostat? Bo ja na przestrzeni 256 tyś KM już dwa razy
Problemy podobne do Twoich, ale u mnie dodatkowo wariowała wskazówka od temp.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Termostat wymieniany dokładnie rok temu, z racji braku oringu zalany był uszczelniaczem. W wakacje awaria (pęknięcie) węża wody i jego wymiana. Machanik na ile umiał na tyle odpowietrzył więc zastanawiam się czy brakuje u mnie kilku litrów płynu czy jednak poleciał termostat (wsadzony oryginał z freelandera). Czy z taka temp 100-110st C mogę kilka dni jeszcze po mieście (4-5km) pośmigać ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum