Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Nie Paź 13, 2013 20:55
kalafior, do diesla tylko odczyt niektórych parametrów. Generalnie bezskuteczny. Do Diesla to BMW Scanner i Inpa ale z kablem obsługującym K i D linię .
np :
Wszystko co jest w formie kabelka uważam za zabawki ew. odczytywacze prostych błędów.
Często generują błędy których nie ma albo źle interpretują te co sa naciągając tylko właściciela auta na koszta.
Przykładowo często przepływomierz diagnozowany jest jako uszkodzony czujnik krokowiec błąd czujnika ABS jako przerwany obwód pompy ABS i inne cuda.
Jak chcesz sprawdzić auto dokładnie to kup coś takiego:
http://allegro.pl/new-cdp...3597120659.html
Robi 90% aut na rynku, prosty interfejs i ma fajne możliwości.
Potem ogłaszasz się na Allegro z diagnostyką bierzesz po 100zł gdzie np w Łodzi za podstawową diagnozę roverka krzyczą 160zł.
Mi się spłacił w nieco ponad miesiąc, a teraz zarabia
Jak rozwiniesz firmę tak jak ja to kupujesz o jedno oczko wyżej czyli:
http://allegro.pl/launch-...3615607913.html
I tym możesz już się bawić w programowanie CCU IMMO i inne bajery.
Ro co wydasz na części przez błędy tych interfejsów na kabelku to miał byś coś solidnego.
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pon Paź 14, 2013 08:43
SyntaX napisał/a:
Wszystko co jest w formie kabelka uważam za zabawki ew. odczytywacze prostych błędów.
Często generują błędy których nie ma albo źle interpretują te co sa naciągając tylko właściciela auta na koszta.
Przykładowo często przepływomierz diagnozowany jest jako uszkodzony czujnik krokowiec błąd czujnika ABS jako przerwany obwód pompy ABS i inne cuda.
Jak chcesz sprawdzić auto dokładnie to kup coś takiego:
http://allegro.pl/new-cdp...3597120659.html
Robi 90% aut na rynku, prosty interfejs i ma fajne możliwości.
Potem ogłaszasz się na Allegro z diagnostyką bierzesz po 100zł gdzie np w Łodzi za podstawową diagnozę roverka krzyczą 160zł.
Mi się spłacił w nieco ponad miesiąc, a teraz zarabia
Jak rozwiniesz firmę tak jak ja to kupujesz o jedno oczko wyżej czyli:
http://allegro.pl/launch-...3615607913.html
I tym możesz już się bawić w programowanie CCU IMMO i inne bajery.
Ro co wydasz na części przez błędy tych interfejsów na kabelku to miał byś coś solidnego.
Za przeproszeniem ale chyba nie miałeś w ręku BMW scannera, radzi sobie dobrze łącznie z programowaniem LSM i IKE. Również raczej nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy . Także w przypadku tylko diagnozowania swojego R nie trzeba wydawać ponad tysiąca złotych na zbędną zabawkę .
[ Dodano: Pon Paź 14, 2013 09:43 ]
kalafior napisał/a:
ok a potrzebny jest jakis program czy jest razem z urzadzeniem
[ Dodano: Nie Paź 13, 2013 22:13 ]
a jeszcze drugie pytanko bo w opisie tego urzadzenia jest ze w BMW czyta bledy itp a co z rowerkiem potrafi zrobic
BMW scanner gryzie Roverka bez żadnych problemów .
nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy
No właśnie, posiadacie i co z tego?
Jeśli ktoś potrzebuje diagnostyki a nie chce siedzieć dniami i nocami nad zmiana jakiś skryptów to kupuje sprzęt za 1k PLN i się cieszy.
Za przeproszeniem ale chyba nie miałeś w ręku BMW scannera, radzi sobie dobrze łącznie z programowaniem LSM i IKE. Również raczej nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy . Także w przypadku tylko diagnozowania swojego R nie trzeba wydawać ponad tysiąca złotych na zbędną zabawkę .
[ Dodano: Pon Paź 14, 2013 09:43 ]
kalafior napisał/a:
ok a potrzebny jest jakis program czy jest razem z urzadzeniem
[ Dodano: Nie Paź 13, 2013 22:13 ]
a jeszcze drugie pytanko bo w opisie tego urzadzenia jest ze w BMW czyta bledy itp a co z rowerkiem potrafi zrobic
BMW scanner gryzie Roverka bez żadnych problemów .
Czyli sugerujesz, że jeśli posiadam Rovera 75 1.8 z roku 99 oraz interfejs ELM 327 którego nigdy nie udało mi się z owym Roverkiem połączyć (żaden program nie widział auta) to za pomocą programu BMW scanner uda mi się wreszcie wykorzystać owy interfejs w podstawowej diagnostyce mojego auta?
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pon Paź 14, 2013 20:10
Syri napisał/a:
szpynior napisał/a:
Za przeproszeniem ale chyba nie miałeś w ręku BMW scannera, radzi sobie dobrze łącznie z programowaniem LSM i IKE. Również raczej nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy . Także w przypadku tylko diagnozowania swojego R nie trzeba wydawać ponad tysiąca złotych na zbędną zabawkę .
[ Dodano: Pon Paź 14, 2013 09:43 ]
kalafior napisał/a:
ok a potrzebny jest jakis program czy jest razem z urzadzeniem
[ Dodano: Nie Paź 13, 2013 22:13 ]
a jeszcze drugie pytanko bo w opisie tego urzadzenia jest ze w BMW czyta bledy itp a co z rowerkiem potrafi zrobic
BMW scanner gryzie Roverka bez żadnych problemów .
Czyli sugerujesz, że jeśli posiadam Rovera 75 1.8 z roku 99 oraz interfejs ELM 327 którego nigdy nie udało mi się z owym Roverkiem połączyć (żaden program nie widział auta) to za pomocą programu BMW scanner uda mi się wreszcie wykorzystać owy interfejs w podstawowej diagnostyce mojego auta?
Jakbyś dobrze czytał to w drugim poście jest info iż BMW Scanner i Inpa najlepiej do diesla .
A może po prostu nie potrafisz skonfigurować odpowiednio ustawień portu i dlatego Ci żaden program nie widzi .
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pon Paź 14, 2013 20:31
Syri napisał/a:
Ah faktycznie, byłem tak podniecony możliwością uruchomienia tego ustrojstwa, że nie doczytałem słów "Do Diesla" przepraszam.
Co do ustawień to sprawdzałem zarówno te które znalazłem w instrukcji do interfejsu jak też i wiele innych.
Dlatego pisałem bo sam również na początku miałem problem z odpaleniem ELM-a. Niby w systemie widziany ale żaden program go nie widział. Dopiero po formacie wszystko zagrało. Wiele osób właśnie w przypadku benzyniaka ELM-em robi podstawowe rzeczy. Może warto spróbować na innym sprzęcie na początek. No chyba że może Ci w kostce coś nie łączy .
[ Dodano: Pon Paź 14, 2013 21:31 ]
marcin.misek napisał/a:
szpynior napisał/a:
nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy
No właśnie, posiadacie i co z tego?
Jeśli ktoś potrzebuje diagnostyki a nie chce siedzieć dniami i nocami nad zmiana jakiś skryptów to kupuje sprzęt za 1k PLN i się cieszy.
Bez skryptów też się połączysz i zdiagnozujesz. Można poszukać - nawet jest opis jakiem kablem co i jak. Bez wydawania tysiąca złotych .
Bez skryptów też się połączysz i zdiagnozujesz. Można poszukać - nawet jest opis jakiem kablem co i jak. Bez wydawania tysiąca złotych .
Wiem, bo tak się łącze, ale nie jest to kompletna diagnostyka. Brak możliwości podłączenia sie pod GM6 czy IPK, a diagnostyka silnika sypie jakieś błędy.
Troche o ELM było więc powiem dla tych co się nie mogli połączyć. Ja też nie mogłem do momentu kiedy nie wyłączyłem ANTYWIRUSA i nie zainstalowałem wtedy sterowników na nowo. potem połączyło za pierwszym razem (tylko pokazało niewiele). jak włączyłem antywirusa to znów nie chciało łączyć
[ Dodano: Sro Paź 16, 2013 21:56 ]
Dzisiaj zdecydowałem się na kupno tego
i zobaczymy co on nawymyśla. Mam nadzieję że ten jak opisujecie zrobi trochę więcej.
A co chcesz żeby zrobił?
Przy poprawnej konfiguracji i instalacji powinien zdiagnozować silnik (pokazać błędy i wyczyścić oraz odczytać parametry bieżące) oraz diagnostykę modułów EWS, LSM, PDC, AIC, RADIO. Dla reszty trzeba zmienić konfigurację, skrypty wykonawcze dla INPA oraz czasami podmienić programy dla serwera EDIABAS.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kabelek dotarł. I teraz męka na instalacją Inpa po win 7. Znalazłem w necie gotowca na wirtualnym xp. I pytanko czy INPA poradzi sobie z moim R od razu po podłączeniu czy trzeba jej coś zmienić? Bo w sumie jest ona bo BMW a nie do R75. MaReK te skrypty które posiadasz do czego dokładnie służą?
skrypty które ja posiadam, a nie ma ich w paczce służą tylko i wyłącznie moim eksperymentom w zakresie kodowania poszczególnych sterowników. Do diagnostyki nie są potrzebne. W skrajnych wypadkach, żeby się sprawnie łączył i nie sypał błędami należy podmienić kilka IPO (skrypty skompilowane INPA) oraz PRG (programy dla EDIABAS). Na WIN7 oraz wirtualnych maszynach nigdy nie osiągnąłem tego co dała mi instalacja na starym poczciwym lapku z windows XP
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
tez przechodziłem problematyczne instalacje inpa pod win 7, a ze mój mały hp 2510"nie chcial" xp'ka bylem zmuszony do zainstalowania inpa na win 7 32 bit - śmiga idealnie jak na xp. Pamiętam ze jak inpa 4.4.7 po zainstalowaniu nie odpalała bo czegoś jej tam brakowało (z instalki 9.0.7) to instalowałem inpa 5 (z instaliki 10.0.2 - jak dobrze pamiętam). Później usuwałem ręcznie wszystkie foldery z dysku c dotyczące inpa, ediabasa itd i jeszcze raz instalowałem inpa 4.4.7 - zawsze po tym zabiegu działało
Wiecie ja po prostu nalezę do wygodnych, zwyczajnie jak się jedzie do klienta nie ma czasu na bawienie się skryptami i siedzenie godzinami przy aucie.
Ludzie są zabiegani i potrzebują szybkiej fachowej diagnozy dlatego stawiam na jak najbardziej uniwersalne urządzenia a Autocom w najnowszej wersji 2013R2 takim urządzeniem właśnie jest.
Kiedy potrzeba sięgnąć głębiej w CCU albo ECM wtedy odpalam Diagun X431 którym zrobię wszystko łącznie z podmianami map silnika i pełnym programowaniem CCU.
Wiadomo że na prywatne potrzeby jest to duży wydatek.
Ja najczęściej używam czegoś takiego:
http://allegro.pl/launch-...3564445846.html
Po tym jak Polsat rozwiązał z nami umowę franszyzy zarejestrowałem się w Urzędzie Pracy i wziąłem 22.000zł na otworzenie działalności.
Wystarczyło na interfejsy które na siebie zarabiają, 2 komplety solidnych kluczy, podnośniki kobyłki i inne wyposażenie na początek otwarcia warsztatu.
Lokal swój miałem z czasem doposażam.
Umiem spawać więc większość narzędzi zrobiłem sobie sam i tak powoli znajduję sposób na życie.
Chodzi mi o to że wydasz te 200zł na kabelek potem godziny przy skryptach i zrobisz 1 auto.
A możesz:
Użyć opcji raty Allegro.
Kupić porządny interfejs który ma wiele opcji.
Ogłosić się i zarabiać.
Ja na wiosnę biorę tak profesjonalny odkurzacz piorący i maszynę do nabijania klimatyzacji.
30 nabić klimy i maszyna spłacona.
chyba ze masz inna prace która nie zostawia czasu na to żeby inna brać.
Do mnie ludzie chcą przyjeżdżać z autami bo mam warunki, narzędzia i jakaś tam paroletnia praktykę, ale zajmuje sie serwisem ekspresow i zwyczajnie nie mam czasu na naprawę cudzych samochodów. W moim wypadku taki interfejs za 1 k czy 2 nigdy by sie nie zwrócił a inpa za 100 czy 200 zl zwraca się praktycznie przy każdorazowym podłączeniu pod własne auto
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum