Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] problem z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Pią Paź 11, 2013 17:45
[R200] problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
cinek-c19 



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 17



Wysłany: Czw Paź 10, 2013 21:10   [R200] problem z odpaleniem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998


Witam.Kupiłem właśnie rowerka z usterką silnika. Sprzedajacy zapewniał mnie ze usterka powstała w skutek długiego postoju (około 6 miesiecy). Usterka polega na:
Roverek odpala lecz przy 2500-3000 obr.tak jak by nie dostawał paliwa,dławi się, jest słaby i kopci ale nie na czarno lecz takjakby na niebiesko. wymieniłem filtr paliwa ale usterka jak była tak jest dalej. Zauważyłem ze przy samym zapłonie włańcza się wiatrak,Nie pali sie kontrolka od swiec zarowych. Nie miałem nigdy diesla i niewiem od czego zaczac. prosze was o pomoc. jesli ktos miał taka lub podobna usterke to piszcie

[ Dodano: Czw Paź 10, 2013 22:10 ]
zauwazyłem jeszcze jeden bezpiecznik spalony w puszcze tam gdzie silnik jest oraz dwa bezpieczniki w puszcze pod kierownica. Dodam jeszcze ze juz nawet mi nie chce odpalic. Jak wymienie bezpiecznik (ten w komorze silnika) to wentylator na zapłonie nie chodzi ale coś słychac jakby jakis przekaznik nonstop prztykał
Ostatnio zmieniony przez cinek-c19 Pią Paź 11, 2013 17:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 10, 2013 21:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Paź 11, 2013 16:51   

Przejrzyj wiazke silnika ,oraz sprawdz czy wyskakuja jakies błedy .
Ewentualnie mozesz poluzowac rurke od wtrysku sprawdzajac czy podaje paliwo i czy wydobywa sie dym z tłumika .
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
cinek-c19 



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 17



Wysłany: Pią Paź 11, 2013 17:17   

Więc tak- troszke dzis posiedziałem,Wymieniłem wszystkie bezpieczniki, ale nadal nie odpala! Co ciekawego odkryłem?! Trzeci bezpiecznik od dołu (puszka koło silnika) jak go wyjmę to nie przekaznik tryka tylko cos w okolicy pompy, a jak bezpiecznik wepne to ucisza się te tyrkotanie ale za to załańcza się wentylator. Chyba tak nie powinno byc? Stacyjka jest cały czas podswietlona. Czy jest kluczuk w stacyjce czy nie to i tak jest podswietlona,nie pali sie kontrolka swiec zarowych.
Przypomne ,że auto jak było na chodzie to przy obrotach 2500-3000 dławiło się i dymiło

[ Dodano: Pią Paź 11, 2013 18:17 ]
postaram się znalesc informacje jak odczytac błedy,a jesli chodzi o instalacje to gdzie mam jej szukac 9 miej więcej w jakiej okolicy)
 
 
arczi 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 59
Skąd: Gilowice/ Pszczyna



Wysłany: Sro Paź 16, 2013 18:20   

Na podstawie tego wybłyskaj błędy: http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

Co do 'terkotania' pompy to przy sprawnym układzie powinno takie występować przy załączonym zapłonie.
_________________
Pozdrawiam Artur
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 16, 2013 18:29   

cinek-c19, w opisie (pod nickiem) masz napisane że masz "Rover 200 1.4 Si", mógł byś to zmienić bo wprowadza to w błąd.

Pozdrawiam
 
 
 
cinek-c19 



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 17



Wysłany: Czw Paź 17, 2013 00:06   

Witam ponownie.Kolego nie mam nigdzie wpisane ze mam rover 214 si! A tak naprawde to w moim gospodarstwie sa dwa rovery. Jeden to diesel 2,0 SDI , a drugi 1,4 16 V. Ale problem mam z dieslem
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 17, 2013 15:23   

Aaa to wszystko jasne :D
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Paź 17, 2013 18:54   

Diesel jak ma paliwo kompresje , dobry kąt wtrysku i prąd to odpali jak powyżej 5 stopni temp
Żarowe grzeją poniżej +5°C ale kontrolka powinna wskakiwać wyjmij licznik może żarówka się spaliła
Co do paliwa poluzuj wtryskiwacz i niech ktos ci pokreci rozrusznikiem i odkrecaj wtrysk az poleci paliwo (uważaj na oczy powinno zdrowo prysnąć ) jak nie leci to pompa i przewody paliwowe oraz filtr do sprawdzenia a jak leci a rozrusznik zdrowo kręci (przy tym dieslu nawet jak kreci rozrusznik to czasem jest za słabo do odpalenia) to możliwe że masz ustawiony źle kąt wtrysku
Ustawia się go na kole będącym pod osłoną z prawej strony silnika(od strony aku) ale lepiej poczytaj o tym zanim zaczniesz kręcić
Najbardziej mnie martwi ten niebieski dym w dieslu lepiej oglądać czarny (wtryski)ew biały (turbo lub dolot) a najlepiej to czarny dopiero przy mocnym deptaniu :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cinek-c19 



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 17



Wysłany: Czw Paź 17, 2013 22:40   

ten dym to był taki ciemny ale podchodził tak jakby pod niebieski i pojawiał sie jak sie wcisneło pedał gazu i zaczął sie dławic. na wolnych obrotach nic nie było widac. nie znam się za bardzo na silnikach wiec bede musiał warsztat odwiedzic . A jak wciskam pedał gazy na zapłonie to jakis przekaznik słychac.To tak ma byc? A jeszcze jedno- przed filtrem paliwa mam taka gryszke do pompowania paliwka. Jak ja posciskam to robi sie twarda ale po paru chwilach znów moge kilka razy nia posciskac. Wydaje mi sie ze moze gdzies powietrze łapie skoro mieknie gruszka
 
 
arczi 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 59
Skąd: Gilowice/ Pszczyna



Wysłany: Czw Paź 17, 2013 22:46   

Nie kolego, gruszka powinna robić się miękka po jakimś czasie , ponieważ ciśnienie które wytworzyłeś spada poprzez powrót paliwa- przelew, tak powinno być. Co innego gdybyś w ogóle nie umiał pod pompować, wtedy można by obstawiać lewe powietrze albo zaworki zwrotne w gruszce.
Najpierw wybłyskaj błędy, to możesz zrobić sam.
_________________
Pozdrawiam Artur
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 05:13   

Hmm na zapłonie po wciśnięciu gazu nie przypominam sobie żeby coś się odzywało jedynie poże stukać potencjometr gazu jak uderzy o ogranicznik
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cinek-c19 



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 17



Wysłany: Pon Paź 21, 2013 17:02   

jak wciskam pedał gazu to pstryka przekaznik który jest pod maska na obok kielicha amortyzatora od strony pasażera.
Nastepnie ustaliłem: odkreciłem taka rurke co idzie do wtrysku i nie leci ropa jak krece silnikem. Czy to tak ma byc? Czytałem gdzies na forum zeby odkrecic i sprawdziec czy leci ropa tamtedy
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 21, 2013 18:03   

tak ropa powinna tryskać ale nawet przy pełnym odkręceniu nic nie leci? jeśli tak to pompa nie podaje paliwa może jeszcze gdzieś wąż paliwowy się przytkał ale wątpie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
arczi 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 59
Skąd: Gilowice/ Pszczyna



Wysłany: Pon Paź 21, 2013 19:41   

cinek-c19,
Sprawdź czy podawane jest napięcie na elektrozawór pompy wtryskowej po przekręceniu zapłonu, jeżeli nie to masz przyczynę nie podawania paliwa, nie można też wykluczyć uszkodzenia elektrozaworu (pomimo pojawiającego się napięcia nie będzie działał), miałem tak u siebie, mogłem sobie kręcić w nieskończoność..
_________________
Pozdrawiam Artur
 
 
 
cinek-c19 



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 17



Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:22   

całkiem odkreciłem na pierwszym wtrysku rurke i nic. nawet kropla nie poszła podczas krecenia. Przewody paliwowe chyba sa ok.gruszka lekko mieknie po postoju doby. Naciskajac gduszke 3-4 razy i znów twarda wiec mysle ze przewody sa ok.

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 00:22 ]
A gdzie sie zanajduje ten elektrozawór pompy? Tam nigdzie nie idzie rekii wsadzic. Co moge zdemontowac zeby nic nie zepsuc a dostac sie np do pompy? Oczywiscie osłone silnika zdjełem
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 10:01   

A błędy wybłyskałeś?
 
 
cinek-c19 



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 17



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 16:29   

zabieram sie do tego ale sie boje ze cos nie tak zrobie. nawet niewiem gdzie szukac tej kostki
 
 
arczi 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 59
Skąd: Gilowice/ Pszczyna



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 18:35   

'Kostkę' czyli gniazdo diagnostyczne znajdziesz za konsolą środkową na dole. Dojdziesz tam wkładając rękę za plastik od strony pedału gazu, będzie przymocowane do metalowej ramki, albo tak jak u mnie luzem jak już ktoś wcześniej grzebał, żeby dało się wyciągnąć bez rozbierania plastików. Później postępuj zgodnie z instrukcją. Nie bój się niczego nie zepsujesz, a może ci się uda naprawić :]
Co do elektrozaworu pompy to jest tam podłączony jeden kabelek, całkiem osobny, jak dobrze pamiętam czarno-biały ale mogę się mylić.
_________________
Pozdrawiam Artur
 
 
 
cinek-c19 



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 17



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 19:39   

a w jaki sposób z tej blaszki wypiac kostke? Jutro po robocie zabieram sie za odczytywanie błedu.mam nadzieje,ze według instrukcji dam rade odczytac błedy

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 20:39 ]
Cos mi sie wydaje,ze w tym miejscu co na schemacie jest ten elektrozawór nie miałem zadnego kabelka podpietego. Jutro sie upewnie
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 20:15   

cinek-c19 napisał/a:
Cos mi sie wydaje,ze w tym miejscu co na schemacie jest ten elektrozawór nie miałem zadnego kabelka podpietego.

Bez podłączonego elektrozaworu auto nie ma prawa odpalić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1,4i 97'] problem z odpaleniem
romek1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Wrz 12, 2009 19:00
romek1
Brak nowych postów [R200 1.4] problem z odpaleniem
bajkerr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Cze 03, 2013 10:45
robsson78
Brak nowych postów [r200 1,4 16v] Problem z odpaleniem
Alimantado Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sty 10, 2011 17:44
gorgoroth80
Brak nowych postów [R200] - problem z odpaleniem
yamayo7 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lut 23, 2012 15:10
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink