Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] Gotujacy sie silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] Gotujacy sie silnik
Autor Wiadomość
Karwatma 



Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 96



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 10:15   [r75] Gotujacy sie silnik
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam
MAm problem z silnikiem . obiaw mialem ze za silnika wydobywal sie po rozgrzaniu siwy dym :) , okazalo sie ze zebrala sie nie wiem skad woda w zgieciu silnika ""V""(pod pokrywa) . usuneli wode . Temperatura na wskazniku jest ok , wentylatory dzialaja prawidlo ( wydaje mi sie ze za szybko po odpaleniu sie wlaczaja ) po zgaszeniu silnika slychac jak w silniku gotuje sie woda. No i po rozgrzaniu silnika i otwarciu korka od zbiorniczka wody , wode wywala mocna jak w gotujacym sie czajniku :) to raczej nie normalne ? strasza ze silnik do wymiany :) test na co2 zrobiony nic nie wykazalo , olej i jego poziom jest ok . MA ktos pomysl ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 22, 2013 10:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 13:08   

Sprawdź termostat. ;)
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
Karwatma 



Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 96



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 13:17   

tomi24lbn napisał/a:
Sprawdź termostat. ;)



Jest dobry sprawdzany nie zacina sie itp :)
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 18:45   

albo pękła obudowa termostatu albo rurka co idzie od niego do silnika. Do sprawdzenia też szczelność połączeń tych rurek co idą do termostatu.

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 19:45 ]
a na rozgrzanym silniku jak odkręcisz korek to normalka, że Ci płyn wyskoczy. My mamy układ ciśnieniowy a dalej to już wiesz co się dzieje
 
 
 
Karwatma 



Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 96



Wysłany: Sro Paź 23, 2013 08:16   

Dlatego nie wierze za bardzo ze sie blok czy glowica wygiela takie cuda mowia :) bo auto ma moc nic sie nie dzieje oprocz tej gotujace sie wody. Ta woda co wspomnialem ze byla w zgieciu juz jej niema i nie leci wiec niemam pojecia skad sie pojawila . Bede musial chyba zawiesc do innego mechanika;)
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Paź 23, 2013 09:38   

Wjaki sposób termostat był sprawdzany, jeśli był wymontowany i zamontowany to może tłumaczyć, że płyn nie pokazuje się znowu, po prostu jest teraz uszczelniony. Jeśli nie był demontowany to sytuacja napewno się powtórzy, tworzywo z którego jest wykonana obudowa termostatu i jej umiejscowienie powoduje kruszenie i pękanie.
Płyn gotuje się w bloku z powodu złego odpowietrzenia lub zbyt póżnego otwierania się termostatu.
Jest jeszcze jedna możliwość - spadek ciśnienia w układzie chłodzenia spowodowany nieszczelnością patrz rurki i obudowa termostatu.
_________________
rom
 
 
Karwatma 



Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 96



Wysłany: Sro Paź 23, 2013 09:43   

Musze zmienic mechanika w tym temacie albo sam sprawdzic . Bo oni sa juz uparci na temat ze to blok silnika . Albo sam sprawdze albo podjede do Wawy na poznanska do Brit. car .
Dla mnie tez to bardziej wyglada na cos zwiazanego z odpowietrzeniem i termostatem bo nie wierze ze sie silnik skonczyl :)


A jezeli bylby to termostat albo cos zwiazanego z tym to czemu temperatura na wskaznikach jest normalana?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Paź 23, 2013 10:15   

KIedy płynu chłodzącego jest za mało, czujnik temperatury nie jest omywany płynem, ma kontakt tylko z powietrzem a ono gorzej przenosi ciepło.
W takich przypadkach, kiedy płyn zacznie się gotować ( wtedy następuje kontakt z płynem) następuje nagły skok wskazywanej temperatury i zapala się czerwona lampka oraz wyświetla komunikat na wyświetlaczu.
Płynu może być na tyle mało, że również termostat będzie się otwierał z opóżnieniem co jeszcze pogarsza sprawę.
_________________
rom
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 23, 2013 13:08   

sprawdź, czy masz drożną rurkę powrotu do zbiorniczka płynu (ta mała czarna po lewej stronie korka). U rodziców w 75 zatkała się jakims paprochem i były jaja.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów gotujacy i ubywający płyn chłodniczy
lestatkc Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 27, 2017 19:33
Brat
Brak nowych postów [R75] Gotujący się płyn, wysokie obroty
ArtureK Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Mar 19, 2016 12:31
ArtureK
Brak nowych postów [Rover 75]Gotujący się samochód i wyciekający płyn.
Wyjcio Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Mar 09, 2016 22:15
bajowsado
Brak nowych postów [R75 1.8] Silnik od MGF 1.8 16V 02r
Syri Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 02, 2015 08:30
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] silnik
jarztom Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Cze 26, 2013 07:31
mimo66



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink