Wysłany: Wto Paź 22, 2013 10:15 [r75] Gotujacy sie silnik
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam
MAm problem z silnikiem . obiaw mialem ze za silnika wydobywal sie po rozgrzaniu siwy dym , okazalo sie ze zebrala sie nie wiem skad woda w zgieciu silnika ""V""(pod pokrywa) . usuneli wode . Temperatura na wskazniku jest ok , wentylatory dzialaja prawidlo ( wydaje mi sie ze za szybko po odpaleniu sie wlaczaja ) po zgaszeniu silnika slychac jak w silniku gotuje sie woda. No i po rozgrzaniu silnika i otwarciu korka od zbiorniczka wody , wode wywala mocna jak w gotujacym sie czajniku to raczej nie normalne ? strasza ze silnik do wymiany test na co2 zrobiony nic nie wykazalo , olej i jego poziom jest ok . MA ktos pomysl ?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 10:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
albo pękła obudowa termostatu albo rurka co idzie od niego do silnika. Do sprawdzenia też szczelność połączeń tych rurek co idą do termostatu.
[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 19:45 ]
a na rozgrzanym silniku jak odkręcisz korek to normalka, że Ci płyn wyskoczy. My mamy układ ciśnieniowy a dalej to już wiesz co się dzieje
Dlatego nie wierze za bardzo ze sie blok czy glowica wygiela takie cuda mowia bo auto ma moc nic sie nie dzieje oprocz tej gotujace sie wody. Ta woda co wspomnialem ze byla w zgieciu juz jej niema i nie leci wiec niemam pojecia skad sie pojawila . Bede musial chyba zawiesc do innego mechanika;)
Wjaki sposób termostat był sprawdzany, jeśli był wymontowany i zamontowany to może tłumaczyć, że płyn nie pokazuje się znowu, po prostu jest teraz uszczelniony. Jeśli nie był demontowany to sytuacja napewno się powtórzy, tworzywo z którego jest wykonana obudowa termostatu i jej umiejscowienie powoduje kruszenie i pękanie.
Płyn gotuje się w bloku z powodu złego odpowietrzenia lub zbyt póżnego otwierania się termostatu.
Jest jeszcze jedna możliwość - spadek ciśnienia w układzie chłodzenia spowodowany nieszczelnością patrz rurki i obudowa termostatu.
Musze zmienic mechanika w tym temacie albo sam sprawdzic . Bo oni sa juz uparci na temat ze to blok silnika . Albo sam sprawdze albo podjede do Wawy na poznanska do Brit. car .
Dla mnie tez to bardziej wyglada na cos zwiazanego z odpowietrzeniem i termostatem bo nie wierze ze sie silnik skonczyl
A jezeli bylby to termostat albo cos zwiazanego z tym to czemu temperatura na wskaznikach jest normalana?
KIedy płynu chłodzącego jest za mało, czujnik temperatury nie jest omywany płynem, ma kontakt tylko z powietrzem a ono gorzej przenosi ciepło.
W takich przypadkach, kiedy płyn zacznie się gotować ( wtedy następuje kontakt z płynem) następuje nagły skok wskazywanej temperatury i zapala się czerwona lampka oraz wyświetla komunikat na wyświetlaczu.
Płynu może być na tyle mało, że również termostat będzie się otwierał z opóżnieniem co jeszcze pogarsza sprawę.
sprawdź, czy masz drożną rurkę powrotu do zbiorniczka płynu (ta mała czarna po lewej stronie korka). U rodziców w 75 zatkała się jakims paprochem i były jaja.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum