Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Nie przekracza 3k rpm + jaki kabel diagnostyczny ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Sob Lis 02, 2013 18:26
[R400] Nie przekracza 3k rpm + jaki kabel diagnostyczny ?
Autor Wiadomość
Slawek 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 7



  Wysłany: Sob Lis 02, 2013 14:43   [R400] Nie przekracza 3k rpm + jaki kabel diagnostyczny ?
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam!
Od kilku dni mam pewien problem, ponieważ auto na zimnym silniku wkręca się na maksymalne obroty i wszystko jest OK. Jak tylko się zagrzeje to nie da rady przekroczyć 3 000 rpm i do tego pojawia się CHECK. Wlewałem preparat do czyszczenia wtrysków i pomogło na chwile, potem dalej to samo. Drogą dedukcji trzeba je wymienić... Jednak wolę się najpierw upewnić może miał ktoś coś podobnego i może są to problemy spowodowane czymś zupełnie innym ?

Drugi problem to nie wiem jaki i czy w ogóle można kupić taki kabel do diagnostyki pod komputer ? Czy może jakiś skaner ? Jaka w ogóle tu jest wtyczka? Chciałbym odczytać ten błąd CE, może to by coś podpowiedziało. Pamiętam, że znajomy kiedyś coś takiego kupował, tzn sam kabel chyba za 50zł. Szukałem tu na forum, jednakże posty dotyczyły benzyniaków.

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam :) .
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Lis 03, 2013 17:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 02, 2013 14:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 02, 2013 20:36   

Zasadnicze pytanie, masz SD czy SDI? Bo na pewno nie TD ;)
Albo inaczej, ile masz KM?
 
 
Slawek 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Lis 03, 2013 21:04   

Tego to nie wiem...
Części kupuję do 105 konnego
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 03, 2013 21:11   

Części są te same.
Masz intercooler? Jeśli masz to możesz sam błędy wybłyskać, jeśli nie masz to musisz szukać komputera T4, zobacz ile masz kW w dowodzie.
Żadne kable i tanie skanery z allegro nie wchodzą w grę przy obu wersjach mocy tego silnika.
Gniazdo to OBD2.
 
 
Slawek 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Lis 03, 2013 22:37   

Intercoolera nie mam. W dowodzie mam 77kW. Dodatkowo jest Rover 400 2,0D. Tak jest w papierach.

Na prawdę jest OBD II ? Takie samo wejście mam w Civicu VII, więc jak najbardziej opłaca mi się kupić. Jakie błędy mogę tym sczytać ?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 04, 2013 19:35   

Slawek napisał/a:
Intercoolera nie mam. W dowodzie mam 77kW

No to nie wiem, może masz błąd.
Bo jeśli byś miał 77kW to możesz sam błędy sprawdzić http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
Slawek napisał/a:
Na prawdę jest OBD II ?

Tak.
Jak już pisałem, jakieś kable nie wystarczą by sprawdzić błędy.
 
 
Slawek 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 04, 2013 20:06   

Faktycznie wtyczkę OBD II znalazłem. Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego niby nie mam TD ? Podobno intercoolery były czasem demontowane :P .
Przepraszam może za zbyt błahe pytania, ale po prostu mnie to nurtuje.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 04, 2013 20:11   

Bo TD nie jest oznaczeniem silników Rovera.
są SD (słabsza wersja bez Intercoolera, 86KM) i SDI (105KM silnik z Intercoolerem)
Slawek napisał/a:
Podobno intercoolery były czasem demontowane :P .

Niby po co?
Ja obstawiam, że ty masz jednak SD, wywalenie Intercoolera wiąże się z przeróbkami, wątpię by komuś się chciało to robić, to nie jest tak że demontuje IC i jadę dalej.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lis 04, 2013 20:24   

Wrzuć zdjęcie spod maski będzie wiadomo co tam siedzi. :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Slawek 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 04, 2013 21:02   

Cyknąłem parę fotek... Mam pod ręką tylko telefon, a ciemno już... :oops:

Więc co tu siedzi ?









A powiedzcie mi jeszcze... Co się stanie jak bym zrobił to co w w/w linku a nie mam intercoolera ?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 04, 2013 21:10   

Slawek napisał/a:
Więc co tu siedzi ?

Masz SD tak jak pisałem, na mechanicznej pompie, bez Intercoolera, 86KM ;)
Slawek napisał/a:
A powiedzcie mi jeszcze... Co się stanie jak bym zrobił to co w w/w linku a nie mam intercoolera ?

Nic się nie stanie.
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lis 04, 2013 21:14   

Kolego SD jak nic.Jak chcesz to jutro ci wrzucę foto mojego SDi w r620 dla porównania.
Co do pytania to masz 2 opcje. Mało prawdopodobna- nic by się nie stało
Bardzo prawdopodobna upaliłbyć coś w instalacji. We wtyczce w SDi jak robiłem diagnostykę i zwarłem nie te piny co trzeba (pomyliłem 15 z 16 to na szczęście tylko delikatnie zaiskrzyło i nic mu się nie stało. U ciebie mogłoby być gorzej.Swoją drogą u mnie jest ten sam motyw co u ciebie tyle że u mnie check nie świeci. Prawdopodobnie katalizator się zatkał.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
Slawek 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 04, 2013 21:22   

Właśnie i ja doszedłem do tego...
Czyli jest błąd w papierach tak jakby :D .
Zwierałem te piny i nic się niestety nie dzieje, CE zapala się i gaśnie... Szkoda. Czyli zwykły taki skaner
http://allegro.pl/tester-...96.html#history
nie zda egzaminu, bo... ?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 04, 2013 21:31   

Slawek napisał/a:
Czyli zwykły taki skaner
http://allegro.pl/tester-...96.html#history
nie zda egzaminu, bo... ?

Bo z SD łączy się tylko komputer T4 serwisowy.
SDI ma sterownik Boscha i więcej testerów może się łączyć.
Niestety ty masz ograniczone możliwości.
Ja bym się cieszył, jakbym miał SD, ma potencjał, łatwo można podkręcić moc, zajrzyj do działu tuning mechaniczny jeśli jesteś zainteresowany.
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lis 04, 2013 21:33   

Bo kolego drogi nic ci nie powie.Wątpię nawet w to że skomunikuje się z twoim R. Nietkóre KTSy Boscha mają problem z połączeniem się. Ja swojego R podpinałem pod coś dziwne co było 3 moduły i dopiero po tej kombinacji można było skasować poduszkę a i to nie do końca. Spróbuj poszukać czegoś do hondy z dieslem albo stricte do Rovera z silnikiem SD.To co podałś w aukcji może by się sprawdziło w jakimś golfie albo audi ale nie w R gdzie elektronika jest naprawdę pokopana.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
Slawek 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 04, 2013 22:21   

Ok, bardzo dziękuję za wszelaką pomoc. Proszę powiedzcie jeszcze na co zwrócić szczególną uwagę gdy będzie mi podpinał mechanik. Może jest coś ważnego ?:)
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 05, 2013 14:29   

W SD to raczej nic ciekawego nie odczytasz prócz błędów czujnika położenia wału, przepływomierz i wtrysk sterujący. No może jeszcze EGR. U mnie też po rozgrzaniu kiedyś się zapalał i słabo ciągnął. A okazało się, żę coś nie tak z wtyczką pompy było.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Jaki program diagnostyczny,kabel
lukanio44 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Maj 28, 2017 18:20
lukanio44
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r416] kabel diagnostyczny
piotrekd26 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Kwi 16, 2014 08:50
Adrian
Brak nowych postów [R400] Niezidentyfikowany kabel..
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Mar 22, 2012 21:09
AndrewS
Brak nowych postów [r400] co to za kabel? DODAŁEM FOTĘ
Finveg Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Cze 08, 2015 12:14
Finveg
Brak nowych postów [R400] Jakiś kabel pod kokpitem
MarTnes Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Maj 05, 2007 12:51
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink