Wysłany: Sob Lis 02, 2013 14:43 [R400] Nie przekracza 3k rpm + jaki kabel diagnostyczny ?
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam!
Od kilku dni mam pewien problem, ponieważ auto na zimnym silniku wkręca się na maksymalne obroty i wszystko jest OK. Jak tylko się zagrzeje to nie da rady przekroczyć 3 000 rpm i do tego pojawia się CHECK. Wlewałem preparat do czyszczenia wtrysków i pomogło na chwile, potem dalej to samo. Drogą dedukcji trzeba je wymienić... Jednak wolę się najpierw upewnić może miał ktoś coś podobnego i może są to problemy spowodowane czymś zupełnie innym ?
Drugi problem to nie wiem jaki i czy w ogóle można kupić taki kabel do diagnostyki pod komputer ? Czy może jakiś skaner ? Jaka w ogóle tu jest wtyczka? Chciałbym odczytać ten błąd CE, może to by coś podpowiedziało. Pamiętam, że znajomy kiedyś coś takiego kupował, tzn sam kabel chyba za 50zł. Szukałem tu na forum, jednakże posty dotyczyły benzyniaków.
Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Lis 03, 2013 17:07, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 02, 2013 14:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Części są te same.
Masz intercooler? Jeśli masz to możesz sam błędy wybłyskać, jeśli nie masz to musisz szukać komputera T4, zobacz ile masz kW w dowodzie.
Żadne kable i tanie skanery z allegro nie wchodzą w grę przy obu wersjach mocy tego silnika.
Gniazdo to OBD2.
Faktycznie wtyczkę OBD II znalazłem. Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego niby nie mam TD ? Podobno intercoolery były czasem demontowane .
Przepraszam może za zbyt błahe pytania, ale po prostu mnie to nurtuje.
Bo TD nie jest oznaczeniem silników Rovera.
są SD (słabsza wersja bez Intercoolera, 86KM) i SDI (105KM silnik z Intercoolerem)
Slawek napisał/a:
Podobno intercoolery były czasem demontowane .
Niby po co?
Ja obstawiam, że ty masz jednak SD, wywalenie Intercoolera wiąże się z przeróbkami, wątpię by komuś się chciało to robić, to nie jest tak że demontuje IC i jadę dalej.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lis 04, 2013 21:14
Kolego SD jak nic.Jak chcesz to jutro ci wrzucę foto mojego SDi w r620 dla porównania.
Co do pytania to masz 2 opcje. Mało prawdopodobna- nic by się nie stało
Bardzo prawdopodobna upaliłbyć coś w instalacji. We wtyczce w SDi jak robiłem diagnostykę i zwarłem nie te piny co trzeba (pomyliłem 15 z 16 to na szczęście tylko delikatnie zaiskrzyło i nic mu się nie stało. U ciebie mogłoby być gorzej.Swoją drogą u mnie jest ten sam motyw co u ciebie tyle że u mnie check nie świeci. Prawdopodobnie katalizator się zatkał.
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
Właśnie i ja doszedłem do tego...
Czyli jest błąd w papierach tak jakby .
Zwierałem te piny i nic się niestety nie dzieje, CE zapala się i gaśnie... Szkoda. Czyli zwykły taki skaner
http://allegro.pl/tester-...96.html#history
nie zda egzaminu, bo... ?
Bo z SD łączy się tylko komputer T4 serwisowy.
SDI ma sterownik Boscha i więcej testerów może się łączyć.
Niestety ty masz ograniczone możliwości.
Ja bym się cieszył, jakbym miał SD, ma potencjał, łatwo można podkręcić moc, zajrzyj do działu tuning mechaniczny jeśli jesteś zainteresowany.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lis 04, 2013 21:33
Bo kolego drogi nic ci nie powie.Wątpię nawet w to że skomunikuje się z twoim R. Nietkóre KTSy Boscha mają problem z połączeniem się. Ja swojego R podpinałem pod coś dziwne co było 3 moduły i dopiero po tej kombinacji można było skasować poduszkę a i to nie do końca. Spróbuj poszukać czegoś do hondy z dieslem albo stricte do Rovera z silnikiem SD.To co podałś w aukcji może by się sprawdziło w jakimś golfie albo audi ale nie w R gdzie elektronika jest naprawdę pokopana.
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
Ok, bardzo dziękuję za wszelaką pomoc. Proszę powiedzcie jeszcze na co zwrócić szczególną uwagę gdy będzie mi podpinał mechanik. Może jest coś ważnego ?:)
W SD to raczej nic ciekawego nie odczytasz prócz błędów czujnika położenia wału, przepływomierz i wtrysk sterujący. No może jeszcze EGR. U mnie też po rozgrzaniu kiedyś się zapalał i słabo ciągnął. A okazało się, żę coś nie tak z wtyczką pompy było.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum