Wysłany: Czw Cze 26, 2008 13:21 [R75] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw....
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich
Nazywam sie Jędrek i jestem nowym posiadaczem Roverka oraz nowym członkiem klubu.
Co prawda nie jest to mój pierwszy Rover , 10 lat temu posiadałem taki wynalazek jak Austin Rover Maestro MG 2.0 : ehh to była maszyna.
Do rzeczy jednak od paru dni posiadam R75 1.8 benzyna z 99 roku z przebiegiem 150 tyś km . Przeczytałem na forum już wiele postów dotyczących sprzęgła , wysprzęglika itd... objawy tam opisane nie do konca pasuja do mojego przypadku:
1.Auto ma problem z płynnym wrzucaniem biegów- potrzebna jest troszkę siły by wrzucić odpowiednie przełożenie
2.Podczas jazdy czuć wibracje , tak jakby uszkodzona była poduszka pod silnikiem , jednak te wibracje dochodzą ze skrzyni biegów, dodatkowo słychać delikatne buczenie
3.Na postoju również wyczuwalne są pewne wibracje, oraz delikatne hmm buczenie
4.Przy gwałtownym dodaniu gazu słychać uderzenie - stuk dochodzący ze skrzyni biegów
5 podczas ruszania trzeba dodać więcej gazu by auto płynnie ruszyło
6. Nie wydaje sie by autu brakowało mocy
Sam już nie wiem....do głowy przychodzi mi koło dwu masowe albo jakieś łożysko ....
Jeśli ktoś sie spotkał z podobnymi objawami to prosiłbym o pomoc.
Jeśli znacie też jakiś warsztat w woj dolnośląskim zajmujący sie skrzyniami lub specjalizujący sie w naprawach Roverów to proszę o kontakt.
Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Jędrek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 23:28, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 26, 2008 13:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
koło dwumasowe było stosowane tylko z silnikami CDT i CDTi więc raczej odpada
być może rozsypały się sprężynki na tarczy sprzęgla odpowiadajace za tlumienie drgań
być może też winny jest wysprzęglik, który nie odbija tak jak powinien i jest efekt nagłego szarpniecia...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
U mnie było podobnie jak u ciebie. W końcu nie mogłen wrzucić żadnego biegu. Wziąłem się za sprawdzenie płynu w pompce, okazało cię że jest such ,to sobie dolałem. Po przejechaniu paru kilometrów problem się ponowił, co sie okazało, wysprzęglik był a wykończeniu, po dojechanio do warsztatu padł kompletnie. Kiedy zwaliniśmy skrzynie wysprzęglik gył rozsypany w drobny mak. Przez to włączanie biegów na siłę musiałem zkikwidować luzy na ścięgnach. Sprawdź czy macz wyciek między skrzynią a silnikiem, jak tak to będziesz wiedział że to na 100% jest wysprzęglik.
Wysłany: Czw Cze 26, 2008 17:16 Re: [R75 1.8 '99] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw
Jędrek13 napisał/a:
Witam wszystkich
Nazywam sie Jędrek i jestem nowym posiadaczem Roverka oraz nowym członkiem klubu.
Co prawda nie jest to mój pierwszy Rover , 10 lat temu posiadałem taki wynalazek jak Austin Rover Maestro MG 2.0 : ehh to była maszyna.
Do rzeczy jednak od paru dni posiadam R75 1.8 benzyna z 99 roku z przebiegiem 150 tyś km . Przeczytałem na forum już wiele postów dotyczących sprzęgła , wysprzęglika itd... objawy tam opisane nie do konca pasuja do mojego przypadku:
1.Auto ma problem z płynnym wrzucaniem biegów- potrzebna jest troszkę siły by wrzucić odpowiednie przełożenie
2.Podczas jazdy czuć wibracje , tak jakby uszkodzona była poduszka pod silnikiem , jednak te wibracje dochodzą ze skrzyni biegów, dodatkowo słychać delikatne buczenie
3.Na postoju również wyczuwalne są pewne wibracje, oraz delikatne hmm buczenie
4.Przy gwałtownym dodaniu gazu słychać uderzenie - stuk dochodzący ze skrzyni biegów
5 podczas ruszania trzeba dodać więcej gazu by auto płynnie ruszyło
6. Nie wydaje sie by autu brakowało mocy
Sam już nie wiem....do głowy przychodzi mi koło dwu masowe albo jakieś łożysko ....
Jeśli ktoś sie spotkał z podobnymi objawami to prosiłbym o pomoc.
Jeśli znacie też jakiś warsztat w woj dolnośląskim zajmujący sie skrzyniami lub specjalizujący sie w naprawach Roverów to proszę o kontakt.
Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Jędrek
Właśnie wróciłem z małej trasy: przy 120km na godzinę praca skrzyni biegów staje sie naprawdę głośna.
Sprawdziłem płyn DOT 4 ... był poniżej maximum, ale był
Jesteście pewni ,ze to tylko wysprzęglik ,a nie uszkodzona skrzynia biegów ...
Pozdrawiam
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 14:30 Re: [R75 1.8 '99] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw
Jędrek13 napisał/a:
Właśnie wróciłem z małej trasy: przy 120km na godzinę praca skrzyni biegów staje sie naprawdę głośna.
Sprawdziłem płyn DOT 4 ... był poniżej maximum, ale był
Jesteście pewni ,ze to tylko wysprzęglik ,a nie uszkodzona skrzynia biegów ...
Pozdrawiam
Sprawdź olej w skrzyni,
Czy na każdym biegu jest taki sam efekt (głośno i wibracje)?
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 15:02 Re: [R75 1.8 '99] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw
Kris napisał/a:
Jędrek13 napisał/a:
Właśnie wróciłem z małej trasy: przy 120km na godzinę praca skrzyni biegów staje sie naprawdę głośna.
Sprawdziłem płyn DOT 4 ... był poniżej maximum, ale był
Jesteście pewni ,ze to tylko wysprzęglik ,a nie uszkodzona skrzynia biegów ...
Pozdrawiam
Sprawdź olej w skrzyni,
Czy na każdym biegu jest taki sam efekt (głośno i wibracje)?
Tak na każdym.
Cicho robi sie w kabinie od 140-150 km na h
Okręciłem olej w skrzyni ten z boku i zaczął lać sie olej .. wiec chyba jest go odpowiednia ilość
Mam pytanie, czy jak autko masz zgaszone, to biegi wchodza tobie z łatwością?. Bo powinny, jeśli tak nie jest to prosze sprawdź czy nie masz tego wycieku między skrzynią a silnikiem, a napewno jak nie możesz z łatwością wkleszczyć biegu to są to ścięgna. Słucaj z resztą jak myślisz że masz soś z kołem dwumasowym to zwalaj skrzynie, reszta wyjdzie ci po drodze. Skoro to skrzynia to wywalaj.
WItam , mam ten sam problem nie moge wbić ani jednego biegu, został napełniony zbiornik pompki sprzęgła , pojezdziłem chwile i to samo. pod samochodem olej z tego co czytam i dowiaduje się od was to prawdopodobnie wysprzęglik. Panowie pomożecie ? potrzebuje jakiegoś dobrego mechanika o roverka albo może ktoś z was to potrafi jestem ze Śląska z Sosnowca a roverek to 75tka z 2005 roku z dużym grilem jak audi..Proszę o kontakt jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc
witam otoz mam problem temperatura spadla ponizej 10 stopni i zaczely sie problemy z 1,2,3 biegiem po odpaleniu ,po 10min juz chodzi wszystko ladnie ,dodam ze wymienione sprzeglo ,pompka,wsprzeglik ,macie jakis pomysly?
mam dokładnie to samo. od momentu w którym wskazówka temperatury ruszy lekko w górę, biegi zaczynają wchodzić mięciutko, jednak chwilę po odpaleniu zapiąć "dwójkę" to jest nie lada sztuka. Przyczyny nie znam do dziś, choć pytałem już kilka znających się na rzeczy osób. Na początku mowa była o zbyt gęstym oleju w skrzyni. Jednak niedawno było wymieniane sprzęgło, więc skrzynia zwalana, olej zalany, a problem jest nadal, więc to należy wykluczyć
no mam dokladnie trzeba sie niezle napiac zeby 2 weszla ,1 troszke lepiej ,i olej tez juz 2 razy wymieniany ,co bedzie jak temperatura bedzie np -20 zeby czegos nie zepsuc. ciekawe czy inni majacy tez cdt maja taki problem ?
też się o to trochę obawiam, bo do pracy mam mniej niż 5km i zanim się rozgrzeje to muszę trochę poszarpać za wajchę, a wiadomo, że działanie siłą nie zawsze przynosi dobre rezultaty. Może ktoś miał podobnie i zna przyczynę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum