Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana wtryskiwaczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana wtryskiwaczy
Autor Wiadomość
trawis25 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 14:07   [R75] Wymiana wtryskiwaczy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Ma ktoś może patent na wyjęcie zapieczonego wtryskiwacza?
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 10:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 14:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 14:28   

Czytałem kiedyś że można popuścić mocowanie wtryskiwacza i próbować uruchamiać silnik. Pod wpływem ciśnienia powinien się unieść. Tylko nie odkręcaj całkowicie "uchwytu". Możesz próbować delikatnie podważać.
 
 
lzawiasa 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 26



Wysłany: Czw Lis 14, 2013 17:04   

Jesli silnik jest na "chodzie" dobrze jest strzykawka i nafta namoczyc goracy wtryskiwacz. Nafta ma wlasnosci penetrujace i rorpusci osac miedzy glowica a wtryskiwaczem. Warto probowac na opornych wtryskach.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lis 14, 2013 22:27   

lzawiasa napisał/a:
Jesli silnik jest na "chodzie" dobrze jest strzykawka i nafta namoczyc goracy wtryskiwacz. Nafta ma wlasnosci penetrujace i rorpusci osac miedzy glowica a wtryskiwaczem. Warto probowac na opornych wtryskach.

Hehe ;) Czytałem już o colach, kąpielach w błocie, wieszaniu auta za wtrysk pod sufitem na tydzień... jak wtrysk jest zapieczony porządnie, to go i pucką 5KG nie wyciągnie. Wtedy prasa konieczna, ale trzeba uważać na obudowę zaworów, bo plastikowa.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 15, 2013 22:47   

MaReK napisał/a:
jak wtrysk jest zapieczony porządnie, to go i pucką 5KG nie wyciągnie


U mnie tak był wyciągnięty :mrgreen: tyle że najpierw została odkręcona góra wtryskiwacza potem dopasowana gruba podkładka dopasowana do nakrętki i przyspawana do tej "pucki" Należy pamiętać o wybijaniu wtrysku prostopadle do pucki. Ja w tym celu odkręciłem maskę kilka puknięć i "ząb" wyrwany
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lis 15, 2013 23:37   

Technik jest wiele ;) Co mechanik/warsztat, to inna legenda. Mój wtrysk nie chciał wyjść musiał iść na prasę.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sobierw 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2003
Posty: 193
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Lis 16, 2013 14:38   

MaReK-u i przyszedł czas na mnie i stanoł anioł śmierci na wtryskiem moim i powiedział iććććć stąd :( dobrze że Pan Nasz Marian stał na jeziorem i podała mi dłoń :) Mój Mistrzu :)

Jeszcze tylko odberać zamontować i życie wróci - i zmartwych wstanie mój roverek :)

Padły w drugim cylindrze (szykuje się trzeci) ale Adam zakoninik z zakroczymia pomorze.
już rozpoczoł rekolekcje wtryskowe :) jeszcze tylko przelew dziś puszczony musi zostać zaksięgowany i odpust otrzyman w postaci wtysku.

MaReK bądź poważny i proszę nie myl wtrysku z wytryskiem :) :) :)
_________________
R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lis 16, 2013 15:12   

sobierw napisał/a:
MaReK-u i przyszedł czas na mnie i stanoł anioł śmierci na wtryskiem moim i powiedział iććććć stąd

A coś mu zrobił? Co się stało? Gównem jakimś go zalałeś? :)

sobierw napisał/a:
ale Adam zakoninik z zakroczymia pomorze.

Jakie pomorze, toż to mazowsze jest jeszcze ;)

sobierw napisał/a:
już rozpoczoł rekolekcje wtryskowe :)

Dużo wzi, czy jak zwykłą mszę ;P ?

sobierw napisał/a:
MaReK bądź poważny i proszę nie myl wtrysku z wytryskiem :) :) :)

A z wodotryskiem mogę? ;)

To co się stało? Jakie objawy, jakie prawdopodobne przyczyny usterki?
Toć taki świeży silnik...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lis 16, 2013 16:05   

Jezeli prasę obsadzisz na pokrywie to ja połamiesz. Poza tym prasa często rwie wtryskiwacze w połowie(one maja udzwig kilka-kilkansscie ton) i masz głowicę do zdjęcia.
Sa co prawda frezy do rozwiercenia tak urwanego wtrysku - tylko kto je ma ?? I ile za taka usługę weźmie.
Najlepiej odkręć śruby mocujace wtrysk tak kolo 5mm luzy i normalnie odpalasz auto i gazujesz. Jak nic to da to bierzesz i robisz trasę mocna deputajac po gazie. Nawet jak wyskoczy to dalej będziesz mogl jechać - po prostu będzie przedmuch i będzie waliło ropa z oparami. Jeżeli po przejażdżce nie wyskoczy to zakładasz udar do sciagania wtrysków, z tym ze zakręcony na gwincie tym co siedzi cewka moze łatwo sie zerwać - tam jest bardzo drobny gwint. Dlatego najlepiej jak bys wykręcił cewkę i zaworek. Do tego potrzebny klucz imbus 10mm z dziura w środku - sa na allegro po 40 zl. Wtedy dostaniesz sie do gwintu za który możesz samochód powiesić pod sufitem. Opukanie na boki wtrysku tez pomaga.
Jeśli zdecydujesz sie na prasę przygotuj sie na zdjęcie głowicy - nie twierdze ze tak będzie, ale trzeba miec to na uwadze - każdy kto używa prasy nie da gwarancji, ze nie rozerwie wtryskiwacza w połowie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sobierw 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2003
Posty: 193
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Lis 19, 2013 17:40   

pojechałem na wymianę zamka (słabe efekty - szyba nie działa i zamek otwiera z opóźnieniem), wymianę oleju w skrzyni i sprawdzenie hamulców i przegubu do Mariusza.

Maniuś dzwoni i mówi że wtrysk na drugim cylindrze lej jak z zarzynanej świni.
przygotował wydruk z kompa i tam wypisane że 5 mm3

po za tym zauważyłem większe spalanie w ostatni weekend (myślałem że to jazda po mieście)

więc zaczęło się nerwowe szukanie wtrysku może dwóch :|

mam nadzieję że u mnie wyjdą bezboleśnie bo są z oringami

pamiętam jak MaReK demontował swój wtrysk a ja z lampką stałem :|
pamiętam też jak to się skończyło :)

mam jedną sztukę od Adasia - szukam jeszcze jednej do poniedziałku muszę znaleźć :(

[ Dodano: Wto Lis 19, 2013 17:40 ]
Proszę o potwierdzenie lub wyśmianie i wykluczenie :)
słyszałem że jak wymieniać wtryski to od razu komplet.

przecież to mega wielkie pieniądze :( nowe to 4 tyś zł używki w dobrym stanie to też 1-2 tysie.

czy mogę wymienić jeden lub dwa te które są padnięte?
_________________
R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 18:45   

sobierw napisał/a:
Proszę o potwierdzenie lub wyśmianie i wykluczenie
słyszałem że jak wymieniać wtryski to od razu komplet.

przecież to mega wielkie pieniądze nowe to 4 tyś zł używki w dobrym stanie to też 1-2 tysie.

czy mogę wymienić jeden lub dwa te które są padnięte?


Jak złapiesz kapcia to naprawiasz jedną oponę i tak samo z wtryskami jak padł jeden wymieniasz jeden. Chyba że masz za duzo pieniędzy to wymień profiaktycznie :)
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lis 19, 2013 18:56   

wtryski pracują parami. Teoretycznie jest zalecane przynajmniej w parach je wymieniać bo może być tak ze wymienisz ten co na kompie pokazuje, ze leje a nagle inne zaczynają szwankować. Najlepiej i najbezpieczniej gdybyś każdy wtrysk wyciągnął i sprawdził na maszynie do tego przewidzianej.
Ale ja tez wymieniałem pojedynczo - wiadomo finanse. Ważne zeby podkładki byly nowe i gniazdo oraz końcówka wtrysku tam gdzie siada podkładka czyste
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Sob Sty 18, 2014 19:21   

Panowie bo chyba wtryski mam do regeneracji (objawów żadnych typowych dla wtrysków)
byłem u mechanika bo czek endżin wyskoczył i zrobi sprawdził przy okazji prace wtryskiwaczy, niby na słuch stwierdził że ''klepie tłok''
i na kompie mu wyszło coś takiego
wtrysk 1 0,3
wtrysk 2 2.5
wtrysk 3 -1,25
wtrysk 4 -1,5

Nie wiem co te wartości oznaczają , ale powiedział ze tyko 1 jest sprawny
Co o tym myślice faktycznie sa do sprawdzenie i regeneracji ??
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sob Sty 18, 2014 19:53   

michalie napisał/a:
Panowie bo chyba wtryski mam do regeneracji (objawów żadnych typowych dla wtrysków)
byłem u mechanika bo czek endżin wyskoczył i zrobi sprawdził przy okazji prace wtryskiwaczy, niby na słuch stwierdził że ''klepie tłok''
i na kompie mu wyszło coś takiego
wtrysk 1 0,3
wtrysk 2 2.5
wtrysk 3 -1,25
wtrysk 4 -1,5

Nie wiem co te wartości oznaczają , ale powiedział ze tyko 1 jest sprawny
Co o tym myślice faktycznie sa do sprawdzenie i regeneracji ??

1 - ok
2- leje
3,4 próbuje wyrównać

2,3,4 do regeneracji, jak tłucze to może być na drugim, zbyt duża dawka mogła wypalić tłok. Przy wyniku 2,5 ja bym robił i to prędko . Chociaż są i tacy co przy ponad 3 jeżdżą :)

Tu Link masz temat w którym pokazywaliśmy swoje wyniki

A czemu check Ci wyskoczył? Co Ci powiedział ? Jakie błędy ?
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Sob Sty 18, 2014 20:18   

szpynior, dokładnie to samo mi powiedział mechanik ze 3 i 4 próbuje wyrównać.
A czek sie zaświecił nagle i wyszło 10 błędów
1niskie wstępne ciśnienie paiwa (kiedyś odpiołem pompe przy aku zeby sprawdzić czy odpali i odpalił bez problemu nawet weszedł na max obroty ale to na jałowym)
2 błąd czyjnika wysokiego ciśnienia ?? ??
3 coś z przepływką (wiem ze już lekko nie domaga)
4 świeca żarowa
5 błąd na linii can skrzynia silnik
6 znowu coś z paliwem czy jakimś czujnikiem
po skasowaniu czek już sie nie zapala
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sty 19, 2014 00:02   

a test robiony na rozgrzanym silniku?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Nie Sty 19, 2014 10:58   

na rozgrzanym, ale po ok 0,5h postoju bo czekałem w kolejce
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sty 19, 2014 14:36   

nie wiem czy ci ostygł w te 0,5h, ale test wtryskiwacz trzeba robić na pełnym nagrzaniu silnika. W przeciwnym wypadku mogą rożne wartości pokazywać. Z tego co podałeś wynika ze 3 wtryski do wymiany, ale nie musi tak byc. Wtryski pracują parami. Jak będziesz miał 3 dobre wtryski i jeden bardzo kiepski to wszystkie 4 będą miały wartości podwyższone. Dlatego najlepszym testem jest wyciągniecie wtrysku i sprawdzenie go na maszynie. Koszt ok 20-40zl za szt w serwisie boscha. W pierwszej kolejności bym sie zainteresował wtryskiem 2, może podkładka już puszcza, wtedy tez wartość leci do góry. Koszt podkładki 3 zl - wiec warto nawet na probe wstawić nowa
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Nie Sty 19, 2014 18:26   

Dzięki za info pod koniec przyszłego tyg jestem umówiony ze szpecem od wtrysków ma podobno oryginalny stół boscha.
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Sty 20, 2014 11:09   

Takie są u mnie na gorącym.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]wymiana wtryskiwaczy
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Wrz 18, 2020 19:43
grota10
Brak nowych postów [R75]wymiana wtryskiwaczy
grota10 Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 24, 2020 20:50
grota10
Brak nowych postów [r75]Kolejność wtryskiwaczy LPG
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Mar 28, 2015 18:34
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75]Instalacja wtryskiwaczy lpg
columbus73 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Lip 05, 2017 15:28
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75] Oringi wtryskiwaczy PB
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lut 06, 2014 07:36
tomi24lbn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink