Forum Klubu ROVERki.pl :: [iDT]Źródło napięcia 12V dopiero po odpaleniu silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[iDT]Źródło napięcia 12V dopiero po odpaleniu silnika
Autor Wiadomość
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 09:23   [iDT]Źródło napięcia 12V dopiero po odpaleniu silnika
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Hej

Przymierzam się do zamontowania u siebie podgrzewacza płynu chłodzącego aby przyśpieszyć rozgrzewanie silnika w zimowe dni.

Czy ktoś wie o jakimś przewodzie który mógł bym wykorzystać?
Nie interesuje mnie moment włączania zapłonu tylko odpalonego silnika.

Dodatkowo mam zamiar zastosować przekaźnik zwłoczny aby delikatnie opóźnić włączanie podgrzewacza.

Dzięki :)

ps. Ktoś zna wydajność prądową mojego/naszego alternatora?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 19, 2013 09:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 12:53   

Z tego co pamiętam to 80A ma wydajność altka :wink:

Co do napięcia dopiero po pracy silnika to nie ma nic takiego :wink: Ale trzeba by zrobić sobie przekaźnik i wykrywacz napięcia powyżej 13V który by załączał przekaźnik jak silnik pracuje :wink:

Moj system świateł DRL tak działa ze się dopiero załącza po kilku sekundach jak z alternatora idzie napięcie większe niż 13V :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 12:57   

A czasem nie ma jakiejś żyły idącej z alternatora gdzie dopiero podczas pracy pojawia się 12V? Wiem że w wielu VW tak jest.

Przed chwilą też pomyślałem o kontrolce ładowania, z czego jest podawany sygnał (Komp czy alternator)?
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 21:02   

Jak mi rąbnął napinacz, to problem z kręceniem kierownicą (wspomaganie) był równoległy z kontrolką aku. Także stawiałbym na alternator
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 21:19   

Jaki podgrzewacz będziesz stosował??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 21:50   

A nie lepiej zastosować włącznik i ręcznie włączać podgrzewacz ?? Do tego co Ty chcesz zrobić, potrzebne będzie jakieś urządzenie sterujące, które będzie włączać podgrzewacz poniżej jakiejś temp. i wyłączać po osiągnięciu przez silnik danej temperatury.
Pomysł mi się podoba.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 23:01   

Jak dobrze pójdzie jutro dostanę taki zestaw :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=3724016981

Praktycznie wszystko co potrzeba jest w zestawie (włącza podgrzewacz tylko jeśli temp niższa niz 50stC
Do tego zamówiłem sobie przekaźnik zwłoczny aby o kilkanaście sekund dodatkowo opóźnić włączanie :)
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 23:26   

A grzałkę umieszcza się w taki sposób, że przewód z ppłynem chlodzącym rozcina się i zakłada się na grzałkę?? Wyniku czego powstaje przepływ i podgrzanie? Widziałeś juz u kogoś takie rozwiązani?? SSprawdza się??
Jak podłączysz się pod alternator, to czy przypadkiem napięcie na nim nie jest większe niż 12 V??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 23:29   

Niektóre auta mają coś takiego fabrycznie.

Pamiętam że dawno temu ktoś na wrocławskim spocie chwalił sie czymś takim ale włączał to ręcznie.

Zakłada się to podobno na wężu zasilającym nagrzewnicę kabiny i tak, rozcina się go i wstawia obudowę z grzałkami.

Zasilanie świec grzejnych dajesz bezpośrednio z aku, ale to że napięcie wzrasta do około 13,5V to nie problem, tak jest w każdym aucie i one są do tego przystosowane.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 00:14   

Miałem ... działa to, ale szału się nie ma co spodziewać ... a i ważna rzecz ... nie podłączaj wszystkich 3 grzałek. Alternator w R tego nie wytrzyma ... 2 szt. to max. Alternator w R Sdi ma 90A. Swoja drogą, to po włączeniu podgrzewacza najszybciej sie grzeje nie wnętrze, ale właśnie alternator :P ... chwila czasu i jest gorrący :) ... Proponuję jednak ręczne sterowanie założyć ... pełna kontrola. Dwóch świec używałem na postoju przy skrobaniu szyb itp. przy wyłaczonych światłach ... po ruszeniu i włączeniu zwykle używałem już tylko jednej grzałki.
12V po odpaleniu silnika nie kojarzę .... jak juz to tylko alternator wchodzi w grę, ale raczej w prosty sposób tego nie podłaczysz.

Powodzenia.

PS. Może w końcu i do belli to założę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 03:35   

Hehe.. Dobrze ze brt napisał bo on takie cudo mial :-) ja osobiście wydziałem to coś w zr od firqa miał to z jakiegoś innego auta :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 09:49   

Mój podgrzewacz jest z Renówki DCi wzięty ... chyba nie muszę mówić, że przez przekaźniki to trzeba puścić ... a i można kontrolnie sprawdzic stan przewodu między alternatorem a akumulatorem. Generalnie z racji dużego obciażenia lepiej zrobić wszystko na większych przekrojach (szkoda prądu na spadki napięć) no i trzeba zwrócić uwagę na wszelkie styki, konektory itp. Na nich najczęściej zdarzają się awarie.

Powodzenia :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 10:03   

Brt napisał/a:
Alternator w R tego nie wytrzyma ... 2 szt. to max.


No piszą że moc cos koło 1kW

90A x 13V = 1170W także faktycznie zapasu za dużo nie zostaje :-) .
Sugerują przewody do grzałek o przekroju 2,5mm2, ja bym chyba dał 4mm2.
Ogólnie polecam dobrze przemyśleć i zaplanować prace, bo prądy sa spore i lepiej nie sfajczyć gabloty.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 10:14   

ja robiłem na 4mm2 oczywiście do każdej grzałki osobno ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:07   

Za chwile będzie temat Rover się nagle zapalił :razz:

Ja bym się jeszcze zastanowił czy nie zrobić tego z świec żarowych ciągną około 15A/szt ~ 200W :razz:

Najlepsze by było dołożyć do tch 195zl jeszcze z 1k zl i założyć sobie webasto :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:15   

Moc 1kW... cóż to znaczy w porównaniu z silnikiem który wydziela kilkadziesiąt kW w postaci ciepła... Za kilkaset zł (od 400 w górę) można już sobie zamontować webasto. Grzanie prądem bym sobie odpuścił, chyba że miałoby być to grzanie ON zimą ;)

[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 13:15 ]
Remigiusz, mnie uprzedził, ale na prawdę korzystając z używanych części można się zamknąć w niższej kwocie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:20   

Gdybym miał miejse w belli pod maską, to pewnie już by webasto siedziało ... napewno te kilkaset W ciepła pomaga w przyspieszeniu grzania auta, ale jak marcin316, piszę, i co już wyżej napisałem ... szału nie będzie. ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 14:08   

Znajomy zainstalował webasto w R200 SDi. Kto widział to wie ile tam miejsca. Jako że nie miał halogenów to siedzi w zderzaku po lewej stronie ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 15:42   

marcin316, hehe.. to juz kurcze az tak ceny webasto analogowych spadło :wink: Ja pamiętam akcje ze były cale komplety używane uniwersalny za 1.200zl na alledrogo :mrgreen:

200 na rynku Niemieckim miały co niektóre Webasta mam nawet foty montażu do tego i się normalnie jak nie ma klimy pakuje w nadkole gdzie jest osuszać :wink: Byl nawet kiedyś do kupienia do 200 komplet używany z 250€ :P

Ja tez myślę czy nie wsadzić webasta jak się można już zamknąć w 1k :wink: Na zimę to się przyda :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 21:10   

wiem ile miejsca jest w R200SDi ;) ... w Belli jest raczej mniej ... pewnie by sie dału upchać gdzieś, ale standardowo w bellach JTD montowali w prawym zderzaku właśnie ... ale w wersjach 16V akurat tam jest chłodnica oleju ;)

Ale polecam webasto ... widziałem jak działa i jak ktoś chce dobre grzanie na zime to tylko to ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416si 97]szarpie dopiero na rozgrzanym silniku
beta166 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Cze 19, 2009 22:53
faecd
Brak nowych postów [R416] Wentylator włącza się dopiero na 4/5 skali
czubens Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Paź 17, 2013 18:48
czubens
Brak nowych postów [Rover 416Si 1997r.] Samochód pali dopiero przy połowie baku
rafaelll3 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Sty 25, 2012 15:53
rafaelll3
Brak nowych postów [R416 97r 1.6] regulator napięcia???
wieslaw61 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lip 30, 2009 07:58
xkrzychux
Brak nowych postów [R416] Jak sprawdzić regulator napięcia?
alternator
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Cze 07, 2008 07:25
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink