Wysłany: Sob Lis 23, 2013 04:45 [R620Ti] Ile cali wydech ?
Witam.
Mam pytanie odnośnie rozmiaru układu wydechowego.
Chce troche pomodzić Roverka w najbliższym czasie i chce zrobić przelot --> sportowy kolektor wydechowy --> wydech większy --> sportowy katalizator --> końcówka
I teraz pytanie ile cali wydech ? Bo myślałem o 2.5" ale przy mocy którą chce osiągnać 250kM+ boje się, że może to być mało.. Pomysł kumpla to aż 3.5"
I teraz pytanie zakładając z przyszłym nadmiarem do 280kM (może kiedyś będę tyle chciał a żeby nie robić wydechu kilka razy) ile " wybrać aby wydech był relatywnie cichy. Nie chce robić z tego auta ordynarnego fun cara ani sportowego auta.
R600 wiadomo jak wygląda i nie chce aby wpierw go było słychać a potem widać, szczególnie, że robię naprawdę sporo kilometrów i nie chcę buczącego, męczącego wydechu. Ogólny plan na układ wydechowy już mam tylko pytanie ile cali układ wydechowy ? 2.5" wystarczy czy może być za mało ? Czy to kumplowe 3.5" będzie jednak odpowiednie ? A może alternatywa 3" ?
2,5'' w zupełności wystarczy o wiele mocniejsze turbo silniki mają właśnie taki układ. A co do głośności no to duuuuża pucha końcowa i jakiś środek długi przelotowy też by się zdał
do 530D jak sam napisałeś do 3litrowego turbodiesla co według mnie powinno być standardem przy takim samochodzie, u nas z tego co pamiętam w 2 litrowym turbodieslu jest 2,5" w serii
a pisanie na wyrost przy 3 litrowym klekocie bmw to trochę czcze słowa gdyż najmocniejszy 3 litrowy diesel bmw nosi znamiona M5 i dysponuje mocą 500km
co do 2.0 ti 3 cale powinny być wystarczające na dalsze plany ale jeszcze nie na wyrost.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tak dajcie 8 cali ! zdecydowanie... ludzie... nawet 2 cale by wystarczyło, hondziarze wkładają 2,5 cala do 1,8 i co z tego? dużo ryku i kupa dymu. Bez przesady.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
jrdarus1 - nie mam właśnie nikogo takiego w okolicy i sam muszę się z tym uporać ...
tuners - mówiłem o 193konnym 530d - BMW e39 i to sportowego wydechu itd..
Markzo - hondy dymią bo właścicielom szkoda 700zł na uszczelniacze .. Moja kobieta ma Civic'a i nic nie dymi a wcale nie jeździ powoli i delikatnie, a że buczy.. to fakt tylko, że u nich od kolektora do końca nie ma nic i zazwyczaj allegrowe WM ..
Orientuje się ktoś ile ma ori wydech tak w ogóle..
cały czas sie zastanawiam czy 2.5" czy 3" i dalej nie wiem..
Gadałem z kumplem teraz i mówi, że wiecej niż 2.5" nie ma sensu.. On ma 2.8" i 400kM dmuchniete i normalnie styka a nawet by zmienił na 2.5" także git .. Może uda sie cicho zrobić
Witam. Mam pytanie czy polecacie jakąś dobrą końcówkę/cichą przelotową do R620Ti ?
Miałem już upatrzoną końcówkę lecz czytając opinie na forum BMW chłopaki od benzyniaków mówili, że wydech jednak jest głośny .. (RM-Motors RM6).
Może macie jakieś dobre ciche końcówki u siebie lub takie znacie bo auto będzie używane na co dzień i nie chcę aby się darło, buczało czy robiło sztuczny zamęt.
Ma być kulturalnie i żeby w trasie nie męczyło. Kumpel w Del Solu ma coś podobnego zrobionego i jest ładnie cicho, dopiero jak Vtec mu się włączy to jest głośniej ale niestety końcówka jest pojedyncza a chce jak ori.. 2 lufy.
Wydech na 99% będzie 2.5" ze sportowym tłumikiem środkowym.
Nie o to chodzi... zauważyłem, że jest u wielu osób taka mania, że nawet do małych silników pakują rure jak armata grubej berty. A w tuningu wcale nie chodzi, żeby rura była taka ogromna. Do 2,0t zupełnie wystarczy 2,5 cala po całości - np w 820Ti seryjny DP ma ok 2,5 cala. Jeśli już na siłę chcesz większe średnice, to daj DP 3' albo 2,75' schodzące przy flanszy w 2,5' a potem do końca 2,5' na 2 tłumikach przelotowych, kata wywal - w przypadku silników turbo jego wywalenie faktycznie coś może dać.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Greg - co innego układ wydechowy (średnica rury) a co innego końcówka wydechu która jest zupełnie innym zagadnieniem.. Bez urazy ale narysować Ci to jakoś dlaczego tematy są napisane osobno ? Widze i tak już scaliłeś tematy..
Wydech ile cali ----> ILE CALI (ŚREDNICA RURY) ABY AUTO DZIAŁAŁO POPRAWNIE BO ZA MAŁO NIC NIE DA, A ZA DUŻO TEŻ ROBI BURDEL
Jaka końcówka wydechu --->TŁUMIK KOŃCOWY --> TAKA PUSZKA MONTOWANA NA KOŃCU UKŁADU WYDECHOWEGO (w tym wypadku polecanego przez Markzo 2.5" i taki będzie zamontowany) KTÓRA MA TŁUMIĆ GŁOŚNOŚĆ WYDALANYCH SPALIN .. Zupełnie osobny temat bo chodzi o dobranie końcówki, opinie ewentualnych użytkowników itp. w celu dobrania odpowiedniego wydechu aby odpowiadał moim oczekiwaniom. Ja się na końcówkach nie znam a może ktoś na forum się zna i coś poleca bo może wie, że ta i ta firma i ten i ten model będzie odpowiadać moim wymaganiom .. Jeśli naprawdę nie widzisz różnicy to ja nie wiem jak Ty zeswapowałeś tego R400
Równie dobrze, można było by scalić moje pytania odnośnie kolektora sportowego do T16 bo to też składnikowa układu wydechowego i w całokształcie tworzy układ wydechowy czyli można scalić z tym tematem..
Markzo - gadałem jeszcze z jednym kumpel i Ty mnie utwierdziłeś... Ładuje 2.5" i ma banglać Dzięki
Temat odnośnie tłumika końcowego do Ti
Scalono tutaj tematy więc -- > Potrzebuje dobrać tłumik końcowy, który wyciszy ten przelot na tyle aby auto nie robiło wsi i jeździło jak to na R600 przystało jak najciszej.. Będzie sportowy kolektor wydechowy --> rura 2.5" --> tłumik przelotowy (środkowy) zamiast katalizatora (kat wyleci) i potrzebuje dobrać teraz końcówkę.. Miał być RM Motors RM6 bo naprawdę ładnie wygląda i jak szukałem to dobra firma, która robi dobre wydechy (też na zamówienie i dedykowane do Opli) ale niestety chłopaki z BMW je montują masowo do 2.0D gdzie brzmi pięknie ale też kilka osób zamontowało do 1.8i R4 i mówią, że porażka.. Głośno, buczy, męczy i chodzi mi o to aby dobrać coś innego..
* Komentarz nie miał na celu urażenia kogokolwiek a zaznaczenie odrębności postów/tematów i spore rozczarowanie taką też postawą ludzi opiekujących się forum. Pozdrawiam
No i właśnie o to chodzi tylko ja chce dorwać coś z 2 lufami..
Ładnie brzmi ten twój Jowejek I ogólnie widze dbany (jakiego masz blow'a bo też ładnie brzmi..) Swoją drogą musi się mega prowadzić taki 420Ti.. Gdzieś czytałem, że T16 dopiero pokazał pazur w 600 bo miał odpowiednie rozmiary a 800 był za duży. Myślę 400 tez ma na tyle rozmiarów aby T16 się dobrze prowadziła a w budzie ZS musi robić przeciąg
Tak temat mój.. Fakt, że napisałem, że już jest ale to żeby skócić nie potrzebne gadania o innych częściach auta niż tłumik. Może ktoś też coś znajdzie..
A Twój Turboworks ile kosztuje ? Tak orientacyjnie pytam.
I ide szukać turboworksa z podwójna końcówka.. Moze jest jakiś..
Prawdę mówiąc moim faworytem z tego wszystkiego jest Tłumik TurboWorks 45 2,5".. Ma dosyć długą puszkę co może wyciszać ładnie no i estetycznie wygląda.
Jak myślisz ? Do tego wszystkiego środkowy będzie chyba AWG przelotowy zamiast kata.. (chyba, że poelcasz jakiś inny). Bo czytałem, że te AWG naprawdę dobrze spełniają swoją robotę a przy okazji są dostępne w kształcie katalizatora wiec i na przeglądzie spokój
A co do filmiku jeszcze. Bo on fajnie chodzi i obejrzałem kilka Twoich filmików odnośnie jak to chodzi.. Ze zlotu Roverków i jeszcze jakieś dwa i naprawdę fajnie to chodzi. Nie za głośno a robotę mam nadzieje swoją zamierzoną robi..
Ładnie brzmi ten twój Jowejek I ogólnie widze dbany
dzięki, staram sie
tomii620si napisał/a:
(jakiego masz blow'a bo też ładnie brzmi..)
seryjny, naprawiony zawór DV + stożek K&N z 2,5' rurą dolotową, stąd efekt blow offa bez niego
tomii620si napisał/a:
Swoją drogą musi się mega prowadzić taki 420Ti.. Gdzieś czytałem, że T16 dopiero pokazał pazur w 600 bo miał odpowiednie rozmiary a 800 był za duży. Myślę 400 tez ma na tyle rozmiarów aby T16 się dobrze prowadziła a w budzie ZS musi robić przeciąg
Im lżejsze auto tym lepiej jeździ mój ZS waży 1220kg, ma fajny zawias, co w połączeniu ze szperą i lepszym rozkładem masy niz przy V6 faktycznie daje niezle prowadzenie
tomii620si napisał/a:
A Twój Turboworks ile kosztuje ? Tak orientacyjnie pytam.
I ide szukać turboworksa z podwójna końcówka.. Moze jest jakiś..
po zniże 2 czy 3 lata temu płaciłem 190zł, teraz widze koło 170 kosztuje.
tomii620si napisał/a:
Prawdę mówiąc moim faworytem z tego wszystkiego jest Tłumik TurboWorks 45 2,5".. Ma dosyć długą puszkę co może wyciszać ładnie no i estetycznie wygląda.
45 też mi się najabrdziej podoba
tomii620si napisał/a:
Jak myślisz ? Do tego wszystkiego środkowy będzie chyba AWG przelotowy zamiast kata.. (chyba, że poelcasz jakiś inny). Bo czytałem, że te AWG naprawdę dobrze spełniają swoją robotę a przy okazji są dostępne w kształcie katalizatora wiec i na przeglądzie spokój
TurboWorksa polece, bo na prawde fajny i moim zdaniem dobrze wykonany Co do środkowego, to ja mam jakis custom zrobiony i też w porzo jest na środkowy daj cokolwiek, byle by był w miare duży, żeby nie buczało w aucie. Co do kata, ja u siebie wywaliłem sam środek, puszka została i udaje kata
tomii620si napisał/a:
A co do filmiku jeszcze. Bo on fajnie chodzi i obejrzałem kilka Twoich filmików odnośnie jak to chodzi.. Ze zlotu Roverków i jeszcze jakieś dwa i naprawdę fajnie to chodzi. Nie za głośno a robotę mam nadzieje swoją zamierzoną robi..
w czasie jazdy w środku jest na prawde cicho, dużo bardziej słychać turbinę niż wydech.
No masa niby mniejsza ale 220Ti niby sie tak dobrze nie prowdział jak 620Ti (według reporterów którzy nimi śmigali) ale to może przez rozstaw a ZS już większe auto i masy bardziej wyrównane przez kawałek bagażnika..
1220kg --> mój Si waży 1230kg..... Ti niestety 1410kg a będzie więcej bo będę pewnie tylko dokładał ale na szczęście moc też UP
A własnie --> W dolot targać kase ? Czy większy IC + sportowa wkładka K&N lub Pipercrossa załatwi sprawę też dobrze ? Bo nie mam z kim tego obgadać bo znajomi to większość Hondziarze a oni mają manie wkładania ogromnych stożków z allegro i tanich dolotów a nikt nie wie czy to coś daje haha..
A co do środkowego.. No właśnie tak myślałem, że bedziesz polecał TW.. No to jeszcze temat do ogarnięcia bo w sumie u Ciebie ładnie brzmi więc mogę mieć tak jak u Ciebie a jak dam AWG to mogę mieć lepiej ale też gorzej.. hymmm...
[EDiT]: Poczytałem jeszcze o tym AWG troche na forum Hondy (akurat tak google znalazło) i nie koniecznie wycisza, więc chyba faktycznie chyba na TW trafi..
Szkoda, że tak daleko mieszkam bo chętnie bym przyjechał obsłuchać na żywo Jakbym wiedział to jak kupowałem Ti to bym zajechał bo z tamtych okolic
Troche mi poryłeś banie z tym DV.. Jak Ty osiągnąłeś taki efekt ? Jakaś inna sprężynka czy co taki efekt wywołało ?
No i np. zwiększając ciśnienie montować blow off czy nie ma sensu ? (tak końcowo 0.8-0.9b)
Większy IC musowo, sam mam już poprawione orurowanie i mam nadzieje niedługo wleci wsio do auta czy stożek czy wkładka to musisz zdecydować sam, na stozku będzie głosno sapał, syczał - mnie to się podoba
AWG zbiera rózne opinie...
NO szkoda, zrobilibyśmy TurboSpota heheh co do DV, to seria w 100%. Tyle tylko, że sprawna. Bo tam jest membranka i sprężyna - membranka ma juz parenaście lat i po prostu pęka. W teorii nie da się jej naprawić, ja mam patent i działa wybornie a efekt sapania jest dlatego, że DV upuszcza cisnienie do rury przed turbo, u mnie jest to jakieś 30cm rury 2,5' cala zakonczone stozkiem K&N, daltego powietrze wali w atomosfere (stożek nic nie tłumi) i stąd sapanie. Przy seryjnej puszcze jest to dużo mniej slyszalne
0,9b to tyle co ogarnia ori ECU, Blow off zawsze jest lepszy (oczywiscie dobry i porzadny) od DVki, bo upuszcza cisnienie blizej przepustnicy, wiec nie wali ono w łopatki turbo kiedy odbija się od przepustnicy jak się zamyka. Także jak masz hajs to kupuj bov'a
No większy wleci.. Kombinuje tylko jak to zrobić aby nie wystawał zza zderzaka..
Spróbuje go jak najbardziej cofnąć na belce go nie chce aby było widać, że ma wiecej mocy niż SDi
No zbiera różne i moze dlatego boje się wyzykować...
No chce pod ori puszkę aby stożek nie zbierał ciepłego powietrza.. Nie po to daje lepszy filtr aby ssał ciepłe powietrze + bandaże na kolektor ( i może kiedyś na turbo osłona ale drogie to, to może kiedyś)
No to założe jakiegoś Blow'a
No i jakoś tak chce.. Nie ma sensu więcej ładować niż 0.9b
Komfort wyprzedzania już będzie
Przy okazji nie jednego właściciela golfa zadziwi
Do seryjnego Ti ktoś kiedyś gdzieś widziałem przymierzał osiągami Gofra VR6...
Do 0.9b nawet nie wiem co przyrównać.. Zobaczymy co z tego będzie i ile wydmucha na koniec.. Ale okolice 6s pewnie, więc sporo innych aut mnie zostawi z tyłu typu e39 ///M5 itd..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum