Mam pytanie czy r75 2000r 1.8 benzyna klima tronik ma wentylator dwu biegowy (3 przewody wychodzące z silnika wentylatora), czy trzy biegowy (4 kable wychodzące z silnika wentylatora)
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 05, 2012 00:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na starcie chcialbym podziękować - odwalacie kawał dobrej roboty!
Objawy tak jak w pierwszych postach
-Econ ON/oFF wentylator sie kreci
-Silnik nie wystartowal (pozycja kluczyka II) wentylator sie kreci
-Kreci sie full power, slychac wewnatrz na wylaczonym silniku, na wlaczanym jest zagluszany.
1.
7.0"_ _ _ 000
7.1" _ _ _ -060 - waha sie do 65(bardzo szybko zmienia wartości (0.2-0.5s)
diagnostyka klimy
błędy:
FC 21
FC 22
wieczorem
rano 00
2.
bezpiecznik FUSE 4 (15A) - spalony, wymienilem nie pomoglo
RELAY 4 - niestety wygiął mi się śrubokręt i nie byłem wstanie sprawdzić
3.
F33 - 5A - Cały i zdrowy
4. Moj mechanik rozbieral ponoc wentylator i szczotki sa cale.
-----------
7.1 wygląda zadziwiająco wysoko i napewno leci na pierwszy odstrzał.
Co ciekawe podczas jazdy pokazuje mi poprawną temperaturę zewnętrzną(termometr obok przebiegu na lcd)
Druga sprawa 60-65 w farenhajcie to 18~ w oC (jezeli byla by to bledna jednostka to i tak cos jest nie tak z czujnikiem)
Czy wskazanie jest OK ?
Jakieś sugestie czemu mógł się spalić FUSE4? (wymieniłem go testowo na 10A i się nie pali)
Dzięki wielkie !
Miałem podobnie że wentylator się kręcił cały czas pomimo zimnego silnika i wyłączonego panelu klimy na off . Moim zdaniem czujnik temp zewnętrznej nie ma większego znaczenia do załączania się wentylatora (chyba że się mylę) U mnie było tak :Silnik zimny pozycja kluczyka 2 -wentylator się kręci.Klima na econ,kluczyk pozycja 2- wentylator się kręci. Panel klimy całkowicie wyłączony (off),kluczyk w pozycji 2 -wentylator się kręci.Wyjęty bezpiecznik F4-15A -wentylator się NIE kręci! Rozkręciłem przód samochodu i dostałem się do tej skrzyneczki (modułu) sterowania wentylatorem posprawdzałem przekażniki które się tam znajdują i odpowiadają za poszczególne biegi wentylatora i były ok nie sklejone ale styki cały czas zwarte na jednym z nich i okazało się że niesprawna była ta właśnie płytka z elektroniką do której włączone są właśnie owe przekazniki.Niesprawność tej płytki polegała na tym że podawała cały czas napięcie na sterowanie przekażnika który na wskutek tego był zwarty i załączał wentylator.Wymieniłem tę płytkę i wentylator zachowuje sie normalnie tzn załącza się tylko wtedy kiedy powinien .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 66 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Paź 28, 2013 12:44
Witajcie,
czy diagnostyka komputerem nie powinna wykazać jakiegokolwiek uszkodzenia czujnika, spalonego bezpiecznika, braku zamkniętego obwodu, uszkodonego modułu wentylatora itd?????
Bardzo mnie to ciekawi- po przeczytaniu całego wątku nikt nie wspomina o skanie kompem.
_________________ Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
Witam. U mnie problem rozwiązany. Do końca nie jestem pewny co było, ale już problem nie występuje. Przeniosłem cały moduł z wentylatora do komory silnika, przewody przedłużyłem i bardzo dobrze zaizolowałem aby wilgość się tam nie dostała. W trakcie tego zabiegu znalazłem przetarty przewód masowy od klaksona. Mój wniosek jest taki. Wilgość robiła mi zwarcie w wiązce przewodów od modułu lub przetarty kabelek masowy klaksonu dawał lewy sygnał na moduł, bo jak wiemy nasz wentylator biegi sterowane ma masą. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum