Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
Trochę czasu temu przestał pikać mi parktronic. Jako że przyjdą śniegi, przyda mi się to pikanie ze względu na małe zaspy. Gdy włączę wsteczny, wszystkie czujki tykają. Przypuszczam, że problemem może być głośnik parktronica - nie ma żadnego dźwięku, nawet tego pojedynczego przy włączaniu wstecznego. Ściągnąłem tylną półkę, dostałem się do głośniczka, odłączyłem wtyczkę, podpiąłem się do niej multimetrem, za autem położyłem spory karton, żeby chciało pikać, a multimetr niezależnie od włączanego wstecznego, ciągle wyświetlał 13V z groszem. Czy takie zachowanie jest normalne? Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc - inne podobne tematy przeglądałem, ale nigdzie nie było podanych zakładanych napięć.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 02, 2013 13:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Pon Gru 02, 2013 14:39
Podpiąłeś się miernikiem do wtyczki która była podpięta do głośniczka , tak ? Jeżeli tak to 13V stałego napięcia zabiło ci głośniczek. Musisz szukać uszkodzenia w module dlaczego na głośnik puszcza stałe napięcie. I nie podłączaj drugiego głośniczka bo też ci sfajczy.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Pon Gru 02, 2013 19:53
Żeby mieć 200% pewności że głośniczek uszkodzony to zmierz go omomierzem. Pewnie nic ci nie wskaże bo ma spaloną cewkę. Jeżeli tak to moduł parktronika do dokładnego przeglądu ( bo niby skąd 13V DC na głośniku ?)
Mierzyłem głośnik omomierzem, ale wartości skakały jak głupie i wniosków z tego nie wyciągnąłem. Skoro takie skoki są powodem zepsutego głośnika, to przynajmniej to jest pewne
ja miałem zaszczyt doświatczyć problemów z głośniczkiem w trzech przypadkach:
- pad mi czujnik wstecznego co się czesto występuje naprawa szybka i tania
- zaciski plastikowe uszczelki tylnej szyby przepuszczały wodę i po kabelku woda wędrowała do komputerka czujników parkowania
- po kilku tygodniach stania akumulator osłabł i mimo odpalania bezproblemowego, zegary stały, klima pokazywała error, wiatrak chłodnicy chodził z maksymalną prędkością, zamek centralny nie działał oraz przy cofaniu nie było dżwięku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum