Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 si] Słabe ładowanie ???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 si] Słabe ładowanie ???
Autor Wiadomość
kolin17_71 



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 33
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 16:58   [R420 si] Słabe ładowanie ???
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich. Problem jak w temacie, wydaje mi się że jest za niskie ładowanie na wolnych obr. ok 13.74- 13.85[V] na wyższych obr nie sprawdzałem. Do normalnej jazdy nie ma żadnych objawów niedoładowania ( akumulator mam centra futura 75 Ah, akumulator ma ok 1.5r). Aczkolwiek kupiłem wzmacniacz 400W i mam zamiar założyć maty grzewcze do foteli, i nie wiem czy alternator da radę. W związku z tym mam do was pytanie ile macie ładowania w waszych R, oraz co sądzicie czy mój alternator da radę jak założę audio i maty ?? ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 15, 2013 16:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 15, 2013 18:02   

Da radę jeśli wszystko podepniesz z głową. Ładowanie na normalnym poziomie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pon Gru 16, 2013 09:40   

u mnie odczyt napiecia ładowania na biegu jałowym bez świateł i innych rzeczy, mierzone urzadzeniem diagnostycznym X431 ( smartbox ) 14.32V a miernik który posiadam pokazuje 13.85
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
rover45 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 41
Skąd: Kutno

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 16, 2013 19:40   

U mnie w r45 mam aku 45ah wiem ze jest za maly ale coz taki byl wiec jezdzi:) ladowanie na jalowym to okolo 14.15v a na wlaczonym wszystkim tzn swiatla, radio, tuba plus wzmacniacz 450watt ladowanie spada do okolo 13.90v
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 11:07   

Lepiej jest mieć ciut mniejsza pojemność aku od zalecanego, niz większa pojemność.....zwłaszcza jak robi sie niezbyt długie trasy, akumulator o za duzej pojemności jest wtedy zwykle niedoładowany ( zasiarcza sie ) i szybciej trzeba go wymieniac na nowy.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 11:19   

A dlaczego za duży to źle? Ja mam 72Ah a producent zaleca 45Ah. Za dużo ostatnio nie jeżdżę i nie widzę, aby coś było nie tak.

I witam srebrnego MG ZS ( jedynego?) poruszającego się po Mielcu, oczywiście nie licząc mojego ZT :D Ładnie się prezentuje gdy tak przemykasz uliczkami Mielca.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 11:25   

Mam takie samo napięcie ładowania w R420Si od czasu wymiany alternatora, 2 lata już Centra Futura i bez żadnego doładowywania czy problemu z odpaleniem zimą. Elektryk też sprawdzał i powiedział, że prawidłowo.
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 13:49   

kol. Fredii ;) ale mnie zmartwiłes ;) ...jedyny srebrny w Mielcu ?? kurcze to musi byc w takim razie jeszcze jakis srebrny bo moj jest ciemny grafit ( chyba tak sie to zwie ) ....zartuje chyba jednak chodzi o mnie ;) ....... nie mowie ze za duzy to źle ale gorzej niz ciut mniejszy ...... akumulator zeby wytrzymał dłuzej musi byc doładowany, slabe ładowanie i ciagłe niedoladowanie go, powoduje ze sie w koncu zasiarczy i w konsekwencji trzeba go wymienić. Ty masz dobre ładowanie wiec alternator spokojnie go doładowuje.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 14:10   

Jak zwał kolor tak zwał :mrgreen: Na 100% chodzi o Twój MG. Innego tak ładnego nie widziałem. Zawsze jak jedziesz to zawieszam oko na dłużej. Kawał ładnego samochodu i teraz nikt mnie nie przekona, że MG i Rover nie mają tego czegoś. MG na tle tych wszystkich VW, BMW czy innej niemieckiej szmiry wypada nieziemsko.

Pozdrawiam :)
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 14:16   

potwierdzam ;) wszystkie roverki / mg sa krasiweje ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
rover45 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 41
Skąd: Kutno

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 19:21   

Ale macie temat:) u mnie w okolicy jezdzi tylko jeden rover 200 ze dwie 416 i moj 45:P tak ze widok ludzi gapiacych sie na mojego r45 jes bezcenny:)
 
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 19:50   

No tak tylko, że w Mielcu jest dość dużo Roverków, ale za to MG widziałem tylko dwa. Kolegi wooy11 i mój a Mielec ma ponad 65.000 mieszkańców no i MG jakby nie patrzeć rzuca się bardziej w oczy niż Roverek :mrgreen:
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 23:01   

Ja w R800 mam ładowanie na poziomie 13.8V i niestety, ale po póltora roku musiałem wymienić kolejne aku. Co prawda poprzedni nie był z wysokiej półki, ale jeśli ładowanie byłoby na poziomie ponad 14V to pewnie by jeżdził i jeżdził. W karcie gwarancyjnej mam napisane, że ładowanie musi mieścić sie w granicach 14.0 -14.5V. Na długie trasy pewnie byłoby ok, ale samochód głownie jeździ po mieście z częstym odpalaniem i niestety szlag go trafił.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 23:38   

Hmmm nie sadze aby 0,5V mialo az takie znaczenie, o wiele większe znaczenie ma dbanie o aku,
Na dłuższe postoje powyżej tygodnia lepiej (w/g mnie) zdjac kleme, a dlaczego ?? Przy prawidlowo dzialajacej instalacji mamy 0,05A x 24h x 7dni = 8,4 Ah
Dodajmy jeszcze niska temp. plus samorozladowanie sie aku.

Temat za duzego aku to juz w obecnych czasach jakis mit ciagniety zapewne od czasow pradnic, alternatory maja spora nadwyzke mocy,
Czesto podaje w takim przypadku za przykład ciagnik rolniczy, ktory posiada altek o takich samych parametrach jak samochodowe, a ma akumulatory np. dwa razy 6V 160Ah polaczone szeregowo i jakos daje rade ja doładowac.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 19, 2013 00:02   

Jestem zdania jw. Poprzednio w 416 miałem akumulator moll m3 (złego słowa nie powiem). Był wykorzystywany często (niestety) jako zasialnie awaryjne ogrzewania u Taty (jakoś tak było, ze przez ostatnie zimy często brakowało prądu) i nawet parę razy sie zdarzyło, że po takiej awarii mi auto nie odpaliło. Przez większość czasu pracy z tym akumulatorem ładowanie nie przekraczało 13,8 przy włączonych światłach. Jakoś w zeszłe wakacje przy okazji robiłem coś przy altku i po gruntownej analizie (ładowanie na obrotach 50V) wymieniłem regulator napięcia i łożyska w altku. odtąd napięcie ładowania 14,1-14,5V ale w zimę musiałem wymienić akumulator po prawie równo 5 latach. Nowy (Varta blue) pracuje, ale, że najczęściej Justyś go przegania do pracy i spowrotem (jakieś 15 minut w sumie) to ma ciężkie życie.
AndrewS, możesz nie wierzyć, ale taki zwykły alternator 45A to potrafi rozdupcyć te akumulatory w proch jak są zasiarczone :twisted:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 19, 2013 00:22   

Jak rolnik odpalił traktor o 5 rano i ruszył na zagony to gasił go kiedy zjezdzał z pola a Ty jadac na zakupy samochodem w ciagu godziny jestes w stanie gasic samochod i zapalac często 5 razy ( tesco, biedronka, lidl, stacja paliw, galeria ) ....żeby zregenerowac akumulator po jednym rozruchu musisz autem przejechac około 15 minut a gdzie sa jeszcze światla i inne urzadzenia elektryczne w samochodzie ??
Cytat ;) " OZNAKI ŚMIERCI AKUMULATORA:
1. Napięcie akumulatora 12V - poniżej 10.2V : śmierć kliniczna, reanimacja trudna (płukanie osadu, wymiana elektrolitu, głębokie ładowanie) większości nie opłacalne zalecana wymiana.
2. Napięcie akumulatora 12V - poniżej 9.1V: śmierć przez zasiarczenie.
3. Wiek powyżej 5 lat = 120 ludzkich lat, (żywy trup może jeszcze kręcić rozrusznikiem ale do pierwszego mrozu).
4. Elektrolit nie przykrywa całkowicie płyt śmierć z pragnienia (uzupełnić wodą destylowaną, głębokie ładowanie, przeważnie pomoc przychodzi za późno)
5. Brak jakiegokolwiek napięcia - urwany jeden z łączników między ogniwami, do wymiany.
6. Gęstość elektrolitu poniżej 1.1g/cm3 - śmierć przez zagłodzenie.
7. Obudowa spęczniała: akumulator pracował długo przy za wysokim napięciu, śmierć z obżarstwa"
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 19, 2013 19:41   

AndrewS napisał/a:
Hmmm nie sadze aby 0,5V mialo az takie znaczenie, o wiele większe znaczenie ma dbanie o aku,
Na dłuższe postoje powyżej tygodnia lepiej (w/g mnie) zdjac kleme, a dlaczego ?? Przy prawidlowo dzialajacej instalacji mamy 0,05A x 24h x 7dni = 8,4 Ah
Dodajmy jeszcze niska temp. plus samorozladowanie sie aku.

Temat za duzego aku to juz w obecnych czasach jakis mit ciagniety zapewne od czasow pradnic, alternatory maja spora nadwyzke mocy,
Czesto podaje w takim przypadku za przykład ciagnik rolniczy, ktory posiada altek o takich samych parametrach jak samochodowe, a ma akumulatory np. dwa razy 6V 160Ah polaczone szeregowo i jakos daje rade ja doładowac.

Święta prawda! Jak słyszę że zbyt duży aku to już alternator nie doładuje to jestem normalnie chory.
Przykłąd. Odpalamy roverka 10 razy pod rządna na aku 45Ah, i odpalamy 10 razy na akumulatorze 65Ah. Który jest bardziej rozładowany?
Raczej ten mniejszy. Znaczy szybciej zasiarczeje. Praktycznie oba aku ładują się w tym samym czasie ,do stanu ich pełnego naładowania. A prąd rozruchowy rozrusznika w mniejszym stopniu rozładowuje ten większy aku. Np z 45Ah zje 15Ah a z 65Ah zje 12Ah.
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 19, 2013 19:53   

Podepnij akumulator 45 pod prostownik , ustaw ładowanie jakies 4-5 A i zmierz czas kiedy bedzie w pełni naladowany, nastepnie podlacz akumulator 65 i zacznij go ładowac tym samym pradem, zmierz czas kiedy bedzie w pełni nałądowany i zobaczysz czy w takim samym czasie sie naladują.
Alternator nie jest na tyle inteligentny, ze wtłoczy w aku tyle pradu ile sam chce tylko tyle ile wezmie akumulator wiec nie ma takiej sily zeby te akumulatory ładowały sie w tym samym czasie a zasiarczenie wyn ika z czestego/ciaglego niedoładowania, alternator to urzadzenie doładowujące a nie ładujace akumulator wiec latajac na ktotkich trasach zbyt duzy akumulator ma wieksze szanse byc niedoładowanym i tylko tyle, pozatym to chyba szkoda sie juz na ten temat rozpisywac i niech kazdy zostanie przy swojej wersji ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
Ostatnio zmieniony przez wooy11 Czw Gru 19, 2013 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 19, 2013 20:09   

wooy11 napisał/a:
Podepnij akumulator 45 pod prostownik , ustaw ładowanie jakies 4-5 A i zmierz czas kiedy bedzie w pełni naladowany, nastepnie podlacz akumulator 65 i zacznij go ładowac tym samym pradem, zmierz czas kiedy bedzie w pełni nałądowany i zobaczysz czy w takim samym czasie sie naladują

To wiadome że jeżeli będą oba rozładowane tym samym obciążeniem, [tyle samo odpaleń] to czas ładowania obu będzie taki sam. Jeśli jeden i drugi rozłądujemy do końca to czas większego będzie dłuższy.
Z tym że duży aku jest w stanie pobrać większy prąd niż ten mniejszy i naładuje się minimalnie szybciej. Dotyczy to przypadku gdzie są rozładowane tym samym obciążeniem [tyle samo odpaleń]
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 19, 2013 20:15   

to ja tylko pozdrowie kolege ;) bo kiedy pisales ja edytowalem swoje wypociny ;) :)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Ładowanie akumulatora
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 30, 2007 20:48
truten23
Brak nowych postów [R420] Słabe przyspieszenie
...po wymianie silnika
niemas28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Sro Mar 26, 2008 06:20
niemas28
Brak nowych postów [R420] Słabe ogrzewanie w dieslu:(
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Lis 14, 2007 16:25
lukasz17
Brak nowych postów [R420 Si] Bardzo słabe ogrzewanie w środku
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sty 02, 2014 08:20
ArekL
Brak nowych postów [R420] Słabe przyspieszenie na 1 biegu. normalne?
grz3loo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Wrz 22, 2007 08:08
grz3loo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink