Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Pisk przy prawym przednik kole podczas jazdy ??? Help
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Pisk przy prawym przednik kole podczas jazdy ??? Help
Autor Wiadomość
jakmic 



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 8



  Wysłany: Nie Gru 15, 2013 08:25   [R416] Pisk przy prawym przednik kole podczas jazdy ??? Help
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.

Zauważyłem że czasami podczas jazdy zaczyna coś piszczeć przy prawym przednik kole. możliwe że coś z hamulcem, ponieważ jak nacisnę chociaż lekko pedał hamulca to przestaje a jak puszczę to dalej swoje. Zaznaczam że nie zawszę sie to dzieje. Autko mam 2 tygodnie i 2 razy się to zdarzyło.
Autko hamuje dobrze więc nie wiem co może być. (coś tam czytałem w internecie że może to być blokowanie jakiejś prowadnicy hamulca - nie wiem :( )
Proszę was o pomoc
Dziękuje

[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 08:25 ]
czy ktoś mi jest w stanie pomóc ?? ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 15, 2013 08:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomahawk 




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 18:02   

Też tak kiedyś miałem.
pomogła wymiana klocków, choć okładziny jeszcze trochę miały i stan ich zużycia nie wskazywał moim zdaniem na konieczność wymiany, hamowanie też było OK.

być może jest trochę luzu między klockiem a tarczą, klocek przechylił się lekko w jej stronę i o nią ociera powodując pisk.
jeżeli koło się nie grzeje - (co by znaczyło że klocki je blokują) nie musisz nic robić - pod warunkiem że to piszczenie nie nadużywa twej cierpliwości.

Wykluczam że dzieje się coś z łożyskiem skoro lekkie wciśnięcie hamulca sprawia że piszczenie ustaje.
Tłoczek dociska klocek ustawiając go w prawidłowej równoległej do tarczy pozycji, nie ma tarcia i piszczenia ...

Aha, a to że klocek się przechyla może wynikać z zużycia (wyrobienia się) zacisku w którym klocki się przemieszczają, (rowki , prowadnice jak zwał tak zwał) kwestia jak duże są te luzy.
jeśli nowe klocki załatwią sprawę - nie ruszałbym tego.
_________________
Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
 
 
jakmic 



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 8



Wysłany: Pon Gru 16, 2013 15:34   

Tomahawk napisał/a:
Też tak kiedyś miałem.
pomogła wymiana klocków, choć okładziny jeszcze trochę miały i stan ich zużycia nie wskazywał moim zdaniem na konieczność wymiany, hamowanie też było OK.

być może jest trochę luzu między klockiem a tarczą, klocek przechylił się lekko w jej stronę i o nią ociera powodując pisk.
jeżeli koło się nie grzeje - (co by znaczyło że klocki je blokują) nie musisz nic robić - pod warunkiem że to piszczenie nie nadużywa twej cierpliwości.

Wykluczam że dzieje się coś z łożyskiem skoro lekkie wciśnięcie hamulca sprawia że piszczenie ustaje.
Tłoczek dociska klocek ustawiając go w prawidłowej równoległej do tarczy pozycji, nie ma tarcia i piszczenia ...

Aha, a to że klocek się przechyla może wynikać z zużycia (wyrobienia się) zacisku w którym klocki się przemieszczają, (rowki , prowadnice jak zwał tak zwał) kwestia jak duże są te luzy.
jeśli nowe klocki załatwią sprawę - nie ruszałbym tego.



koło się nie grzeje.
a co do cierpliwości to narazie jakoś znoszę bo głównie moja trasa to krótkie odcinki na mieście
 
 
Paffcio 



Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 2

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 21, 2013 21:54   

Miałem ten sam problem i szczerze mówiąc zgadzam sie z kolegą samo przestało chociaż czasem trzeba było dużo cierpliwości:) jak się nic nie dzieje (grzanie się koła) nic się poważnego nie stanie:)
 
 
danielbolo1 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 16



Wysłany: Pon Gru 23, 2013 22:47   

Piszczeć może blaszka która sygnalizuje kończenie się okładzin hamulcowych. Wiedz to ze okładziny środkowe zużywają się szybciej. Zdejmując kolo musisz obadać z obydwu stron. Zacisk trzyma się na dwóch śrubach , klucz 18 bodajże. Gdy go odkręcisz sprawdź okładzinę środkową oraz czy prowadnica działa. Prowadnica trzyma klocek od strony zewnętrznej. Ściska się podczas hamowania. Są tam rurki przykryte gumkami. Rurki te chodzą w tulejkach a one często potrafią się zapiec. Przez to klocek od wewnątrz szybciej się zużywa i zaczyna piszczeć mimo tego że zewnętrzny jest jak nowy bądź ma dużo więcej okładziny. Czasami gdy klocki są lipnej jakości też potrafią piszczeć same z siebie, gdy wciśniemy hamulec jest przyciskany do tarczy i przeważnie wtedy przestaje wydawać pisk. Ale musisz zajrzeć dokładnie. Wiadomo ze od hamulcy skoro cichnie po wciśnięciu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400] - problem - pisk/trzask w prawym przednim kole
Lysy_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Gru 13, 2012 10:50
gregor13
Brak nowych postów [R416] Pękniety pierścień ABS przy prawym przednim kole
qbus2005 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Maj 20, 2008 11:51
Mariusz418
Brak nowych postów [R416] Tarcie w prawym przednim kole.
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Kwi 21, 2014 14:38
r0wl3n
Brak nowych postów [R416] Problem w tylnym prawym kole
brasil Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 08, 2011 21:24
des
Brak nowych postów [R400] Stukanie w prawym kole
Aizen503 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Maj 29, 2017 10:28
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink