WITAM.
Mam połamaną puszke filtra powietrza, zmasakrowane trochę przewody, więc postanowiłem sobie kupić nowy dolot. Padło na K&N apollo.
Ktoś coś takiego, robił słyszał?
http://allegro.pl/uklad-d...3726842672.html nad tym się zastanawiałem
Ostatnio zmieniony przez spider Czw Gru 19, 2013 16:44, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 15, 2013 21:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak jeszcze miałem V6, to miałem tam dedykowany dolot Pipercross'a model Viper. Spadek mocy ok 6KM z tego co pamiętam, w połączeniu z wyciętym katem auto miałem mniej niż seria. Po założeniu kata i ori puszki doleciało ponad 10KM. Dlatego szukałbym ori puchy i wkładki np: K&N
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Silniki wolnossące muszą mieć pewien opór w układzie wydechowym, inaczej zawsze zaistnieje spadek mocy. Popytaj profesjonalistów spawających wydechy - maksymalny przelot stosuje się w turbo, do jednostek niedoładowanych dobiera się odpowiedni przekrój wydechu - tak aby wytwarzał ściśle dobrany opór. Jak pisał kolega wyżej: daj sobie spokój i idź w serię albo dokładaj turbinę.
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Pon Gru 16, 2013 12:03
Istnieje duze prawdopodobienstwo, ze wleci tam kompresor od Mercedesa.
Ale to sa plany na nowy rok. I jak na razie musze wszystko porobic pod ten kompresor.
No wiem wiem musze sie popytac po warszawie na temat tego. Ale moze ktos wie cos blizej?
Komputer seryjny mozna wystroic?
Spider, chyba nie, ale to niech już się inni wypowiedzą.
A jak zamierzasz dawać kompresor to faktycznie - jak największy przelot rób, choć przygotuj się, że dopóki będziesz miał wolnossącą jednostkę, dotąd osiągi będą zaniżone. Po prostu silniki niedoładowane muszą mieć opór i kropka.
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Pon Gru 16, 2013 12:19
Na tym forum to w ogole malo sie dzieje !
A glowica i wszystko ppza tym pasuje?
Nie lubie tych swapow!
Jezeli nie wsadze kompresora, w wyjme silnik zloze go kompletnie od nowa wleca tloki doprezajace stoczenia kola wraz z walem. Wydech 2.5 cala. I musi byc minimum 180/190 koni i bedzie chodzic lepiej od tych wszystich w turbo o tej mocy.
W kompresorze wyciagne wieksza moc niz na turbo
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 11:42
Markzo napisał/a:
spider napisał/a:
Na tym forum to w ogole malo sie dzieje !
prawda
spider napisał/a:
A glowica i wszystko ppza tym pasuje?
pasuje
A czym się to różnicy w ogóle? To nie lepiej do tego dołożyć turbo?
spider napisał/a:
Nie lubie tych swapow!
e tam
nie lubię rzeźbić
spider napisał/a:
ezeli nie wsadze kompresora, w wyjme silnik zloze go kompletnie od nowa wleca tloki doprezajace stoczenia kola wraz z walem.
droga impreza
1000 zł włożenie i rozłożenie silnika i wsadzenie i tylko bym poniósł koszty tłoków, reszta sam sobie zrobie
spider napisał/a:
I musi byc minimum 180/190 koni i bedzie chodzic lepiej od tych wszystich w turbo o tej mocy.
polemizowałbym moc będzie, niutona brak
no dobra, na lini startowej stoi Seat Ibiza Cupra 200 koni 1.8T 300nm i Honda Civic Typer 2.0 200 koni, z 195 nm, kto wygrywa? Seat lżejszy o 100 kg od hondy. KTO WYGRA?
spider napisał/a:
W kompresorze wyciagne wieksza moc niz na turbo
nie, kompresor generuje duzo wieksze straty.
W turbo bezpiecznie by było z 210 w kompresorze ponad 220
no dobra, na lini startowej stoi Seat Ibiza Cupra 200 koni 1.8T 300nm i Honda Civic Typer 2.0 200 koni, z 195 nm, kto wygrywa? Seat lżejszy o 100 kg od hondy. KTO WYGRA?
pomijasz mase auta, przelozenie skrzyni, napęd, szpere itp.
spider napisał/a:
W turbo bezpiecznie by było z 210 w kompresorze ponad 220
czemu tak? kompresor moim zdaniem najlepiej nadaje się do dużej pojemności. Tymbardziej, jeśli masz gotowe rozwiązanie w postaci 1,8t kserii, która jest, działa i śmiga ok
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 13:14
Typer seria. Cupra po kompie.
Bo w turbo masz jebniecie mocy, czego nie lubia pozostale czesci silnika, panewki itd.
Kompresor oddaje moc wraz ze wzrostem rpm.
W hondach na kompresorze smigaja po 250 koni i jest ok ten sam setup w turbo nawet sezonu nie daje rady przejechac
Tym bardziej, ze istnieje prawodopodobienstwo spasowania kompresora od mercedesa ktory mozna kupic juz za 1.5 tys zl wtryski i pare gratow do wymiany i smiga.
A poza tym kazdy kto ma turbo ma problemy z cisnieniem a w kompresorze nie ma
Tego problemu
Bo w turbo masz jebniecie mocy, czego nie lubia pozostale czesci silnika, panewki itd.
Turbo może wstawać łagodnie, zależy dużo od turba, strony gorącej, wydechu, CR, strojenia itp.
spider napisał/a:
Kompresor oddaje moc wraz ze wzrostem rpm.
Kompresor daje efekt zwiększenia pojemności, jednak generuje duże straty na napędzie + mocno grzeje powietrze.
spider napisał/a:
W hondach na kompresorze smigaja po 250 koni i jest ok ten sam setup w turbo nawet sezonu nie daje rady przejechac
To czy auto przejeździ sezon z awariami czy bez zależy od użytkującego i tego co to zbudował. Ja znam honde o mocy 350km z b18 ktora smiga juz 2 rok wiec jak widac różnie bywa.
spider napisał/a:
Tym bardziej, ze istnieje prawodopodobienstwo spasowania kompresora od mercedesa ktory mozna kupic juz za 1.5 tys zl
Heh, widze, ze napaliles sie nakompresor wiec go zakaldaj ja bym sie mocno zastanowil, bo masz zestaw turbo ktory pasi p&p, a to znacznie upraszcza całą imprezę i obniża koszty.
Cytat:
A poza tym kazdy kto ma turbo ma problemy z cisnieniem a w kompresorze nie ma
Tego problemu
z czym? o czym teraz piszesz?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 13:27
masz zakutą tą honde już na bank i pewnie nawet tuleje, więc troche inny temat.
Muszę pogadać z mechanikiem na ten temat. Ale się zastanowię.
A jak już jest taka dyskusja to ktoś mi powie jak jest ze strojeniem tego samochodu?
Trzeba kupować nowego kompa czy serie da radę wystroić?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum