Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 iDT] MBC (Marry Boost Christmas) regulacja doładowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 iDT] MBC (Marry Boost Christmas) regulacja doładowania
Autor Wiadomość
RAKU_44 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 235
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Gru 28, 2013 15:21   [R25 iDT] MBC (Marry Boost Christmas) regulacja doładowania

Witam,

Ostatnio przy okazji wymiany redukcji 51 x 38 mm która została przecięta opaską przy rurze dolotowej postanowiłem sprawić sobie również regulator doładowania, a co za tym idzie również wskaźnik doładowania.
Kupiłem MBC Turbosmart dokładnie takie:
http://www.turbosmartusa.com/product/boost-tee
Montaż zgodnie ze schematem:
http://www.turbosmartusa....r-installation/
Wskaźnik doładowania popularny autogałgan smoke:
http://www.tuning-studio....ania-turbo.html

W komorze wygląda to tak :

Oryginalny rozmiar


Oryginalny rozmiar


Oryginalny rozmiar


Oryginalny rozmiar


I teraz pojawia się problem gdyż nawet minimalne odkręcenie MBC z pozycji całkowitego zamknięcia powoduje wzrost doładowania do 1,5-1,6 bara, a z tego co zdążyłem się zorientować bezpieczne doładowanie jest w granicach 1,2-1,3 bara.
Po wykręceniu MBC i wstawieniu łącznika od wężyka spryskiwaczy okazuje się że turbo dmucha max 1,2 bara i teraz pytanie czy to oznacza że ktoś przede mną już ingerował w cięgno od wastegate ustawiając max bezpieczne doładowanie? I czy teraz należałoby wrócić do oryginalnych ustawień cięgna żeby mieć możliwość regulacji na samym MBC (szybki dostęp i wygoda) ?
Dodam że oczywiście rozebrałem MBC i sprawdziłem czy w środku nic się nie zapiekło/zablokowało i wszystko wygląda OK.

[ Dodano: Sob Gru 28, 2013 15:21 ]
Nikt nie odpowiedział więc sam sobie odpowiadam :P
Po sugestiach Markzo ( :piwko: ) co do ustawień WG i lekkim doszkoleniu się filmikiem:
http://www.youtube.com/watch?v=p12g1PpIcjE

Problem po części rozwiązany, cięgno ustawiłem z powrotem na miejsce serii, bo okazało się, że ktoś już wcześniej lekko ruszył turbinę i na tę chwilę od pełnego zamknięcia MBC żeby uzyskać doładowanie ~1,2 bara muszę odkręcić je 3 pozycje w lewo dalsze kręcenie również powoduje wzrost doładowania.

Dalsze wydłużanie cięgna ma sens żeby uzyskać możliwość precyzyjniejszego ustawiania MBC ? Czy jednak pozostawianie stale uchylonego WG może mieć negatywne konsekwencje ? Choć na chłopski rozum MBC po części wykorzystuje taką zasadę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 28, 2013 15:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 28, 2013 17:44   

Panie jak montujesz MBC i jak ustawisz go na min i dalej masz za duze cisnienie trzeba sciegno od turbo wydluzyc zeby bez MBC dawalo mniejsze doladowanie i potem sobie regulowac MBC :D

Mialem to samo przy samoróbce robionego MBC dawalo tez 1,6do1,7bara na min skrecone :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
RAKU_44 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 235
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Gru 28, 2013 18:47   

Panie, było się wypowiedzieć od razu ? :razz:
Teraz kwestia czy wydłużać cięgno można dowolnie ? Tzn teraz mam tak ustawione że przy domknięciu WG ręką cięgno wchodzi bez naciągania, regulacja jest, ale niezbyt precyzyjna.
Można wydłużyć je jeszcze bardziej czy to będzie oznaczało że WG będzie cały czas uchylona ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 28, 2013 19:02   

Wydłuż jeszcze ale zobacz sobie jak się zachowuje z MBC :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
RAKU_44 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 235
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 11:48   

Wydłużyłem jeszcze o jakieś 3-4 obroty i jak na moje oko pomimo zwiększenia doładowania na MBC i pompowania do zadanych wartości to jednak reakcja turbiny jest trochę za późno. Spróbuję do ustawień początkowych dodać 1-2 obroty bo być może teraz przesadziłem w tę drugą stronę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series] boost / RPM / tps
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Sob Kwi 19, 2014 15:50
Remigiusz
Brak nowych postów Jak działa turbo boost. MG ZS
takanchi Tuning mechaniczny 17 Nie Lip 28, 2019 21:46
Malignus
Brak nowych postów MBC Manual Boost Controller w R45 2,0 tdi 101km
ktoś próbował
adas45 Tuning mechaniczny 5 Pon Maj 03, 2010 18:21
GREG.
Brak nowych postów MBC - Manual boost control za 22zl
Remigiusz Tuning mechaniczny 2 Nie Wrz 04, 2011 20:46
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] zwiększenie ciśnienia doładowania
kdamian1996 Tuning mechaniczny 3 Pon Mar 20, 2017 09:54
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink