Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Pedał sprzgła nisko bierze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Pedał sprzgła nisko bierze
Autor Wiadomość
darekkojak1 



Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 45



Wysłany: Sro Sty 01, 2014 20:07   [R75]Pedał sprzgła nisko bierze
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam,wymieniłem pompke i wysprzeglik bo ubywało płynu,na razie ok ale sprzegło bierze mi przy samej podłodze dosłownie puszczam centymetr i juz czuje ze auto rusza.Tak było od poczatku jak posiadam auto tzn. okolo 1.5 roku ,przed wymiana wysprzeglika było tak samo
_________________
darek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 01, 2014 20:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 02, 2014 10:38   

Masz zapowietrzony układ lub coś z pompką (uszczelnieniem) nie tak.
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 160



Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 22:09   

a czy ktos wie czy moje sprzeglo funkcjonuje prawidlowo? nie musze wciskac gleboko pedalu zeby wrzucic bez zadnego zgrzytania bieg, moze jedynka i wsteczny potrzebuja troszke glebszego wcisniecia pedala do 3/4, a inne biegi to wystarczy 1/4 wcisnac i bez problemu wchodza, zaczelem tak jezdzic jak mi zaczelo cieknac z wysprzeglika w skrzyni, teraz prawie nie leci, ale czy to znaczy ze sprzeglo jest na wykonczeniu jesli wystarczy lekko wcisnac i biegi wchodza bez problemu?
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 22:15   

Sprzęgło ZAWSZE powinno się wciskać do samego końca.

Jak z wysprzęglika cieknie to lepiej to zrób dla własnego spokoju - ja to też odkładałem aż jednego pięknego dnia przy parkowaniu mi sprzęgło zginęło.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 160



Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 22:21   

no tak powienienem zrobic, ale czy jesli sprzeglo w naszych samochodach bierze przy samym koncu puszczenia (gora) to zle czy dobrze?
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
Ostatnio zmieniony przez maciejk1980 Wto Wrz 06, 2016 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 22:32   

Wg mnie (acz tylko na moją pokrętną logikę) jak łapie przy samym końcu (podłodze) to jest albo za niskie ciśnienie w układzie pompka-wysprzęglik i trzeba do końca wcisnąć albo kończy się tarcza - jest cienka i potrzeba zrobić większe ciśnienie w układzie żeby wysprzęglić.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 160



Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 22:35   

lapie mozna powiedziec w polowie przy 1 i wstecznym, ale do zmiany biegu wystarczy wcisnac 1/4
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 17:16   

sprawny układ hydrauliczny zawsze zaczyna brać gdzieś na 1/3 od podłogi wyższe biegi można zmieniać bez całkowitego wciśnięcia pod warunkiem że obroty nie odpuścisz do końca tylko odejmiesz tak ok 500obr

[ Dodano: Sro Wrz 07, 2016 18:16 ]
jak układ działa inaczej to najprawdopodobniej hydraulika do naprawy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Maciek_S. 




Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 25



Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 12:42   

Powiem Wam, że cały układ sprzęgła w naszych autach jest nieporozumieniem. W moim 1.8 najpierw awarii uległo łożysko oporowe - szum już przechodził w wycie, więc trzeba było je wymienić. Cylinder wysprzęglika nie miał wycieków, ale łożysko solo nie występuje w sprzedaży, więc trzeba było nabyć komplet. Pompa sprzęgła u mnie jest już metalowa, zamontowana przez poprzednika. Przy okazji wymieniona została tarcza sprzęgła, ponieważ zaczynało już brać nity - czyli ostatni gwizdek. Niestety, od czasu wymiany sprzęgło trzeba odpowietrzać co kilka dni, choć wycieków nie ma. Gdzie się ta cholera zapowietrza, tego niestety nie wiem. Wszystko szczelne. Dodatkowo, po kilku miesiącach od wymiany sprzęgło zaczęło hałasować, ale tylko podczas ruszania z większych obrotów na półsprzęgle. Bierze płynnie, ale jęczenie (bo to to taki trudny do określenia jęcząco - rzęcholący dźwięk, niestety głośny) przykuwa uwagę przechodniów... Urwanie głowy z tym autem. Dostanie się do sprzęgła jest upierdliwe, bo skrzyni nie da się wyjąć bez demontażu połowy samochodu i trzeba operować przez dziesięciocentymetrową szparę po odsunięciu przekładni. Brakuje już mi pomysłów, bo gdyby przyczyna zapowietrzania była pompa, to sytuacja występowałaby również przed wymianą wysprzęglika, a wtedy było OK. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie to, czy sztywność połączenia pompa - wysprzęglik (dziwię się, ze producent nie wstawił tam kawałka elastyka, tylko na całym przebiegu jest metalowa rurka, a silnik przecież drga), nie powoduje przypadkiem zbyt dużych wibracji przewodu tłoczącego i zasysania powietrza przez uszczelnienie na wejściu przewodu do wysprzęglika. Podciśnienie tam może chwilowo występować pod koniec puszczania pedału, ponieważ plastikowe pompy miały zaworek zwrotny w tłoku, natomiast metalowa już nie - jako zawór jednokierunkowy działa konstrukcja uszczelniacza na tłoku, która niestety już stawia większy opór dla płynu.
Dodam jeszcze, że w mojej pompie była uszkodzona przepona pokrywy zbiorniczka, ale to również wykluczyłem, ponieważ po pierwsze: wcześniej też była ta guma przerwana, a poza tym zbiornik został przeniesiony pod maskę (zbiorniczek od ATV na przewodzie) i niczego to nie zmieniło.
Jakieś pomysły?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 14:44   

wymień uszczelkę szybkozłączki, miałem tak przy 2 autach nic nie ciekło a się zapowietrzało. Jęczenie to najpewniej kończąca się dwumasa bo jak sprzęgło było już tak dojechane to dostała w palnik i jak ma nowa tarczę to zdechła całkiem.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] Xenony/drogowe za nisko.
rafet Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Mar 01, 2009 11:14
MaReK
Brak nowych postów [R75] Pedał od sprzęgła - Pedał
Boncky Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Mar 18, 2017 21:09
longer86
Brak nowych postów [R75] Bierze wam olej czy nie?
markozalko Rover serii 75, MG ZT 50 Czw Lis 05, 2015 17:22
lzawiasa
Brak nowych postów [R75] Bierze płyn Pomocy !
rover_75_DTR Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Gru 19, 2013 11:01
automechanik
Brak nowych postów [R75] Bierze olej po przegrzaniu? Od czego zacząć?
draj Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Maj 11, 2012 10:54
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink