Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 620 SDI] Dokładny opis czynności przy zaślepianiu EGR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 620 SDI] Dokładny opis czynności przy zaślepianiu EGR
Autor Wiadomość
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 09:43   [R 620 SDI] Dokładny opis czynności przy zaślepianiu EGR
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Drodzy Forumowicze,

Szukałem, czytałem, ale nie znalazłem konkretnego schematu działania przy zaślepianiu EGR. Z której strony go zaślepić? Czy ten wężyk co wchodzi od góry w EGR odciąć i czymś zaślepić czy go wcale nie ruszać?
Trudno jest odkręcić EGR. Czy ktoś ma jakiś patent oprócz WD-40? :D

Z góry dziękuję
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 30, 2013 09:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 12:11   

Był temat na forum poruszany i to nie raz. Jak masz zdjętą osłonę silnika masz taką metalową rurkę od dekla zaworów do egr.Odkręcasz dwie śruby mocujące tą rurkę,wsadzasz tam blaszkę nawet z puszki po piwie skręcasz i gotowe. W wężyk możesz nawet zapałkę wsadzić.Ja mam u siebie EGR zaślepiony w ten sposób,wężyka nie zatykałem niczym jest normalnie założony i auto chodzi tak jak powinno.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
maciej1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 149
Skąd: Lipno



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 16:52   

Witam

Rozumiem, że po zaślepieniu zaworu EGR ma lepsze osiągi? Piszesz chodzi jak powinno, tzn?
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 30, 2013 17:40   

Tzn kolego nie jest zamulony,pracuje równo cicho nie dymi nadmiernie.Jedynie co to się troszkę dłużej silnik grzeje ale to jest może subiektywne odczucie.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
maciej1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 149
Skąd: Lipno



Wysłany: Wto Gru 31, 2013 12:41   

Dzięki za info.
Wsztstkiego naj, naj w Nowym Roku 2014
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 01, 2014 09:52   

Spoczko i wzajemnie
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 10:02   

po zaslepieniu jest odczuwalna lepsza praca do okolo 2000 obrotow - pozniej nie czulem zmian. tak jak wspomniano wyzej - wolniej sie nagrzewa. zaslepialem glownie z powodu syfu w kolektorze, ale syf jest nadal, wiec przy okazji wymiany termostatu odslepilem na zime :wink:
 
 
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 12:15   

Dzięki za pomoc. Wszystkiego najlepszego w 2014 roku ;D

[ Dodano: Czw Sty 02, 2014 12:15 ]
Po pracy postaram się zaślepić tego egr-a. Pojawiło mi się jeszcze jedno pytanie...mogę zaślepić go w miejscu między rurką a kolektorem dolotowym?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 14:19   

Jak nic Ci się z autem nie dzieje, to nie zaślepiaj na zimę ... po zaslepieniu dłuzej się silnik nagrzewa.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 14:52   

No teoretycznie się nie dzieje, ale trochę jakby słabszy jest na wolnych obrotach. Ostatnio jak czyściłem dolot to był tak zasyfiony jakby ktoś tam wiadro smoły wlał.

[ Dodano: Czw Sty 02, 2014 14:52 ]
Więc lepiej go nie ruszać na zimę?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 15:16   

Jak masz wyczyszczony dolot, to ja bym nie zaślepiał, przynajmniej na zimę ... zresztą, możesz zdjąć tylko wężyk sterujący EGRem i sam weżyk zatkać i zobaczysz, czy jest jakaś różnica w pracy silnika. Jeśli będziesz zadowolony, to wtedy pobaw się i zaślep EGR od strony kolektora ssącego, a jak zaślepienie nic nie da, to odetkasz weżyk, założysz spowrotem i będzie działać jak fabryka chciała.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 15:23   

Rozumiem, że to jest ten wężyk, który wchodzi od góry?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 15:39   

tak ... jak go zdejmiesz, to zawór jest cały czas zamknięty i jeśli jest szczelny, to można to potraktować jako "zaślepienie" ... tylko weżyk trzeba czymś zatkać, żeby podciśnienie nie uciekało (to samo podciśnienie na wspomaganie hamulców działa ;) )
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 15:40   

Dzięki. Sprawdzę dzisiaj po powrocie z pracy i zobaczymy co się urodzi :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Opis klimatyzacji
dragi Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Sty 23, 2008 12:37
sTERYD
Brak nowych postów [R600] Opis bezpieczników
Domcio Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Gru 09, 2008 09:08
Domcio
Brak nowych postów [R600] Potrzebuje opis bezpieczników
bubanh Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Sty 31, 2010 17:04
bubanh
Brak nowych postów [620si]Sterownik centarlnego zamka,opis ?
piotrpg Rover serii 600, Honda Accord 0 Sro Sty 27, 2016 18:29
piotrpg
Brak nowych postów [honda accord ] opis pinów wtyczki alternatora
seba2ts Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Maj 12, 2013 02:36
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink