Wysłany: Sob Gru 28, 2013 16:39 [Rover 75] Zmiana kluczyka a problem ładowaniem akumulatora
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
Od 3 m-cy jestem szczęśliwym posiadaczem R75. Oczywiście jeździ się cudownie, ale niestety przyszły pierwsze problemy...
W pilocie do kluczyka zniszczył mi się przycisk (dość powszechna usterka), więc kupiłem nowy kluczyk (surowy z obudową pod R75). Przełożyłem płytkę wewnętrzną i grot. Przy próbie odpalenia samochód nie zareagował. Spróbowałem więc odpalić drugim fabrycznym kluczykiem (też ma uszkodzony przycisk w pilocie) i odpalił bez problemu. Jednak po ujechaniu ok 200 m zaświeciła się kontrolka braku ładowania akumulatora. Zacząłem wracać z powrotem do domu i na tym 200 metrowym odcinku zaświeciły się jeszcze kontrolki od poduszek, hamulca ręcznego i chyba coś jeszcze (normalnie choinka). Po dojechaniu na parking i zgaszeniu silnika sprawdziłem jeszcze raz odpalanie, ale wszystko już wskazywało na rozładowanie aku ("cykanie" rozrusznika, miganie awaryjnych).
Zastanawiam się czy awaria ma związek z moim grzebaniem przy kluczyku czy też był to zbieg okoliczności. Ma ktoś jakiś pomysł co się mogło przytrafić? Wcześniej samochód odpalał bez problemów i nic nie wskazywało na nadmierny pobór prądu z aku.
PS. Temat zakładam po raz drugi, ponieważ za pierwszym razem źle wpisałem temat i został on zablokowany.
Dzięki użytkownikowi marcin.misek dowiedziałem się już, że pierwszy kluczyk (ten z nową obudową nie zadziałał ponieważ nie przełożyłem immo ze starej obudowy. Pozostaje pytanie, czy rozładowanie aku (ewentualny brak ładowania) może mieć związek z problemami z kluczykiem
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 28, 2013 16:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Gru 28, 2013 16:52
raczej to nie wina kluczyka,z kolejności włączania sie kontrolek i tak szybkim rozładowaniu akumulatora ja bym obstawił zwarcie w alternatorze, naładuj akumulator odłączony od auta a później najpierw sprawdź czy auto go nie rozładowywuje bez włączonego zapłonu
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Posprawdzałem to co mogłem i umiałem i faktycznie wygląda na awarię alternatora.
Napięcie akumulatora po podłączeniu do samochodu zaczęło spadać. Później uruchomiłem silnik przy naładowanym aku (aku po naładowaniu ok 13,6 V) i po chwili zmierzyłem napięcie na klemach - 11,4 V i spadało dalej. Żeby sprawdzić czy jest ładowanie z alternatora to odłączyłem klemę od aku i silnik zgasł (a z tego co się orientują powinien nadal pracować na zasilaniu z alternatora).
No cóż, w starszych samochodach tak to działało... Żeby przypadkiem nie popsuć więcej odstawiam samochód do warsztatu zajmującego się alternatorami itp.
[ Dodano: Pią Sty 03, 2014 19:38 ]
Wszystko już jest ok, alternator naprawiony - zjarał się sterownik, koszt naprawy 400 zł.
Do nowej obudowy kluczyka musisz razem z plytka przelozyc pluskwe (taka mala podluzna kostka ) ktora siedzi w obudowie.
Bez niej otwozysz ale nie uruchomisz auta.
Wysłany: Czw Sty 09, 2014 17:31 Re: [Rover 75] Zmiana kluczyka a problem ładowaniem akumulat
batbox napisał/a:
Dzięki użytkownikowi marcin.misek dowiedziałem się już, że pierwszy kluczyk (ten z nową obudową nie zadziałał ponieważ nie przełożyłem immo ze starej obudowy.
Nowy kluczyk też już działa bez problemu. Magiczna czarna kostka umieszczona jest w "górnej klapce" obudowy kluczyka, którą po otwarciu odłożyłem na bok i nie zauważyłem, że coś tam zostało...
Dzięki za podpowiedzi. Temat można zamykać lub scalić z postem dotyczącym problemów z alternatorem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum