Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] - Problem z ABS oraz trakcją.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] - Problem z ABS oraz trakcją.
Autor Wiadomość
zajarek43 



Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Pon Lis 18, 2013 07:54   [R75] - Problem z ABS oraz trakcją.
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam Forumowiczów.
Mam problem z ABS i trakcją, tzn. po chwili jazdy zapala się kontrolka ABS, Trakcji i hamulca ręcznego. Po wyłączeniu samochodu kasuje się wszystko i po chwili jazdy wraca z powrotem. Przed zapaleniem się kontrolek i wyłączenia się systemów, czuć drżenie hamulca podczas hamowania. Proszę koleżanki i kolegów o poradę co to może być???
Chcę tylko powiedzieć, że czujniki są sprawne (podejrzany czujnik na prawym przednim kole został wymieniony na nowy i to markowy).
Mam pytanie, czy na czujniki ma przychodzić napięcie? Jeśli tak to czy na wszystkie i o jakiej wartości?
Dodam też że sprawdziłem przyłącze na pompie ABS i styki są całe i w idealnym stanie.
Na komputerze wyszły błędy:
39 - Tymczasowe interferencje
38 - Napięcie zasilania czujnika prędkości koła
5 - Nieznany kod usterki

Bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 18, 2013 07:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Pon Lis 18, 2013 18:23   

Temat poruszany i dość dobrze opisany. U mnie przy podobnych objawach, problemem okazał się uszkodzony przewód przed czujnikiem lewy przód. Dobrze sprawdz wszystkie przewody przy i przed czujnikami. nie muszą być przerwane wystarczy przetarcie i zakłócenie impulsów z koła.
Może być również uszkodzenie-zanieczyszczenie pierścienia magnetycznego na którymś kole. Powodzenia w poszukiwaniach.
 
 
zajarek43 



Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lis 18, 2013 20:06   

OK.
Będę jeszcze szukał. A powiedz mi czy jest możliwe żeby uszkodził się przewód w instalacji? No i co z tym napięciem na czujnik-prawy przód-ma być czy nie?
 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Wto Lis 19, 2013 04:42   

Każdy węglik w pierścieniu magnetycznym na kole przechodząc obok czujnika, wyzwala w nim ładunek elektryczny, który przewodami przesyłany jest dalej. Więc każda uszkodzenie przewodu załóca ten proces. Czy jest tam jakieś napięcie-wydaje mi się że nie. Ale fachowcem nie jestem więc niech mnie ktoś poprawi jeśli źle dedukuję, :roll:
 
 
dlugigl 



Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Głowno



Wysłany: Wto Lis 19, 2013 13:28   

Mam podobny problem, ale nie mogę znaleźć rozwiązania na forum :( .

Gdy odpalę auto po najechaniu na jakąś większą nierówność (o co nie jest trudno na drogach w województwie łódzkim...) zapala mi się zółta kontrolka zużycia klocków hamulcowych. Klocki są ok, czujnik też wymieniałem. Po jakimś czasie dołącza do niej jeszcze ikonka błąd ABS (też na żółto), a okazjonalnie jeszcze czerwona ikonka błędu hamulców (jak od ręcznego, ale chyba ona też oznacza po prostu błąd hamulców). Po wyłączeniu silnika i jego ponownym włączeniu błędy się kasują i potem scenariusz jest taki sam. Sprawdzałem na komputerze, ale niestety nic nie pokazał, powiedzieli, zę czujnik też są OK, może trafiłem na lipny serwis. Też podobnie jak u kolegi od czasu do czasu czuć takie delikatne drżenie hamulca, tak, jakby się na sekundę załączył ABS a potem jest OK. Szczerze mówiąc trochę boję się jeździć, że w pewnym momencie będę chciał zahamować a tu się okaże, że autko nie hamuje. Ktoś mi poradzi, jak rozwiązać ten problem? :(
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 19, 2013 18:29   

zajarek43 napisał/a:
czy na czujniki ma przychodzić napięcie? Jeśli tak to czy na wszystkie i o jakiej wartości?
zajarek43, działanie czujników ABS w R75 jest oparte na tzw. zjawisku HALLA , czyli musi być zasilanie napięciem 12V i wytwarzanie pola magnetycznego przez punkty magnetyczne ( 46 szt. umieszczone w pierścieniu magnetycznym łożyska).Jeden przewód jest zasilający a drugi sygnałowy , są to czujniki tzw. aktywne. Nie powinno się mierzyć oporności omomierzem bo można uszkodzić czujnik. Tu jest więcej na ten temat http://forum.roverki.eu/v...hlight=chybi%B3

[ Dodano: Wto Lis 19, 2013 18:29 ]
bezpieczniki sprawdzone ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zajarek43 



Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Wto Lis 19, 2013 19:59   

SeniorA
Dzięki za podpowiedź. Już coraz więcej mi się rozjaśnia. Co do mierzenia oporności, to bez obaw, mam multimetr wysokiej klasy o bardzo dużej oporności wewnętrznej. Zacznę więc od tego, że sprawdzę czy dochodzi napięcie do wtyczek. Być może, że gdzies się "przerwi" bo u kumpla wyszło na kompie zasilanie czujnika. Co do pracy czujnika Halla, to wiem jak działa, bo takie same sa montowane do turbin parowych w elektrowniach. Zacznę więc od tego napięcia na czujniki, a potem ewentualnie wezmę się za pomiar częstotliwości impulsu z kazdego czujnika(nie mam oscyloskopu, ale w multimetrze mam funkcję pomiarów częstotliwości impulsów).
A tak wogóle...... to dzięki kolegom za zainteresowanie i.... porady. Po wiedza i doświadczenia użytkowników jest cenniejsza niż wiedza teoretyczna.
Jak coś znajdę to niezwłocznie napiszę. Może kiedyś komuś się przyda.

[ Dodano: Wto Lis 19, 2013 19:59 ]
Acha! I jeszcze jedno.... Bezpieczniki sa OK. :D
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Lis 19, 2013 21:55   

najprościej to podjedź na normalnego kompa(nie takiego co tylko błędy pokazuje i tym samym nie rzadko wprowadza w błąd) sprawdzisz każdy czujnik i pierścień magnetyczny osobno i to w 15min
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Lis 19, 2013 22:20   

Ja walczylem z ABS-em i trakcja dluzszy czas.Podlaczajac pod kompa za kazdym razem cos innego wskazywalo.Kiedy zaswiecil mi sie reczny postanowilem sprawdzic sama pompe.Okazalo sie ze byla szkodzona.Sprawdzil mi i naprawil gosc,nie pamietam z kad.Ale musialem ja odkrecic.Jesli abs,kontrola trakcji i reczny sie swieci to podejrzewam ze pompa cos szwankuje.Ja juz mam to z glowy
 
 
zajarek43 



Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 07:42   

sash997
Powiedz mi czy orientujesz się gdzie w Małopolsce lub na śląsku jest serwis z normalnym kompem serwisowym???
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 16:27   

nie orientuje sie ale moge Ci podać przykładowe komputery(interfejsy) które powinny to ogarnąć- bosch kts,autocom,cdif/2 no i oczywiście testbook t4 :D ja podłączam cdif/2 i to ogarnia w sposób zadowalający czyli pokazuje w czasie rzeczywistym np wykres pracy każdego z czujników :)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
zajarek43 



Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 21:54   

sash997
Jaki interfejs stosujesz do tego programu?
No i pytanko najważniejsze, gdzie to mogę nabyć, bo podłaczenie, zaznaczam samo podłaczenie do T4 w krakówku biorą minimum 300PLN !! ! :o
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 23:10   

za 300 zl dojedziesz do sash997 , zdiagnozujesz i wrocisz :>
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 17:00   

pazdzi0h napisał/a:
za 300 zl dojedziesz do sash997 , zdiagnozujesz i wrocisz

do tego pół polski zwiedzisz :D
wszystkie te interfejsy które wymieniłem to ceny idą już w tyś zł,najtańszy z nich to chyba autocom (podróbka) coś koło 1tyś chyba,oryginał koło 4, cdif/2 podróbek niema,nowy koło 5tyś, używany czasem za 2tyś sie dostanie tylko trzeba patrzeć z którą aktualizacją bo od 2012 dopiero robi coś więcej w roverach, to by było na tyle jeśli chodzi o te tańsze interfejsy ;)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
zajarek43 



Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Gru 05, 2013 12:26   

A który z nich jest lepszy? AUTO COM czy CDIF/2 ?

[ Dodano: Czw Gru 05, 2013 12:26 ]
Witam kolegów!
Zamykam post bo problem został rozwiązany.!!!! :D
Popytałem tu i tam....trafiłem do fajnego warsztatu, gdzie zdiagnozowali i usunęli usterkę i to w bardzo przyzwoitej cenie. Uszkodzona była piasta w prawym tylnym kole.
Myślę że mogę spokojnie polecić warsztat Pana Adama Styły z Krakowa,
ul. Żmujdzka 8a. Miła i fachowa obsługa. Posiadają oryginalny T 4. :smile:
Ostatnio zmieniony przez zajarek43 Pią Gru 06, 2013 08:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 05, 2013 23:16   

w Krakowie jest T4? poważnie?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 05, 2013 23:34   

zajarek43 napisał/a:
Posiadają oryginalny T 4.

byłeś widziałeś, jesteś pewien ?? :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zajarek43 



Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Gru 06, 2013 08:44   

Oczywiście że jest T 4. Przecież byłem osobiście ze swoim autem i od razu zostało naprawione. Przy okazji od właściciela dowiedziałem ile to ustrojstwo kosztuje, bo na forum każdy gdyba. I tak dla zainteresowanych to gość zapłacił za niego 38 tysiaków.
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Sty 11, 2014 08:15   

U mnie po dwóch dniach stania samochodu i deszczach po przejechaniu kilkuset metrów zapaliła się kontrolka abs i ten trójkąt na wyświetlaczu.
Po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu to samo ale po dłuższej chwili.
Następnego dnia podobnie.
Dzisiaj wszystko ok.
Tak sobie myślę czy może mam trochę wody w przegrodzie i coś tam od wilgoci wariuje, albo może przewód przy kole jest lekko uszkodzony.
Nie wariuje mi prędkościomierz i inne urządzenia.
Za dwie godzinki wjeżdżam na kanał i wszystko obejrzę dokładnie.
 
 
grzegorzewski 



Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 9



Wysłany: Pią Sty 17, 2014 09:18   Naderwanie wiązki abs

Podejrzewam ,ze po malej stłuczce osłonka nadkola prawego wyskoczyła z miejsca w ktorym ma byc i gdyż bardzo mi sie spieszyło wyrwałem ja razem z czujnikiem.. Wymieniając czujnik nic dobrego dla auta sie nie stalo. Dalej prędkościomierza nie dziala no i oczywiscie abs. Gdzies ta wiązką jest naderwana tylko teraz POMOCY!!! co mam z tym zrobic? Ktos wie jak ta wiązką leci? Czy da rade wymienić cala wiązke? Ktos mial juz taki prypadek? Pozdrawiam h
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z trakcją i abs
bys Rover serii 75, MG ZT 41 Pon Wrz 25, 2017 11:57
wellman
Brak nowych postów [R75]Trakcja
siekiera Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lip 21, 2012 09:01
siekiera
Brak nowych postów [R75] Abs trakcja i licznik
raz działa a raz nie działa
wczerniec Rover serii 75, MG ZT 59 Sro Sty 20, 2010 22:20
wczerniec
Brak nowych postów [r75] Gdzie pompa abs z trakcja
Physixc Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 25, 2019 01:57
MaReK
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Abs trakcja ręczny komputer Łódź
estern Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Maj 09, 2014 10:23
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink