Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 2000r]Program do diagnostyki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 2000r]Program do diagnostyki
Autor Wiadomość
NorbiS-tds 



Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 1



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 15:57   

Witam!
Temat trochę już stary i wałkowany kilka lat już, ale tak właściwie to nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czym można zdiagnozować R25 1,4i z 2000 roku, tym bardziej, że linki do allegro już dawno nie chodzą. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co można podpiąć z dzisiejszych interfejsów. Mam problem z silnikiem - nie świeci się żadna kontrolka, ale szczególnie jak jest zimny silnik, to po zdjęciu nogi z gazu cholernie szarpie i jak wcisnę sprzęgło, to na obrotomierzu widać jak falują obroty. Miał ktoś może taki problem? Świece i kable wymienione, sonda lambda też, filtr paliwa również. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 15:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 17:37   

Nic nie podepniesz, jedynie TestBook/T4. Sam silnik możesz zdiagnozować boschowskim KTS. W modelach wyprodukowanych po 2001 r., tj. od momentu zaimplementowania przez MG Rover w swych modelach pełnej obsługi EOBD II, możliwe jest diagnozowanie silnika za pomocą różnych wynalazków typu ELM 327 itp.


Przy opisanych przez Ciebie objawach czasami winne są jeszcze wtryski. Poszukaj, było o tym na forum około 2008 r.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 09:30   

NorbiS-tds napisał/a:
Mam problem z silnikiem - nie świeci się żadna kontrolka, ale szczególnie jak jest zimny silnik, to po zdjęciu nogi z gazu cholernie szarpie

Świece, przewody, cewki.
NorbiS-tds napisał/a:
i jak wcisnę sprzęgło, to na obrotomierzu widać jak falują obroty.

Silniczek krokowy, TPS.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
newhousik 



Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 5



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 10:55   Rover 25 1,4 2000r

Pytanie laika - czyli rover 25 do roku 2000 nie jest kompatybilny nawet ODB I ?
Takie zabawki też nie będą działać ?

http://www.ebay.co.uk/itm...V-/231044307414

http://www.ebay.co.uk/itm...2-/300947151898

http://www.ebay.co.uk/itm...300947151898%26


Straszna sprawa, szukam mechanika okolice Jaworzna (śląsk), który będzie miał chęć, zrobić diagnozę mojego autka i go naprawić. Gdzie nie pojadę, to wszyscy ściemniają, wystawiają jak najmniejszy rachunek i najlepiej żebym już nie wracał ;) .
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 11:10   

A co Ci sie dzieje z autem?
Jak porządny mechanik, to Ci go zdiagnozuje bez komputera. W tych autach na prawdę nie jest to niezbędne urządzenie i za wiele sie z niego nie wyczyta.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
newhousik 



Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 5



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 11:32   :)

Rover 25 rok pr. 2000 benzyna poj. 1396 cm3. Numeru VIN musiałbym poszukać bo miałem zmieniany w wydziale komunikacji ( to długa historia; ;)
Co się dzieje:
Są dwa główne tematy:

Pierwszy to dławienie się silnika przy niskich obrotach. Kilka lat temu miałem coś takiego i po długich poszukiwaniach jakiś diagnosta ustalił że to lambda wymienił i potem było ok. Teraz jest troszkę inaczej auto jak u kolegi dławi się przy niskich obrotach, nie zależnie od biegu i od tego czy jest rozgrzany czy nie. Jak zmieniam biegi przy wyższych obrotach to temat praktycznie nie istnieje. Ale nawet na piątce, zwalniam do powiedzmy 1500 obrotów jak powoli przyspieszam to jest ok. jak przycisnę to wtedy się dławi. Trójka i sytuacje na rondach podobnie i wszystko wskazuję że to będzie jednak silniczek krokowy ( ale to tylko, przemyślenia ). Kiedyś miałem mechanika w Żorach , ale teraz mieszkam w Jaworznie za daleko żeby jeździć co chwilę (a byłem już z tym u nich dwa razy i nic nie poradzili) . W Jaworznie testowałem dwóch mechaników i sytuacja podobna.

Drugi to elektryka.
Jakiś czas temu padła część elektryki i nie działało sporo rzeczy w samochodzie ( spryskiwacz, radio , oświetlenie w środku, wariował zegar) i przestał działać zapłon w stacyjce.

Wymieniano mi część kabelków, przeczyszczano styki ( i oczywiście u mechaników zapłon działał) niestety sytuacja wygląda tak że auto potrafi działać, a po tygodniu wjadę na CPN, zatankuje i nie zapala. Trzeba na popych, poczekam do następnego dnia i już zapala. Zauważyłem że gdy zapali, ale z jakimiś oporami to już przy następnej próbie nie zapali.

Temat drugi jest dla mnie najważniejszy bo są różne sytuacje i nie zawsze znajdą się ludzie do pchania samochodu ;) . Z pierwszym można by na spokojnie.
Niestety nieznań się na autach, jestem trochę informatykiem trochę budowlańcem, ale najgorsze jest to że nie mam warunków terenowych żeby przy nim grzebać ;)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 11:40   

drugi temat to pewnie wiązka tylnej klapy.

Pierwszy to może być coś z układem WN, może pompka paliwa daje za niskie ciśnienie, a może masz początki HGF i kompresja już nie ta. Tak czy inaczej przypuszczam, że komputer Ci za wiele w diagnozie nie podpowie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 11:57   

Ja mam autocoma czyta wszystko łącznie z immo, do tego ma fajne dodatki pozwalające monitorować parametry pracy. Pozdrawiam.
 
 
newhousik 



Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 5



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 12:17   

sTERYD napisał/a:
drugi temat to pewnie wiązka tylnej klapy.


w którym miejscu się znajduję, mogę to jakoś sprawdzić ?

luke27 napisał/a:
Ja mam autocoma czyta wszystko łącznie z immo, do tego ma fajne dodatki pozwalające monitorować parametry pracy. Pozdrawiam.


Luke super, ale mam do ciebie 300km ;) nie mam za bardzo jak wyskoczyć, a drugi temat ostatnio mi stacyjka padła w połowie drogi z nad morza ;) , raczej nie chciałbym tego drugi raz przechodzić ;) chyba że zapakuje do auta ekipę pchającą.

Nikt nie zna jakiejś rozgarniętej ekipy z rejonu Katowic ?
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 12:38   

Rozumie że skoro zapala na popych to wszystkie kontrolki świecą, tylko nie kręci. Proponuję zacząć od sprawdzenia rozrusznika, masy (czarne grube kable od aku.), przewodu plusowego do rozrusznika. Stacyjkę też sie łatwo sprawdza wystarczy miernik, ściągasz osłonę kolumny, odłączasz aku i przekręcasz na zapłon sprawdzając miernikiem czy styka. Wiązka tylnej klapy wychodzi z nadwozia na wysokości dachu i wchodzi do tylnej klapy, osłonięta jest czarną gumą, w jednej gumie masz wiązkę elektryczną w drugiej przewód spryskiwacza tylnej szyby. Przewody lubią pękać w tej osłonie, ale jeśli z tył wszystko działa jak należy to małe prawdopodobieństwo że to ona jest winna. Zacznij od sprawdzenia tego o czym pisałem.
 
 
newhousik 



Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 5



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 13:12   -

tak kontrolki ok
z tyłu padało wszystko po kolei. ostatnio naprawiałem spryskiwacz, a wycieraczka faktycznie chyba nie kręci. ok pooglądam
 
 
qczarq 



Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 3



Wysłany: Sro Sty 22, 2014 21:40   

Hej, ktoś podpowie w którym miejscu jest złącze obd2??
Mam furkę z listopada 2001, jaki kabel polecacie do czytania i czyszczenia błędów.

Odpaliłem fure na mrozie i włączyłem wszystkie nawiewy i klimę i mi wywaliło check engine.

Fura po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy tydzień, jeździ super, ale wkurza mnie ten check. Ktoś pisał o wiązce w tylnej klapie??


Rover 25 1.4 16v
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 22, 2014 22:02   

złacze masz za konsola
t4, autocom- diagnostyka
 
 
 
qczarq 



Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 3



Wysłany: Sro Sty 22, 2014 23:02   

Harry napisał/a:
złacze masz za konsola
t4, autocom- diagnostyka


W którym miejscu? konsola w sensie deska rozdzielcza??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 22, 2014 23:15   

qczarq, Poszukaj trochę. Jak nie potrafisz nawet znaleźć informacji na forum, to może lepiej nie grzeb w sterowniku silnika.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDi] Port do diagnostyki komputera
xel22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Mar 14, 2009 12:17
xel22
Brak nowych postów [r200]Szarpanie, poszukuję diagnostyki koło Zegrza
oizo64 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Lut 22, 2011 17:00
oizo64
Brak nowych postów [R200 SDI, 2000r] Data rejestracji 2000r. Dziwne?
Michal982 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Sie 24, 2007 23:40
PHJOWI
Brak nowych postów [R 216] program diagnostyczny
pavello200 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Maj 30, 2011 10:49
tomi83
Brak nowych postów [214Si] Program serwisowy RAVE
pcharles Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Wrz 03, 2013 12:34
pulkownik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink