Wysłany: Sob Lut 08, 2014 22:48 [R75] pasy bezpieczenstwa
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Jak dobrac sie do pasow bezpieczenstwa? Zacina mi sie pas pasażera obok kierowcy.Musze rozebrac plastyk na slupku,nie wiem jak to zrobic by czegos nie polamac.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 08, 2014 22:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam.
Przede wszystkim musisz odgiąć uszczelki idące po obu stronach słupka i teraz są dwie możliwości.
1. Łapiesz za słupek oczywiście ten z tworzywa od dołu i energicznie ciągniesz do siebie lub w stroną fotela jak kto woli.
2. Łapiesz za słupek od góry i energicznie ciągniesz do siebie tylko tutaj z wyczuciem.
Przy obu metodach nie masz co się martwić o zaczepy nie połamią się no chyba że robisz to na mrozie ale to jak każdy plastik, trzaśnie.
Większą uwagę zwróć przy składaniu bo tu już możesz mocowania połamać, popatrz gdzie są blaszki na słupku to tam powinny trafić zaczepy.
Przy okazji uważaj na linkę od regulacji wysokości pasa, lubi spadać.
Odnośnie samych pasów i ich smarowania uczciwie powiem "życzę powodzenia". W swojej karierze wymieniałem trochę pasów między innymi właśnie dlatego że się prawidłowo czyt. szybko nie zwijały. Próba dostania się do środka pasa kończyła się albo ułamaniem plastikowych elementów lub całkowitym zablokowaniem co i tak zmuszało do wymiany na "nowy", ale próbuj do odważnych świat należy.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie Lut 09, 2014 08:48
Z mojego doświadczenia: psikanie niewiele pomaga, a w przypadku źle dobranego smaru może nawet pogorszyć sprawę w zimniejsze dni. Nasze pasy po prostu tak mają i kiedyś zastanawiałem się nawet nad wymianą na "nowszy model".
Z mojego doświadczenia: psikanie niewiele pomaga, a w przypadku źle dobranego smaru może nawet pogorszyć sprawę w zimniejsze dni. Nasze pasy po prostu tak mają i kiedyś zastanawiałem się nawet nad wymianą na "nowszy model".
Też tak miałem i okazało się że linki w słupku były luźne i czasem hamowały pas bezpieczeństwa. Dokładnie poukładałem i już od kilku lat spokój
O to jest jakas wskazowka.Zobacze co jest grane jak zdejme boczki.Ale nie dzis.Jak sie uporam z tym dam znac.
[ Dodano: Nie Lut 09, 2014 12:01 ]
A tak przy okazji.Dlaczego nie mam sygnalu dzwiekowego,ani nie swieci mi sie kontrolka nie zapietych pasow? Nigdy mi sie nie swiecila.
Witam
W roverku nie ma tej funkcji informującej o braku zapięcia pasów a szkoda. Chyba że małe żółte rączki zmodyfikowały soft nowego Row.... coś tam i teraz jest .
Jeżeli linka nie jest zaczepiona do fotela to może być to przyczyną. Druga to ta że mogło spaść z kółka które znajduje się w słupku pod mocowaniem pasa. Jeśli linka pod fotelem jest luźna i jak ją pociągniesz nie rusza się to obstawiam słupek.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Sob Paź 22, 2016 21:08
Odgrzebię trochę temat. Mam problem ze zwijaniem pasa kierowcy. Wiem że to częsty problem w naszych roverkach . Mam też zerwaną linkę pod fotelem od regulacji wysokości pasa. Czy jedno z drugim jest powiązane ? Jak tylko kupiłem Roverka parę lat temu wyczytałem o tej lince i zauważyłem że nie jest zaczepiona pod fotelem. Zaczepiłem ale w tracie odsuwania fotela tak się naprężyła linka że " strzelił" zaczep. Pas się zwijał i tak było kilka lat. Ostatnio ręcznie przesunąłem regulację wysokości fotela i od tej pory prawie wcale mi się pas nie zwija. Czy dużo roboty jest przy wymianie pasa , a może jest jakiś sposób na uzdrowienie mego?
Ręcznie przesunąłeś regulacje na słupku? Widocznie regulacja zbyt mocno naciska na pas i ten się nie chce zwinąć. Pewnie jak odpowiednio do góry uniesiesz pas, to się zwinie. Zaloguj się pod fotel i pociągnij kombinerkami tę linkę.
Ja nie mam zaczepów pod fotelem, bo pogubiłem i pas zwija się normalnie. Jak zaczyna się źle zwijać, traktuję go specyfikiem do pasów Pomaga nawet
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Nie Paź 23, 2016 10:07
longer86 napisał/a:
Ale totalnie sie nie zwija?
Czy jak mu pomożesz to sie nawinie?
Jak go wciskam ręką to mozolnie go zwija ale przeważnie nie mam aż tyle czasu przy wysiadaniu żeby czekać aż mi go raczy zwinąć
MaReK napisał/a:
Ręcznie przesunąłeś regulacje na słupku? Widocznie regulacja zbyt mocno naciska na pas i ten się nie chce zwinąć. Pewnie jak odpowiednio do góry uniesiesz pas, to się zwinie....
Być może coś go tam trzyma ale unoszenie do góry nie pomaga. Poczekam aż przestanie padać deszcz i coś pokombinuję łącznie z przeczyszczeniem pasa.
Dzięki za zainteresowanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum