Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] Różnice w silnikach 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R All] Różnice w silnikach 1.8
Autor Wiadomość
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Lut 17, 2014 12:06   [R All] Różnice w silnikach 1.8
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Mam takie pytanie. Otóż występuje kilka odmian 18K4F które znacznie się od siebie różnią mocami ( rozrzut od 120 do 144KM). Czym one się różnią ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 17, 2014 12:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 17, 2014 12:15   

Wersja 120 KM
Wersja 135 KM - Inne walki, poprawiony dolot.
Wersja 150 KM Turbo - Dodane turbo, krótszy skok tłoka.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Lut 17, 2014 20:09   

Dziękuję pięknie za odpowiedź.

Mógłbyś nieco więcej napisać na temat wersji z turbo ? W jaki sposób skrócono skok tłoka ? Wał jest taki jak w zwykłym 1,8 a korba krótsza ? Skok wtedy będzie taki sam, tyle że stopień sprężania niższy by wychodził. Czy może zmieniono wał ? Jeszcze jeśli byłbyś w stanie podać jakie oznaczenia miały dane wały 1,8 oraz korby, to już bym po rączkach całował :mrgreen:
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 17, 2014 21:38   

https://www.roverki.eu/ro...techniczne.html
na rimmerbros poszukaj sobie wały i porównasz
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 17, 2014 21:57   

Były 4 wersje:
1. 117KM -> zwykły 1.8
2. 135KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrzadu
3. 150KM -> wersja z turbo
4. 160KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrządu, od 135KM różni się tym ze ma większe zawory i bodajże inne wałki.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lut 17, 2014 22:56   

glowica silnika vvc ( 145 KM / 160 KM ) jest dość rozna w szczegółach od zwyklej.
dodane mechanizmy zmiany wyprzedzenia walkow: walek ssacy 4ro częściowy + pret spinający i młynki sterujące, dostosowany do tego wszystkiego korpus glowicy

wersje mocowe roznia się od siebie: wielkoscia zaworow, obrobka gniazd zaworowych, kształtem kanalow


co do turbo: skok tloka w papierach jest taki sam, tloki sa takie same jak w vvc, podejrzewam ze jak cos roznica może być w korbach
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 18, 2014 10:37   

flapjck1 napisał/a:
glowica silnika vvc ( 145 KM / 160 KM ) jest dość rozna w szczegółach od zwyklej.



W tym temacie jest dużo przydatnych informacji o turbo. :wink:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=823495&highlight=#823495
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Lut 18, 2014 12:47   

Fotkę wrzuconą przez leszczu, bardzo często interpretuje się tak, że w 160tce są większe zawory. Jedyna różnica to fabryczna obróbka wokół gniazd zaworowych mająca poprawić przepływ przy małym otwarciu zaworu (w zasadzie nie wiele to dało, co udowodniły testy przepływów).
Ogólnie to tak.
120tka - seria 1.8, zwykła głowica - małe zawory, wałki 244st/8.8mm, plastikowy kolektor ssący, przepustnica 48mm
135tka - 1.8, zwykła głowica - małe zawory, wałki 252st/9.5mm, aluminiowy kolektor ssący (z VVC, bez napisu), przepustnica 52mm
145tka - 1.8 VVC, lepsza głowica - duże zawory, zmienne fazy rozrządu (wałki zdecydowanie ostrzejsze od serii) lepszy kształt kanałów, aluminiowy kolektor ssący, przepustnica 48mm. W pierwszych egzemplarzach (zdaje się 1996/1997 mocniejsze korby, tzw. single-tang rods)
160tka - 1.8 VVC, lepsza głowica - duże zawory + obróbka wokół gniazd, zmienne fazy rozrządu (wałki zdecydowanie ostrzejsze od serii), lepszy kształt kanałów, aluminiowy kolektor ssący, przepustnica 52mm, mocniejsze tłoki.
150tka - Turbo - zwykła głowica - małe zawory, przepustnica 48mm, plastikowy kolektor ssący, tłoki mocniejsze (takie jak w 160tce) + krótsza korba.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 18, 2014 13:52   

MultecFSO, czyli wersja z turbo ma po prostu krótsze korbowody?
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Lut 18, 2014 15:40   

Tak.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 22:35   

ADI-mistrzu napisał/a:
Były 4 wersje:
1. 117KM -> zwykły 1.8
2. 135KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrzadu
3. 150KM -> wersja z turbo
4. 160KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrządu, od 135KM różni się tym ze ma większe zawory i bodajże inne wałki.


ADI jest więcej wersji 1.8 :)
1. 117KM- zwykły
2. 135 KM - zwykły z ostrzejszymi wałkami
3. 145KM - VVC (taki jak w BRM)
4. 150KM - Turbo
5. 160KM - VVC
6. 177KM lub 192KM - VHPD - stosowane w Lotusach oparte o technologie VVC
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Nie Mar 09, 2014 22:47   

Trochę czasu mnie nie było bo nie było kiedy siedzieć na kompie. Widzę że z tym 1,8 grubsza sprawa. Muszę przeglądnąć któryś weekend wszystkie moje graty bo mam kilka typów wałków ale głowice wyglądają na takie same ( stąd moje pytanie było).

A czemu taki temat zarzuciłem. Otóż zabieram się do remontu swoich silników. Obecnie leżą nowe tuleje cylindrowe, pierścienie oraz panewki. Głowice już po obróbce czekają na składanie. Tylko czasu na wszystko brakuje bo wiecznie na projektach siedzę i tylko 1,5 doby w tygodniu w domu jestem :sad:

No i jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa jak już tak o turbo wersji piszecie. Jeśli dobrze rozumiem, to tłoki były takie same jak w zwykłym 1,8 ? Czy może kute ? W jaki sposób zrealizowano tam odprężenie ? Tylko długością korby ? Bo chodzi mi po głowie, czy nie zrobić z jednego silnika wersji Turbo, a wszystko w tylnonapędowym samochodzie ;)
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Mar 09, 2014 23:48   

Tylko krótsza korba. Tłok jest odlewany, tak jak normalny 1.6/1.8, ale nie jest taki sam.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 12, 2014 08:32   

[quote="7Tomi"]
ADI-mistrzu napisał/a:

6. 177KM lub 192KM - VHPD - stosowane w Lotusach oparte o technologie VVC


Tu muszę sprostować, że akurat VHPD nie mają nic wspólnego z VVC
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Mar 12, 2014 09:01   

[quote="Senn"]
7Tomi napisał/a:
ADI-mistrzu napisał/a:

6. 177KM lub 192KM - VHPD - stosowane w Lotusach oparte o technologie VVC


Tu muszę sprostować, że akurat VHPD nie mają nic wspólnego z VVC


wg Dave'a Andrewsa to sprowadza się do tego ze zwykla glowica jest przerobiona tak ze ma parametry głowicy VVC ( kanaly i zawory )

wg niego lepszym rozwiązaniem jest przerobienie zwyklej głowicy pod większe zawory i odpowiednie skorygowanie kanalow + reczne dopieszczenie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 12, 2014 13:08   

W VHPD cały mechanizm VVC jest zlikwidowany.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Mar 12, 2014 19:43   

Głowica VHPD to po prostu odlew kanałów i komór spalania z VVC połączone z "górą" ze zwykłej głowicy. Dodatkowo wałki 280st/10.3mm + mechanika.
Dopieszczona głowica zwykła z zaworami 29mm ssącymi wg. DVA ma przepływ o ok. 30% lepszy niż seryjna głowica VVC. Co nie zmienia faktu, że w głowicy VVC drzemie sporo większy potencjał.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Co sądzicie o tych silnikach (konkretne egzemplarze)
Mad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Czw Kwi 28, 2011 09:56
Mad
Brak nowych postów [k series] w silnikach serii k wystepują różne mocowania?
grnb Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Pią Kwi 16, 2010 17:28
grnb
Brak nowych postów [K14 16V/8V] Róznice i HGF
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sro Kwi 08, 2009 21:34
Gość
Brak nowych postów [K16] Różnice w sterownikach
sebeks Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Nie Cze 05, 2016 19:31
sebeks
Brak nowych postów [ALL] Różnice w kolorze
Sk133 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Lut 14, 2016 22:31
BigBoyPL



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink