Forum Klubu ROVERki.pl :: [r416] Przeróbka k1,6 na k1,8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r416] Przeróbka k1,6 na k1,8
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 21, 2014 14:59   [r416] Przeróbka k1,6 na k1,8

Witam
Ostatnio (chyba z nadejściem wiosny) chce mi się dłubać w r400. Tak sobie pomyślałem ze może bym zmienił pojemność z 1,6 na 1,8. Nie chce wymieniać całego silnika.
Mam w związku z tym pera pytanie - co różniło jednostkę 1,6 i 1,8 (oba z kopułkami)
Czy rożne sa wały, korbowody i tłoki? Komp z imo tez by trzeba przekładać? Co z wtryskami?
Czy wal z 1,8 wejdzie bez problemu do silnika 1,6 ?
Na jaki przyrost mocy i Nm mogę liczyć po takiej przeróbce?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 21, 2014 14:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 19:18   

dawidd napisał/a:
Mam w związku z tym pera pytanie - co różniło jednostkę 1,6 i 1,8 (oba z kopułkami)

Skok tłoka.
dawidd napisał/a:
Czy rożne sa wały, korbowody i tłoki?

Korbowody.
dawidd napisał/a:
Komp z imo tez by trzeba przekładać?

Trzeba kompa na pewno.
dawidd napisał/a:
Co z wtryskami?

Wtryski te same.
dawidd napisał/a:
Na jaki przyrost mocy i Nm mogę liczyć po takiej przeróbce?

Około 9 km więcej.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 19:31   

Wał i korbowody. Wszystko pasuje zamiennie.
Przyrost to ok. 9KM i 20Nm.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 19:33   

Może na tych 9 km tak mi nie zależny jak na momencie.
Czy w 1,6 i 1,8 tłoki są te same?
Jeżeli korbowody są inne - krótsze, to wal tez chyba jest inny, bo tak na logikę jak by zostawić ten sam wal a krótsze korbowody to tłok będzie zjeżdżał niżej w cylindrze, ale poziom GMP tez byłby niżej
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 19:48   

Wał jest inny na 100%. Wystarczy zerknąć na średnice czopów w 1.4/1.6, a 1.8.
Momentu więcej, co czuć przy niskich obrotach. Niestety powyżej 5500obr 1.8 już nie jest tak chętne do życia.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 23:13   

czyli korbowody i wal inny. A tłoki?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 23:34   

Tłoki i tuleje te same. Gdyby były inne to bym o tym napisał. :wink:
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 23, 2014 07:28   

czy wal i korbowody są z 1,8 sa P&P do 1,6 - nie trzeba nic przerabiać?
I czy komp na pewno trzeba wymieniać ? Gdzieś czytałem ze trzeba go zmienić przechodząc z 1,4 na 1,8 ale nie koniecznie z 1,6 na 1,8 - tylko nie wiem czy to wiarygodna informacja
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 23, 2014 13:14   

dawidd napisał/a:
I czy komp na pewno trzeba wymieniać ?

Na pewno.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 23, 2014 18:47   

u mnie w 1.8 122,7 KM i 160 Nm. czy gra jest warta świeczki??a co ze skrzynią?? w 1.6 r65 a w 1.8 pg1(krótsze przełożenia). mialem er416 i co ci moge powiedzieć hmmmmm. silniczek 1.8 elastyczniejszy. aaa no i 1.6 ma ładniejszą odcinkę-1.8 przez wiekszy skok tloka glos ma jak polonez na odcince ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 23, 2014 22:53   

skrzyni bym nie ruszał aż do ewentualnego rozwalenia. A co z kołem zamachowym - może zostać z 1,6? Pasuje ono na wal z 1,8 ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Lut 23, 2014 23:37   

maniu48 napisał/a:
aaa no i 1.6 ma ładniejszą odcinkę-1.8 przez wiekszy skok tloka glos ma jak polonez na odcince ;)


Ja nie słyszę różnicy. A Polonez z Roverem brzmi o wiele lepiej niż Rover. :) :smile:

Co do sterownika to w pewnym zakresie się przystosuje, ale spalanie pewnie wzrośnie, a i bolączki mogą się pojawić.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lut 24, 2014 07:44   

bolączki w jakim sensie?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przeróbka tłumika na przelotowy - czym wypełnić ?
tomii620si Tuning mechaniczny 9 Pią Mar 31, 2017 18:16
sebeks
Brak nowych postów [L-series] Przerobka czarnej rury dolotwej Turbo-IC
Remigiusz Tuning mechaniczny 16 Sro Mar 14, 2012 11:24
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Ktora rozporka do R416?
dawidd Tuning mechaniczny 1 Sro Kwi 11, 2012 15:21
Pływak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] swap na 2.0 ?????
wrobcio Tuning mechaniczny 1 Sro Mar 06, 2013 20:19
greg-si
Brak nowych postów [R416] Swap silnika z 1,4 na 1,8 - Problem .
kondzio508 Tuning mechaniczny 7 Czw Kwi 03, 2014 20:17
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink