Witam
Ostatnio (chyba z nadejściem wiosny) chce mi się dłubać w r400. Tak sobie pomyślałem ze może bym zmienił pojemność z 1,6 na 1,8. Nie chce wymieniać całego silnika.
Mam w związku z tym pera pytanie - co różniło jednostkę 1,6 i 1,8 (oba z kopułkami)
Czy rożne sa wały, korbowody i tłoki? Komp z imo tez by trzeba przekładać? Co z wtryskami?
Czy wal z 1,8 wejdzie bez problemu do silnika 1,6 ?
Na jaki przyrost mocy i Nm mogę liczyć po takiej przeróbce?
Może na tych 9 km tak mi nie zależny jak na momencie.
Czy w 1,6 i 1,8 tłoki są te same?
Jeżeli korbowody są inne - krótsze, to wal tez chyba jest inny, bo tak na logikę jak by zostawić ten sam wal a krótsze korbowody to tłok będzie zjeżdżał niżej w cylindrze, ale poziom GMP tez byłby niżej
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 19:48
Wał jest inny na 100%. Wystarczy zerknąć na średnice czopów w 1.4/1.6, a 1.8.
Momentu więcej, co czuć przy niskich obrotach. Niestety powyżej 5500obr 1.8 już nie jest tak chętne do życia.
czy wal i korbowody są z 1,8 sa P&P do 1,6 - nie trzeba nic przerabiać?
I czy komp na pewno trzeba wymieniać ? Gdzieś czytałem ze trzeba go zmienić przechodząc z 1,4 na 1,8 ale nie koniecznie z 1,6 na 1,8 - tylko nie wiem czy to wiarygodna informacja
u mnie w 1.8 122,7 KM i 160 Nm. czy gra jest warta świeczki??a co ze skrzynią?? w 1.6 r65 a w 1.8 pg1(krótsze przełożenia). mialem er416 i co ci moge powiedzieć hmmmmm. silniczek 1.8 elastyczniejszy. aaa no i 1.6 ma ładniejszą odcinkę-1.8 przez wiekszy skok tloka glos ma jak polonez na odcince
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum