Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
jak w temacie, proszę o dodanie zdjęć i opis jak szybko i sprawnie bez połamania niczego zdjąć cały kokpit żeby sie dostać do wszystkich kabli pod nim.
dodam ze wiem jak wyjąć dolne plastiki, schowek, radio i tyle. a potrzebuje zeby wszystko zdjąć
prosze o szybka pomoc bo od wtorku do piatku mam wolne w pracy i musze kable posprawdzac bo mam tam przebicia
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 19:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W sumie jak wyciągniesz schowek (pasażer) zdejmiesz osłonę nad pedałami, oraz wyciągniesz zestaw wskaźników (zegary IPK), a jak piszesz konsolę środkową masz opanowaną, to w zasadzie będziesz miał dostęp do całej wiązki A co to znaczy, że masz przebicie i czym to się objawia lub skutkuje? Może jednak problem wcale nie jest tam. Rzadko kiedy trafiają się tam problemy, no chyba, że ktoś robi własne kombinacje.
juz mowie. po włączeniu silnika po 15s wyskakuje mi żółta ikonka od ABS i TS. a ostatnio grzebalem przy pompce sprzęgła i podciagalem czujnik od pedalu sprzegla i od tego momentu jest ten problem a przy okazji mam gdzies dziure w podwoziu lub przy kolumnie kierowniczej bo na dywaniku mam wilgotne. przy okazji czasami woda stoi przy odplywie przy pasarzerce tam gdzie jest ta diura odplywowa na poczatku maski przy szybie. od razu podczas podlaczenia tego przenosnego urzdzenia diagnostycznego nie chce komp nic pokazywac. jak weszlem na austryjacki serwis i wpisalem nr vin to wyszlo ze mialem podpieta zmieniarke, telefon, modul gps i inne radio pod gps a teraz tego wszystkiego nie mam. i przez to i przez wode elektryka swiruje. ale najgorsze jest ze nie mam ABS i TS. moze cos podpowiecie
To chyba nie ma sensu targać dechy bo i tak niczego tam nie ma, co by miało wpływ.
Wszystko wchodzi od spodu tam gdzie kolumna kierownicza. Rozbierz jedynie dolne elementy deski, czyli schowek zdejmij i z lewej osłonę pedałów oraz moduł świateł. Możesz też boczne plasitki przy słupku zdjąć (tam gdzie jest otwieranie bagażnika dla sedana po lewej stronie, oraz taki sam plastik z prawej strony). Odchyl wykładzinę i sprawdź połączenia masowe. Jeśli woda stała to mogła zrobić ogniska korozji i masa może nie stykać. Zobacz jak daleko woda stoi i ew. którędy się dostaje. Może przychodzić od przodu (leje się np. ze ściany grodziowej) bo masz zatkane odpływy. Ew. może przychodzić od strony bagażnika. A jak masz szyberdach, to kanałami odpływowymi. Taki sam test zrób z prawej strony. Dodatkowo sprawdź drożność odpływów wody w grodzi.
Sprawdź zalanie modułów komfortu (BCU) oraz puszki bezpieczników. Za schowkiem nad nogami pasażera. Później sprawdź wiązkę od ABSu za nadkolami. Może na łączeniach jest mocno zaśniedziałe, albo przewody są przetarte.
Masz trochę do sprawdzenia, zwłaszcza że sam widzisz, że woda dostaje się do środka.
Jednak skupiłbym się "na dole" od poziomu schowka. Wiązki za deską nie powinny tutaj mieć znaczenia.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ok dzieki to od wtorku zaczynam robote ze sprawdzaniem, bo ostatnio jak zdjalem kola z przodu to kable byly przetarte i je z powtorem polaczylem i szczelnie zaizolowalem ale to nic nie pomoglo
bo ostatnio jak zdjalem kola z przodu to kable byly przetarte i je z powtorem polaczylem i szczelnie zaizolowalem ale to nic nie pomoglo
Jeśli to były kable od czujnika ABS, to tutaj największe prawdopodobieństwo problemu. Samo polączenie kabli może nie pomóc, lepiej wymienić na nowy czujnik. Przynajmniej u mnie tak było.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 18:12
Rozbieram to razem z Mirkiem i generalnie jest lipa straszna. Ma ktoś rybki do jego auta? Bo można by tam akwarium zrobić.
Z tego co rozkminiłem to te błędy które masz tu w poście to standardowe wartości dla tych aut.Trzeba cię pod CDiF podpiąć i wtedy będziemy wiedzieć co ci dolega
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
mironh, tak jak ci napisałmirekbuk120, jeśli masz przetarty kabel od czujnika ABS już na zawsze wywali ci błąd. Musisz wymienić czujnik z całym kablem do wtyczki. Na allegro są po 50 zł, mam taki u siebie i jest ok.
Zanim pojedziesz z tym do mechanika spróbuj samemu wyciągnąć ten czujnik,może ci się uda. Mi niestety został w gnieździe...
Musisz wymienić czujnik z całym kablem do wtyczki.
A dlaczego nie można go naprawić ? Ja naprawiłem poprzez lutowanie i użycie termokurczliwej izolacji, 5 cm przed wtyczką od strony czujnika. W życiu wymieniałem dwa czujnik ABS ale z tyłu, bo najzwyczajniej w świecie zostały uszkodzone przez rdzę. Ich uszkodzenie nie powodowało błędów sygnalizowanych przez kontrolki, a jedynie układ wariował przy lekkim dohamowywaniu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dobra juz tlumacze czujnik naprawilem bo go miernikiem sprawdzlaem i jest ok z sygnalem a deche dlatego zdejmuje bo mam dziure w polowie wysokośći deski na poziomie liczników w sciance grodziowej i woda sie leje po kablach bo wczoraj wypompowalem z miego 1.5l wody a jakies 10l wody jest wsiakniete w dywanik i gabke. dlatego musze to zdjac. a zeby ktos mie mowil ze woda moze byc od podwozia to juz innych uzmyslawiam.
bylem wczoraj na myjce bezdotykowej i od strony blotnika, uszczelek wokuł drzwi, od spodu sie nic nie leje, dopiero jak po przedniej szybie polalem to zauwazylem z BlackD ze leje przy serwie i kable tez mokna wiec moze to przez to swiruje mi elektryka ze wszystko tam jest mokre i żywica epoksydowa to bede w sobote zaklejał.
ponawiam pytanie o foty i opis jak szybko i zwiezle zdjac deske rozdzielcza, dodam ze od sp[odu nie ma juz plastików, schowka i calego tunelu środkowego wraz z radiem i pod nim osprzetem
Podważasz od dołu elementy drewnopodobne są na metalowych językach nie trzymają się na żadnych śrubach i od dołu ciągnąć za elementy zajrzyj będziesz wiedział jak się trzyma, każdy tak zejdzie i będziesz już wszystko widział.
wczoraj zdejmowałem więc wiem wychodzi z regulacją nawiewu czyli tymi krateczkami + trochę tunelu który wchodzi jeden w drugi pod spodem.
dodatkowo w części środkowej jest linka w pancerzu od regulacji dopływu zimnego powietrze zdejmuje się ją najnormalniej w świecie widać wszystko jak a dłoni
POWODZENIA
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
[ Dodano: Sob Mar 01, 2014 17:54 ]
kokpit zdjęty w miarę bez problemów. woda ciekła z uszczelki na przewodzie od pompki sprzęgła. jutro pójdą wszystkie foty z rozbiórki. kable od sprzęgła hamulca ok a problem ABS dalej. Pomocy bo już nie wiem co jest nie tak...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum