Reasumując: zgnił Ci PIN na EWSie? Naprawiłeś go i zaczęły dziać się kolejne cuda?
Wcześniej drzwi nie chciały się zamknąć/otworzyć z pilota i pomimo sprawnych czujników i zamknięcia wszystkich możliwych drzwi i klap coś było "otwarte"?
tak dokładnie tak jest, sprawdziłem też drugi EWS który kiedyś podmieniał mi PHJOWI, też brakło tego pinu. Drzwi zawsze się otwierają, problem był z zamknięciem, wszystko działało git zaraz po podłączeniu akumulatora, aż do odpalenia auta i potem klops, nie dało się zamknąć
Cytat:
Próbowałeś rozebrać kolumnę kierownicy i jak przedmówcy sprawdzić kostkę (tę dużą od stacyjki)? Sprawdzałeś swoje BCU oraz puszkę bezpieczników od strony przewodów?
Kostka czysta, BCU podmienione na drugie które jest przygotowane pod szyby el. Skrzynkę bezpieczników dziś obejrzę, z wodą miałem małe problemy na słupku drzwi i nie wiem skąd, wszystkie uszczelki juz sprawdzałem. styki do masy poprawię bo zauważyłem że delikatnie maja rudy nalot. dam znać o efektach.
Tylko dlaczego wycieraczki działają zaraz po podłączeniu akumulatora i na co może wskazywać nie gasnący licznik przebiegu km po wyjęciu kluczyka ze stacyjki?
dla potomnych: tez mialem problem z woda, ktora leciala po slupku i saczyla sie do przycisku otwierania klapy, przyczyna byla odklejona szyba przednia
to podejrzewam właśnie, albo coś z uszczelkami w grodzi...
MaReK napisał/a:
Ale to byłoby po zapłonie i nie nagle... a ja rozumiem, że to się zrobiło nagle, a ten efekt końcowy po naprawie EWS'a.
wycieraczki działają bez zapłonu, podłączam akumulator i pyk działają wycieraczki aż nie odpalę auta, a po zgaszeniu silnika nie gaśnie wyświetlacz i znów włączają się wycieraczki....
Chyba że tego pinu w EWS nie było celowo? ale jest on w RAVE
wycieraczki działają bez zapłonu, podłączam akumulator i pyk działają wycieraczki aż nie odpalę auta, a po zgaszeniu silnika nie gaśnie wyświetlacz i znów włączają się wycieraczki....
a MASZ czujnik deszczu ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
nie mam. o ile jakos problem ustał po dłuższej przejażdżce, to po zamknieciu centralnym zamkiem alarm potrafi wyć po 15minutach, czasem po 20 minutach a wczoraj przestal spokojnie calą noc... cos gdzieś musi nie stykać.
co do swiecącego licznika km to powodował go luźny kabel w złączu lsm
co raz bardziej podejrzewam właśnie jakąś korozję przez wodę po stronie kierowcy. uszkodzenie mechaniczne było by ciągle a tu hokus pokus czary mary jak się zachce robi zwary. ehhh do przejrzenia połączenia, nie lubię ale muszę
Zacznij od mas i usunięcia wilgoci z auta. Może LSM też przygnił?
Pozdrawiam,
LSM suchutki, sprawdzałem, problem pojawił sie po prawidłowym doprowadzeniu +12V do EWS więc pewnie masa gdzieś ucieka. Przez to wszystko niby działa, auto zamknięte i nagle włącza sie alarm, tak jakby ktoś chciał ściągnąć klemę z akumulatora przy zamkniętym aucie
Zrób porządek z umasieniem pojazdu, przejrzyj wiązki na zewnątrz - tam gdzie pokazywał kolega na obrazku. Jak problem ustąpi to podłączaj kompa pod interfejs viaken, udostępniaj komputer mi i robimy support pod szyby. Potem tylko sesja na T4 z zapisaniem dowolnej zmiany i szyby działają
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
masy posprawdzane, wycieraczki ucichły, alarm nie wyje, EWS ma wszystkie piny i po roku centralny działa
Sugerujesz cud ? Nic nie robiłeś...
Czy zrobiło się cieplej i bardziej sucho ?
Cytat:
O których uziemieniach mówicie?? Bo mi już raz, na twoim Marek BCU, wycieraczki nie chciałby przestać machać
Jesteś pewien, że to na skutek zwariowania elektryki? Może to kwestia konfiguracji.
Jeśli jednak sytuacja się powtórzy i będą Ci machać same bez uzasadnienia i wyłączenie manetką ich nie uspokoi, sprawdź wszystko od bezpiecznków po masy. Masa jest koło EWS (tam gdzie otwierasz przyciskiem klapę bagażnika), oraz analogicznie po prawej stronie i jeszcze niżej. Zobacz w RAVE punkty masowe. W każdym razie u mnie rozmrożenie płynu w układzie oraz poprawa mas przez Mariusz418 spowodowała wieczny spokój Dla św. spokoju wymienię jeszcze pompę spryskiwacza, bo chyba dogorywa...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Sugerujesz cud ? Nic nie robiłeś...
Czy zrobiło się cieplej i bardziej sucho ?
w cuda nie wierzę, post wyżej napisałem, że oczysciłem masy auto tydzien stało nie ruszane, faktycznie pogoda sprzyja osuszeniu, drobne składowe i na razie cisza, auto zamknięte całą noc i cisza więc wnioskuję iż to na skutek wody i problemów z masą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum