Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Z okazji wymiany uwalonego przewody chłodnicy oleju chciałbym wymienić też pasek klinowy tylko nie wiem jak sie do tego zabrać. Z obdukcji wychodzi że chyba bez odkręcenia łapy poduszki silnika się nie obejdzie . Da się zrobić to w warunkach domowych?
_________________ Rover 75 2.0i
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 20:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powinno sie udać, zdejmiesz kolo, nadkole i bedzie juz lepiej widać co i jak. trzeba napewno odkręcić poduszkę i nie wiem czy nie łapę całą ale to już zobaczysz. Raczej nie skomplikowana wymiana. Powodzenia:)
poduszki nie musisz wykręcać, łape od silnika tak, ale najpierw ściąg koło od strony alternatora i dodatkowo podeprzyj silnik żebyśmy się źle nie zrozumieli samochód musi być podparty też, silnik możesz podeprzeć podnośnikiem tak aby nie opadł po odkręceniu mocowania, wszystko to też po uprzednim zdemontowaniu spodniej płyty osłaniającej silnik, potem lecisz z nadkolem, ściągnięcie paska odbywa się poprzez odciągnięcie napinacza w którym jest kwadratowy otwór np na grzechotkę popatrz wcześniej jaki rozmiar, ja zapomniałem przed założeniem paska też bedziesz odciągał napinacz, zwróć uwagę którędy przebiega pasek aby potem nie było myślenia za wiele dobrze jest sprawdzić czy rolka napinacza obraca się płynnie i rolka na silniku, bo łożysko w moim napinaczu padło przez brak smaru a raczej smar wysechł i stracił właściwości smarne, uważaj też jak będziesz dokręcał łape do silnika bo w aluminiowych częściach łatwo jest przekręcić gwint
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum