Potrzebuję porad, jak wymienić rozrząd w wymienionym modelu, największy problem jest z dostaniem się do paska, napinacza i rolek (jest zbyt mała przestrzeń). Gdyby ktoś mógł napisać, jakieś pomysły?
Z pozdrowieniami
Agata
Ostatnio zmieniony przez Agata Pią Sty 15, 2010 20:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 19:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Agatko w pierwszej kolejnosci posciagaj osłony. Do wymiany rozrządu bedzie potrzebny kanał i watpie że sama to wymienisz ale życze powodzenia
ps. tylko pamietaj o ustawieniu rozrządu na znaki przed rozpoczeciem wymiany
Obojnaczko, za to bierze się mój tata. Kanał jest, narzędzia są, a i ze znakami problemu nie będzie. Nie wie jednak, jak to zorganizować, żeby mu nic nie spadło, czy się nie urwało. No i przede wszystkim, jak pisałam, nie może się do tego dostać, dlatego liczyłam na jakieś orientacyjne punkty w działaniu
Trzeba odkrecic wszystkie kable(przewody)ktore zasłaniają dostep do rozrzadu pozniej należy sciagnac obudowy rozrzadu odkrecic podwieszke silnika wczesniej trzeba silnik zabespieczyc zeby nie opadl (np lewarkiem od spodu)później chyba trzeba ściagnac pasek napedzajacy alternator i jeśli mamy juz cały rozrzad na wierzchu ustawiamy go na znaki dla pewnosci robimy jeszcze swoje znaki luzujemy napinacz i wyjmujemy pasek i napinacz i zakladamy nowe. A dlatego ze jest tak tam cisno to wymiana rozrzadu dużo kosztuje
Ściagasz prawe przednie koło
-górną osłonę paska rozrządu
-wspornik prawej poduszki silnika(przedtem podstawiasz najlepiej lewarek słupkowy pod miske olejową ale przez jakąs deseczke zeby nie zrobic w niej dziury)
-ściagasz pasek wielorowkowy napędu alternatora itp
-wykręcasz rozrusznik w celu dostepu do wieńca koła zamachowego
-opuszczasz silnik na tyle by dostać sie swobodnie do koła pasowego wału rozrządu
Nie trzba robic swoich punktów wszystko jest jak na tacy potzreba tylko trzy śruby o wymiarach: 1 szt M8x1,25x40mm( do blokowania koła rozrządu) i 2szt M8x1,25x35mm (do blokowania koła pompy wtryskowej). Są do tego jak się przyjrzysz specjalne miejsca nie sposób tego nie zauwazyć
-ustawiasz na 1 cylindrze GMP i tak blokujesz wał jakimś bolcem,,srubą trzeba sobie coś dopasować i to raczej wszystko jeśli chodzi o samo ściąganie
Pozdrawiam i życzę powodzenia
A ja mam takie pytanko odnośnie silników serii K. Czy przy wymianie rozrządu jak chcemy wymienić pompe wode to trzeba coś dodatkowo demontować żeby było miejsce na wyjęcie starej i włożenie nowej?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak chcemy wymienić pompe wode to trzeba coś dodatkowo demontować żeby było miejsce na wyjęcie starej i włożenie nowej?
Jeżeli mamy już wszystko przygotowane (rozłożone) do wymiany rozrządu (paska, napinacza i pompy) to raczej nic nie potrzebna demontować - my jeszcze wymieniliśmy płyn w układzie chłodzenia na PRESTONE.
Jedna uwaga - zacytuję siebie z innego tematu
Cytat:
No może jeszcze dostęp do jednej śruby od pompy wody jest od przeciwnej strony niż pasek rozrządu i dostęp jest trochę niewygodny - ale dało się zrobić.
Witam! coś mieszczącego się chyba w temacie bo strzelił mi pasek rozrządu. po odkręceniu pokrywy zaworów to widok był powalający bo połamanego wałka nie widziałem jeszcze chciałbym zapytać czy nie orientuje się ktoś czy silnik o oznaczeniu d9b 1.9d z citroena berlingo może pasować do rovera 218sd z resztkami silnika d9b 1.9d? ewentualnie czy ma ktoś taki silnik nie potrzebny? albo wie ktoś czym można go zastąpić?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum