Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez] Czyszczenie Silniczka Krokowego i przepustnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez] Czyszczenie Silniczka Krokowego i przepustnicy
Autor Wiadomość
Macfly 




Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 07, 2014 20:32   [Polonez] Czyszczenie Silniczka Krokowego i przepustnicy
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1995

Witam zauważyłem że czasami mi poldek po depnięciu po wyższych obrotach lubi się na jakiś czas zawiesić na obrotach 2 tys przez chwilę i dopiero po młusnięciu gazem się odwiesza obstawiam że jest zabrudzony albo krokowiec albo przepustnica . Czy Krokowca się czyści tak samo jak w roverze i w tym artykule ?

https://www.roverki.eu/te...-krokowego.html

Oraz poszukuje info co do czyszczenia przepustnicy .
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 07, 2014 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Mar 07, 2014 20:38   

krokowiec na metalowej przepustnicy jest inny, ale tez może się zacinać, wiec otworzyć obudowę można i wymyc mechanizm i nasmarować obficie nie zaszkodzi

ale w twoim przypadku sprawdz lepiej czy nie haczy gdzies linka, prędzej to bym podejrzewal
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Macfly 




Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 07, 2014 21:08   

Linka raczej nie haczy . Dawca jeździł po polach i był butowany (było widać po stanie budy) a tego nie ruszaliśmy przy swapie więc obstawiam że jest zabrudzone . Ma ktoś tutorial albo opis jak rozebrać przepustnicę i ten silniczek krowowy ? Wyczytałem na 1 forum że ktoś miał taki sam problem i przeczyszczenie Krokowca i przepustnicy w poldasie dało efekt . Tyle że bez instrukcji nie chciał bym się za to zabierać bo jeszcze coś popsuje do końca ;/
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Mar 08, 2014 02:29   

Krokowca wyjmuje się odkręcając torxy na obudowie przepustnicy (co widać na pierwszy rzut oka). Zdejmuje się go z kawałkiem korpusu przepustnicy. Na miejscu zostaje tylko sprężyna. Krokowiec sam w sobie nie jest przymocowany, wystarczy wysunąć zębatkę z mimośrodu. Następnie bierzesz płaski śrubokręt i blokujesz sobie nim śrubkę od wewnątrz, a torxem (takim jak wcześniej) odkręcasz od zewnątrz (jedna wchodzi w drugą). Po odkręceniu można wyjąc mimośród. Tulejkę na której pracuje mimośród należy nasmarować. Następnie wyjmujesz trzpień, który znajduje się na dole korpusu. Standardowo czyszczenie + smarowanie. Można go dodatkowo lekko przepolerować. A następnie składasz wsio w kolejności odwrotnej. Śrubkę od mimośrodu dokręcamy tak by ruszał się bez oporów. Przed wsadzeniem krokowca ustaw sobie mimośród mniej więcej na środek.
Dodatkowo jak już krokowca mamy na wierzchu to warto rozebrać całą resztę. W przepustnicach po 1995 roku (z nowym, "małym" czujnikiem) rozbieranie jest nieco łatwiejsze. W każdym razie odkręcamy śrubki na ośce trzymające motylek + nakrętkę 13mm od strony dźwigni linki. W przepustnicy nowszej po wykonaniu tych czynności ośka wysuwa się. W starszej trzeba zdemontować czujnik i zdjąć pierścien zabezpieczający ten dinks poruszający czujnikiem. I standardowo, czyszczenie, polerka, smarowanie i składanie z powrotem.
Po całej operacji przed odpaleniem dajesz 5 razy gazu do oporu na włączonym zapłonie i zapalasz. Jak obroty będą za wysokie lub za niskie (np. po przegazówce opada za nisko) to należy skorygować ustawienie śrubki (na kluczyk 7mm) na którą naciska trzpień krokowca.
Odkręcamy kontrę od spodu i śrubką kręcimy, aż do uzyskania zadowalającego efektu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 21:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Manual do
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Paź 13, 2019 11:56
sTERYD
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink