Wysłany: Wto Mar 11, 2014 21:51 [620Di] Mankamenty
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam zostalem szczesliwym posiadaczem roverka jednak ma kilka mankamentow jak przystalo na kilkunastoletnie autko,
1) swieci sie SRS i ABS
Abs wiem ze zebatke trzeba zmienic bo jest inna
2)Pilot nie chodzi (tzn nie otwiera drzwi i zamyka) wczesniej wogole sie nie palila dioda , teraz sie swieci, bo myslalem juz ze baterie padly, ale nie otwiera nadal.
3 sprawa to pytanko czy warto wymienic olej w skrzyni, poniewaz ciezko mi wchodzi 1 i 2 czasami, noi galka lata tak lekko jak piorko
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 11, 2014 21:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. na forum jest jak odczytać błyskowo kod błędów SRS i AirBag, i co jaki numer oznacza. Odczytaj i będziesz wiedział czy jakiś urojony problem auta czy prawdziwy problem.
2. Zmień baterie. To, że świeci to nie znaczy, że będzie reagować auto - tj. słabe baterie dają słaby sygnał, zbyt słaby aby dotarł do auta (tak jak w pilocie do TV).. A zaczęły świecić byś może bo poleżały i trochę im się zebrało. Cena baterii 8zł/2szt.
3. na to Ci nie odpowiem ale latanie to może być wyrobione tulejki - taki tam mankament PG1 który da sie naprawić ... A co do ciężkiego wchodzenia biegów - przyczyn może być wiele.. Poduszka mogła któraś podupaść na zdrowiu i skrzynia bokiem stoi co utrudnia wbicie, może być zły olej zalany który w niskich temperaturach nie pracuje prawidłowo i przez to może być problem a może być i że same wybieraki już dochodzą do wieku emerytalnego
sprawa to pytanko czy warto wymienic olej w skrzyni,
Wg mnie jasne, że warto, chociaż są osoby, które tego nie zalecają.
Bo są za przeproszeniem durni i nie mają pojęcia o tym co mówią..
Skrzynia to zatrybijace się zębatki które przy przeciążeniach / złych zapięciach biegu jakby nie było doznają jakiś uszkodzeń.. Fakt, że zazwyczaj nie wielkich ale wystarczających aby opiłki pływały w oleju (nie raz zmieniałem u kumpli i zdarza sie).
Do tego stary olej to stary olej tak ? Każdy olej się kiedyś zużywa, traci swoje właściwości, jakby tak nie było to olej w silniku też byłby dożywotni ...
Ostatnio moja czytała o wymianie oleju do jej Hondy to np. kiedyś lata temu MTF 94 (olej do przekładni Rovera) był lepszy do skrzyni Hondowskich niż ich ori olej.. Ale po latach jest teraz MTF Hondowski który ma jeszcze lepsze właściwości niż 94.
Ogólnie to jest prosta logika. Stary olej wymienić i tu nie ma co dużo gadać. Ja też nie bawem będę u siebie olej wymieniać i wiem, że bedzie różnica.. W kilku civicach wymieniłem olej w skrzyni i za każdym razem skrzynia chodziła lepiej.. Lepiej wchodziły biegu, łatwiej i lżej wszystko pracowało.. Wymieniaj
tak tez zrobie , mam jeszcze jeden problem ale chyba wiadomo o co chodzi otoz pali sie ABS, wczesniejszy wlasciciel wymienial bodajze jesli sie nie myle lozysko, nie wiem jakie ale po tym zaczelo mu sie palic i zostawil jakas czesc stara z zebatkami zeby przemienic, moje pytanie brzmi czy taka zebatka mozna przelozyc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum