Wysłany: Wto Mar 18, 2014 17:41 [214si]Zgrzyta , chrobocze lub stuka przy hamowaniu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Mam dziwną przypadłość, a mianowicie jak w temacie coś chrobocze z przodu przy dość mocnym hamowaniu. Objawia się to takim krótkim chrobotaniem jakby przeguby ale co dziwne tylko przy hamowaniu słychać. W filmiku koło 33-38s. nagrał się ten dźwięk (trochę cicho ale słychać )Filmik dzwiek pomiedzy 33 a 40 s
Byłem u diagnosty i znalazł łożysko lewe przód, fakt słychać jak buczy, było czuć jak szarpał autem na boki, że stuka jak się rękę przyłożyło do koła . Stwierdził też prawy przegub. Dźwięk który się pojawia, wydaje mi się ,że dochodzi bardziej z lewej strony. Pierścienie na przegubach mimo rdzy wydają się być całe. Na pedale czuć jakby delikatne mrowienie pod stopą kiedy chrobocze Na lewym przegubie jak podniosłem auto nie czuć luzu między osią a przegubem . Czy to wina tego łozyska ze tak chrobota jak przy hamowaniu dociąża się przednia oś ?
[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 17:09 ]
Po wymienia łożyska problem nie znikł Dalej zgrzyta
[ Dodano: Wto Mar 18, 2014 17:27 ]
Tylko mi sie tak przytrafiło że zgrzyta przy hamowaniu ?
Oprócz chrobotania jakiś szczególnych objawów powinienem się spodziewać jeśli przegub wew. padł Nie mam pewności co do zbieżności w aucie bo czasem na łuku jak puszcze kierownice to wcale nie odbija do zerowej pozycji, czy to może być wina też przegubów czy tylko zbieżności ?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Wto Mar 18, 2014 20:29
ruszti, na tym filmiku ciężko coś usłyszeć, proponuje sprawdzić osłone tarczy hamulcowej ona jest zrobiona z cienkiej blachy i lubi sie wygiąć. Ja miałem chrobotanie przy cofaniu, mój mechanik wywalił tą osłone i cisza.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Ostatnio oglądałem przednie zaciski i wszystko wygląda w porządku . Dźwięk wydobywa się tylko przy mocnym hamowaniu. Postaram się nagrać lepszy dźwięk jutro
Tak mam obie, na oko nie wyglądały jakoś groźnie Raczej sztywne były . Nie wiem do końca jaki powinny mieć kształt oryginalny , z tego co pamiętam ma jakieś u góry zagięcie . Nagram lepszy dźwięk i ocenisz czy podobny do twojego chociaż trochę
Raczej na kierownicy nic nie czuje . Jak hamuje z większych prędkości to wtedy najbardziej słychać ( kiedy hamowanie jest długie i intensywne) . Z mniejszych prędkości rzadziej występuje. Dodam że dźwięk nagrałem przy wciśniętym pedale sprzęgła .
Klocki i tarcze jak nowe , wymienione pół roku temu . Na diagnostyce siły hamowania super , dobrze poszarpał autem i wszystko sztywno oprócz łożyska z lewej strony , które wymieniłem. Sprawdzałem zew. przegub , nie wiem jak wew. sprawdzić Ale na diagnostyce majster nie wyczuł żadnych luzów tam.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Mar 19, 2014 19:05
ruszti, naprawdę ciężko określić co to może być. Jedyne co teraz przychodzi mi do głowy to,że może to raczej coś rezonuje np od wydechu? Skoro masz pewność, że zawias i reszta są w porządku. W tej chwili to proponuje tylko pojechać na jakiś kanał i poszarpać wszystkim od spodu, wszystkie osłony, wydech itd. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że to jakieś uszkodzenie konkretnego elementu.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Jak byłem u diagnosty , to miałem możliwość samemu pomacać go od dołu I kiedy majster powiedział że łożysko mu tłucze to objawiało się to tak, że szarpał autem na boki i jak się rękę przyłożyło do felgi to czuć było jakby ktoś walił młotkiem z drugiej strony . Nie wiem czy ten efekt znikł po wymianie łożyska ale mam nadzieje że tak . Może coś innego powoduje taki efekt też i to jest winowajca ?
Jak mu powiedział, że chrupie przy hamowaniu to zaczął też sprawdzać sprężyny (amorki wszystkie 4 po 75% mają) i mówił, że może łożysko amorka u góry się posypało ale nie był pewny bo mu tłukło łożysko na dole . Możliwe że to by było to ?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Mar 19, 2014 19:40
ruszti, według mnie objaw zużytego łożyska to huczenie, które nasila się wraz ze zużyciem tegoż. Dźwiek walenia młotem to może wydawać zużyta tuleja zawieszenia, ale wątpie że łożysko. Jedź do innego mechanika niech sprawdzi przedni zawias.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
To nie był mechanik tylko stacja kontroli i nie szarpał ręką autem tylko na szarpakach raczej wmiare doświadczony , sam dotykałem wszystkiego i nic innego nie stukało . W tomateam można kupić "Łożysko amortyzatora " do mojego modelu i to do górnego mocowania chyba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum