Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z obrotami, gaśnie podczas wciskania sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z obrotami, gaśnie podczas wciskania sprzęgła
Autor Wiadomość
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 15, 2014 18:39   [R75] Problemy z obrotami, gaśnie podczas wciskania sprzęgła
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witajcie
Mam takie pytanie od kilku dni borykam się z problemem takim że podczas jazdy jak wciskam sprzęgło to albo wchodzą mi wyższe obroty silnika ( tak stoją kilka sek ) czasem albo gaśnie auto, bo spada poniżej 500 obr. dodam że nie występuje to zawsze … dodam że dzieje się tak po wciśnięciu sprzęgła tylko ?
Myślę że to sprzęgło ale nie jestem do końca pewny .
Biegi wchodzą normalnie , auto też normalnie przyspiesza - zrywa asfalt na 1 :)
Sprzęgło łapie dopiero przy końcu ..
Co może być przyczyną
Czekam na info . Dzięki

Przebieg aktualny 199800 km
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 15, 2014 18:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 15:21   

a masz może uszkodzony czujnik ABS-u :?:
 
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

  Wysłany: Nie Mar 16, 2014 16:43   

A co mogą być takie objawy od tego czujnika ? Czy uszkodzenie tego czujnika ( pokaże na kompie podczas diagnozy ) Nie mam problemów ze złym wskazaniem prędkościomierza.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 21:13   

a kontrolka ABS Ci się świeci :?: ja jak miałem uszkodzony prawy przedni czujnik to obroty mi świrowały czasami gasł no i spalanie wzrosło. Wymieniłem przepustnicę, bo myślałem, że to ona wariuje, ale po wymianie czujnika wszystkie dolegliwości ustały dlatego pytam czy masz uszkodzony czujnik bo przez to przechodziłem. ja miałem jeszcze taki objaw, że jak jechałem np.4 bieg puszczałem gaz i silnik wyhamowywał autem i jak miałem ok 1700 obr to było czuć delikatne szarpnięcie i jak odczekałem jakąś sekundę i wcisnąłem sprzęgło to albo obroty spadały nisko albo gasiło silnik, a przy zmianie biegów to obroty się chwilę zatrzymywały jakby jakiś dziadzia jechał :wink: . jakbyś go podpiął pod kompa i odczytał błędy to by było najlepiej.

[ Dodano: Nie Mar 16, 2014 21:13 ]
a jeszcze zrób adaptację przepustnicy tzn. zapłon(bez odpalania) 5 razy pedał gazu w podłogę tak aby był cały jego zakres pracy, wyłączyć zapłon i normalnie odpalić silnik. a jak rano odpala, bo jak z problemami to może krokowiec leci. nic tylko komp i błędy odczytać
 
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 09:30   

Witam :)
Dziś sprawdzałem auto z samego rana, odpala normalnie, biegi też normalnie wchodzą bez problemu, zauważyłem dziś taką opcje że przez chwilkę znów wskoczyły obroty wyższe ok 2 tys i tak się trzymały ok. kilku sek, wciskałem sprzęgło i nic się nie zmieniało obroty tak stały. Dopiero jak dodałem gazu obroty powróciły do odpowiedniej wartości. Sprawdzałem błędy ( mam na stanie tylko ELM ) i nie wykryło żadnego błędu .
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 09:55   

jak taka sytuacja się powtórzy to nie rób nic tylko otwórz maskę i cofnij ręką przepustnicę, może linka Ci się gdzieś w pancerzu podwija jak się gdzieś przerwała. możesz jeszcze ściągnąć linkę z przepustnicy, wziąć małą strzykawkę i wpuszczać do pancerza olej aby ją przesmarować.
 
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 10:55   

Witajcie . Dziś zrobiłem przegląd:

1. Czyszczenie przepustnicy
2. Czyszczenie silniczka krokowego
3. Czyszczenie układu powietrza
4. Czyszczenie MAP SENSOR
5. Czyszczenie linek od przepustnicy
7. Wymiana filtra powietrza

Zauważyłem że kolektor jest zaolejony - ale myślę że nie ma to nic wspólnego .

Teraz już obroty nie podwyższają się a podczas jazdy jak wciskam sprzęgło to auto mi gaśnie !! Nie występuje to zawsze ale zdarza się - a jest to niebezpieczne
Koledzy Pomocy ….
Sprawdzałem błędy na ELM i nic . Kontrolka od Abs-u sie nie pali. A jednak gaśnie szczególnie jak wciskam sprzęgło i trzymam trochę to spadają poniżej zakresu . I na zakrętach....
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Pią Mar 21, 2014 16:32   

A jak na postoju dasz więcej gazu i puścisz to obroty wracają do normy czy spadają do np 500?
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 17:21   

wracają do normy . Problem tkwi że jak się rozpędzę to wtedy przy wciśnięciu sprzęgła autko gaśnie

Problem jest tylko podczas jazdy , na biegu jałowym jest OK
 
 
pieter65 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 32



Wysłany: Pią Mar 21, 2014 21:09   

A może coś nie tak z wlotem powietrza do filtra w nadkolu .
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 08:27   

jakby był wlot zatkany to na postoju też by były jaja. to pewnie będzie jakiś czujnik, tylko jakimś lepszym sprzętem trzeba to ogarnąć. Piotrek, masz może TC(kontrolę trakcji), jak tak to zamień czujniki od położeń przepustnic, takie czarne kostki po drugich stronach linek, wykręcić, zamienić miejscami, podłączyć i w trasę na test
 
 
 
pieter65 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 32



Wysłany: Sob Mar 22, 2014 09:31   

Zatkany wlot nie, tylko za dużo powietrza przy prędkości .
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 09:52   

Witajcie pożyczyłem od kolegi inny interface Viaken V-Scan DS936
Bawiliśmy się czujnikami właśnie w okolicach przepustnicy - odłączając wyskakują błędy ( i auto ewidentnie inaczej się zachowuje - gorzej ) wiec czujniki na pewno reagują . Wyskakuje mi błąd P0133 - Sonda Lambda Czujnik 1 Blok 1 - zbyt wolne zmiany, czy to może być przyczyną tego że auto gaśnie ? Na ELM tego błędu mi nie pokazuje
 
 
pepe123 



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 5
Skąd: Małopolska



Wysłany: Sob Mar 22, 2014 13:55   

pieter65 może mieć rację, dolot do filtra może być urwany tak, że pęd powietrza podczas ruchu robi nadciśnienie przed przepustnica, masz viakena to w drogę i podejrzeć jak zachowuje się map sensor przy wysprzegleniu, może ciśnienie wzrasta i komp wydłuża na maxa czasy wtrysku i zalewa silnik, a na postoju tego nie można zbadać. A sondę możesz odpiac dla sprawdzenia, połączenie przy chłodnicy.
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 14:10   

Witam
No mam Viakena ale nie ma tam wbitego oprogramowania dla Rovera ( szkoda ) także szczerze nie mam zbyt dużej możliwości sprawdzenia ( a szkoda bo Viaken ma dużo opcji ale dla marek - Audi,VW i wielu innych . A dziwne że nie ma akurat do Rovera.

Zauważyliśmy że ( na biegu jałowym strasznie skacze dawka paliwa duże różnice )
powiedzmy -400 na chwilę - 700 , po chwili + 200 itp..... Może problem tkwi w pompie paliwowej ?

Sam już nie wiem co mam sprawdzić . U nas nawet nie ma dobrego mechanika . Każdy by tylko zdzierał a nic zero efektów poprawy .
Chłopaki doradźcie coś jeszcze .. Proszę.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 19:03   

ja miałem urwany przewód od dolotu i nie miałem żadnych problemów, a teraz mam stożek i też jest OK. a co do tej sondy to jak najbardziej może mieć wpływ, złe odczyty przez kompa, błędy to złe sterowanie silnikiem i mamy problem
 
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 19:51   

Która to jest dokładnie sonda do wymiany ?
Po błędzie P0133

Przed katalizatorem czy za katalizatorem ?
Najlepiej jakbym znał oznaczenie MHK

Jaką byście polecili ( oryginał na pewno będzie ciężko )

Co myślicie o takiej :
http://allegro.pl/sonda-l...4056965430.html
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 21:05   

w V6 sondy są 2 lub 3. 2 przed katem czyli między kolektorem a katem i dodatkowo jest jeszcze jedna za katem. ja osobiście mam tylko 2 a ta za katem ma w kompie wprowadzoną stałą wartość(sprawdzałem u gazownika pod programem do testu sond, ale gazu nie posiadam). Co do kupna sondy to ja bym kupił na allegro jakąś używkę. a Twoja sonda to może być ta z przedniej głowicy.
 
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 21:30   

Czyli dokładnie ta co mniej więcej znajduje się koło chłodnicy ?
Poszedłem jeszcze sprawdzić z kompa napięcia sond lambda , na wykresach wychodzi że wszystkie pracują ale ewidentnie na Bank 1 Sensor 1 ma najmniejszy wskaźnik na wykresie inne skaczą na ok 2 cm góra dół, a ta zaledwie 0,3 - 0,05 cm

U mnie są 3 sondy - czyli moja jest pewnie uszkodzona ta przed katalizatorem

Zauważyłem też że na zamrożonych ramkach pojawia się błąd:
P0129 - Zbyt niskie ciśnienie barometryczne - sporadycznie

Ktoś wie jaka to będzie sonda ( jaki numer MHK aby zakupić używaną )

Jak wyłączyłem wszystkie odbiorniki na biegu jałowym, po zamknięciu drzwi w samochodzie, dodajac gazu słychać takie odgłosy jakby się woda bulgotała ( słychać to w środku w aucie ) słyszalne w zakresie 1000 - 2000 obr. czy to normalne .
Niema znaczenia czy silnik nagrzany czy zimny
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 23, 2014 09:53   

to bulgotanie to pewnie zapowietrzony układ chłodzenia, poszukaj na forum jak to odpowietrzyć, ja teraz odpowietrzam tak, że na zimnym odkręcam zbiorniczek i odkręcam odpowietrzenie, tylko mi się układ nie zapowietrza, ale kontrolnie raz na 2 miesiące odpowietrzam, jak masz plastikowy oryginalny odpowietrznik to radzę obchodzić się jak z jajkiem jak go jeszcze nigdy nie odkręcałeś, ja swój urwałem i musiałem kombinować z przeróbką z odpowietrznikiem jak w grzejnikach. a jak stan płynu, nie ubywa Ci
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problemy z obrotami itp...
miecho1986 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lip 07, 2014 20:39
domel101
Brak nowych postów [R 75] 1.8 problemy z silnikiem , obrotami
scrawl666 Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Sty 15, 2015 20:45
scrawl666
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami.. podczas jazdy
Nevek Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Mar 24, 2010 18:14
gagadrago
Brak nowych postów [R 75] problemy z obrotami pedałem gazu
igla21 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Kwi 14, 2013 13:19
zedziczek
Brak nowych postów [R75] Gaśnie podczas zatrzymywania się
Pawel84 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Sie 25, 2010 23:09
Zukowaty



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink