Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25] 2.0 TD - potrzebuje informacji o jednostce napędo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Czw Mar 27, 2014 14:22
[Rover 25] 2.0 TD - potrzebuje informacji o jednostce napędo
Autor Wiadomość
damian199312 



Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 7



Wysłany: Czw Mar 27, 2014 12:13   [Rover 25] 2.0 TD - potrzebuje informacji o jednostce napędo
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam.
Poszukuje dokładnych informacji o silniku w roverze 25 2.0 TD.
Przeszukałem dokładnie (tak myślę) forum, jednak nigdzie nie znalazłem dokładnych informacji o budowie, usterkowości tego silnika.
Jest to silnik na pompie rotacyjnej, pompowtryskiwaczach ?
Silniki są raczej mało problematyczne czy dość awaryjne ?
Jakość paliwa ma duże znaczenie przy użytkowaniu czy raczej spali wszystko co mu się wleje ?

Zastanawiam się nad kupnem takowego diesla, wcześniej miałem już rovera 200 1.4 benzyna + gaz.

Za wszelkie uwagi/wskazówki/materiały będę bardzo wdzięczny :)
Ostatnio zmieniony przez damian199312 Czw Mar 27, 2014 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 27, 2014 12:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Mar 27, 2014 12:35   

damian199312 napisał/a:
Jest to silnik na pompie rotacyjnej, pompowtryskiwaczach ?
pompa nie jest rotacyjna
ja mu leje dobre paliwo a mi padła wiec to chyba nie ma znaczenia :roll:
generalnie silniki mało problematyczne
jeśli byś szukał to pompy ciut lepsze zaczęli wsadzac od 2002r więc teoretycznie najlepiej kupi auto od 2003r
 
 
 
damian199312 



Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 7



Wysłany: Czw Mar 27, 2014 18:52   

A jakieś materiały odnośnie budowy i użytkowania tego silnika ?
Jakiej on konstrukcji jest ?
Jeśli można wiedzieć wymiana takiej pompy z jakim kosztem się wiąże ?
I na co zwracać uwagę przy zakupie używanego Rovera 25 ? Jakie elementy są najdroższe przy ewentualnej wymianie?
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 27, 2014 19:44   

jezeli chodzi o jakosc paliwa to dla tego silnika nie ma znaczenie czy mu zalejesz 98 czy 95 jezdzi tak samo mi pompa na zwyklym dieslu nie pada odpukac wszystko dziala;p sam silnik awaryjny nie jest jesli oczywiscie dbasz o podstawowe wymiany eksplatacyjne;)
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Mar 27, 2014 20:02   

Julek skad ty masz diesla 95 lub 98? :O
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 27, 2014 23:38   

sory hahaah powalilo mi sie ciezki dzien;p mialem na mysli ten drozszy jakies v powery vervy itd.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 28, 2014 09:58   

tuners napisał/a:
Julek skad ty masz diesla 95 lub 98? :O

Julek z Rosji sprowadza :P
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
damian199312 



Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 7



Wysłany: Pią Mar 28, 2014 16:52   

Z Rosji ? Z Kataru pewnie ma dojścia :)

A wracając do tematu. Czy te pompy są wrażliwe na jakość paliwa ? Pojedzie na wszystkim czy raczej tankować tylko z pewnych źródeł ?
Czy takie elementy jak koło dwumasowe ten dieselek już posiada?
Interesują mnie koszty ewentualnych napraw i eksploatacji.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 28, 2014 17:44   

Dwumasy niema
To silnik klepany od bodajze 93 występował w hondzie accord i civic do 97 a w roverkach i mg do 2005
Więc szmat czasu i praktycznie bez zmian

Co do paliwa jeżeli przejdzie przez filtr to powinien to przepalić ogólnie żywotne silniki nie mają jakiejś konkretnej wady poza tą w pompie vp30 elektronicznej gdzie padał tranzystor
Obecnie naprawa tego ustrojstwa oscyluje w 300 zł możesz zresztą sprawdzić na alledrogo pełno ofert elektryków co to robią a sam tranzystor chyba 10 zł kosztuje
Dużo zależy jak kto traktował samochód jeżeli mocno go pałował zwłaszcza na zimnym i gasił to szybko klęknie turbina ale to jest norma we wszystkich turbo silnikach

Jak trafisz zadbany egzemplarz
Rozgrzej zanim mu depniesz staraj się nie przekraczać 2500 obr aż temp wskoczy na swoje miejsce i po minucie olej już też powinien dojść do optymalnej temp
Samochód dość ma vervy a i łatwo tanim kosztem podkręcić do 140/150km oczywiście itd czyli r25/zr
Sdi czyli r200 niestety ale już na mechanicznej pompie w niskim koszcie do 135 to max
Wymieniasz filtry i olej co 10tys i pojeździsz długo i bezawaryjnie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 28, 2014 19:36   

tuners, SDi nie miało mechanicznej pompy, tylko SD :)
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 28, 2014 21:40   

Ale sdi nie miało vp30 tylko tą starszą z mniejszą ilością elektroniki mechaniczna nie była ale taka pomiędzy :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
damian199312 



Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 7



Wysłany: Sob Mar 29, 2014 10:54   

Dziękuje bardzo za pomoc wszystkim :)
Udało mi się dojść do pewnych wniosków i zdecydowałem się kupić Rovera 25 2.0 TD.
Wiem, że może to nie jest odpowiedni temat, ale mam ochotę na 2 następujące egzemplarze:

http://otomoto.pl/rover-2...-C32693824.html

http://otomoto.pl/rover-2...-C32539507.html

Co o nich myślicie? Warte są swojej ceny ? Mam do nich w okolicach 70 km, więc i tak planuję się przyjrzeć nim osobiście.
Jednak bardzo ważne dla mnie będą również wasze opinie, komentarze, sugestie :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Mar 29, 2014 11:02   

" i bezawaryjny silnik diesla 2,0TDI 16v o mocy 101PS (pochodzący z gamy silników BMW) " :rotfl: ten od hanlarza to bym sobie darował :D ten drugi zresztą też ^^ ale obejrzec mozna jak niedaleko :ok:
 
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Sob Mar 29, 2014 11:47   

no wiadome ze kazde sprzedawane auto ma przejechane 140 tys :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 200] Szukam informacji
1.4 16V 103KM Sliverstone
kolin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Maj 26, 2007 14:00
Kozik
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [200]Potrzebuje pomocy kratka :) rover
mgzr160 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Kwi 11, 2013 07:09
szoso
Brak nowych postów [Rover 214si 16v] Problem z komputerem.. Potrzebuje Porady
dawidek721 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sob Wrz 15, 2012 19:23
brkzzz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 25]Zgubilem kluczyki i pilota , potrzebuje porady
glinamar Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Cze 26, 2012 13:33
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink