+ za chęci
- za wykonanie
Niestety przenoszenie sił działających na karoserię za pomocą tak mocno wygiętej blachy kończyć się będzie na niej lub na blasze kielicha gdzie jest przykręcona na dodatke materiał pewnie czarna stal więc podatna na gięcie
Tutaj dla przykładu "moja była" obecnie przerabiana będzie na trzypunktową
Rura fi32 2,5 mm nierdzewka
Blacha 3 mm nierdzewka wycinana laserowo
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Rozpórkę podpatrzyłem z kolegi Hondy civic, fakt czarna stal lecz technicznie nie jestem wstanie nic lepszego zrobić , kolejna sprawa to nie mogę zrobic takiej rozpórki jak ty masz bo przeszkadza mi silnik musiał bym maskę ciąć ale to bez sensu Na razie faza testów , a czy widzę różnice w czasie jazdy... hym ciężko powiedzieć
_________________ Roverek 420 2.0 16v t serii
VW Passat B6 1.9TDI
Jeśli nie czujesz różnicy przy mocnym wejściu w zakręt to znaczy że nie spełnia swojej roli
Ja po przejechaniu się zrem bez rozpórek myślałem że wylecę z zakrętu a buda zaraz się pognie
A tutaj w twojej budzi zrobiona
Druga sprawa że za takie obspawanie rury co na tym zdjęciu jeżeli ktoś tak zostawił to powinni mu nogi z
.... powyrywać
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
panowie ja tam blachownice zle napisałem ona jest 5mm i jest to stal kotłowa więc bardzo mocna
R4xx zbudowany jest na hondzie a w hondzie właśnie w tym miejscu jest rozpórka zamontowana bo sprawdzałem i wzorowałem się miejscem montażu na hondzie kumpla a tam ma oryginał
Co do wykonania jest na razie pomalowana pędzlem więc nie ma to efektu ale spokojnie , fakt teraz buda nie lata mi zakrętach a mam koła r16/205/50
montaż w Hondzie C.
Moim zdaniem tak zamocowana rozpórka i tak wygięta rura bardziej się gnie niż to moje
A gnie sie na pewno bo w C robiono kiedyś kompensacje na rurociągach i to bardzo pracowało
_________________ Roverek 420 2.0 16v t serii
VW Passat B6 1.9TDI
Ostatnio zmieniony przez b.j Nie Mar 30, 2014 17:54, w całości zmieniany 2 razy
Kwestia kąta pod jakim jest rozpórka względem mocowania na wysłanym przez Ciebię zdjęciu jest praktycznie w płaszczyźnie więc nie musi wytrzymywać naprężeń kątowych
Wyobraź sobie że rozpórkę masz przykręconą do jednego kielicha i ciągniesz ją w stronę drugiego kielicha pod kątem 0° praktycznie niema możliwości wyrwania śróby lub wygięcia blachy a teraz dodaj sobie na koniec ramienia 10 cm pod kątem 60°
Już wtedy siła działająca na blachę jest dużo większa
Dlatego kwestia wykonania owego wygięcia pod w miarę jak najłagodniejszym kątem najlepiej do jak największej ilości mocowań
Możesz zastosować i 10mm blachę ale jest ona przykręcona do blachy samochodu o grubości około 1,5 mm (lakier nie liczyć)
Przy mocowaniu kielichów zazwyczaj fabrycznie jest zostosowana blacha grubsza lub wyperforowana na tyle by wytrzymywać większe naprężenia
Mówię to tylko żebyś za kilka miesięcy nie pisał że problem bo blachy popękane miękkie czy że zgrzewy w pobliżu mocowań puściły
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Górna przednia przerobiona na 3 pkt
Górna tylna przerobiona na prostą
"Fender bar" wzmocnienie błotnika
Będę się zastanawiał nad dolną przednią
"Room bar " wzmocnienie słupków" b "za fotelami przy podłodze
A boczne dolne raczej odpuszczę bo klatka spełni ich rolę później
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum