Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 08:11 [1.8 VVC 16v 160KM] Silnik chodzi bardzo nierówno(błędy OBD)
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Mam problem z tym silnikiem. Na wolnych obrotach chodzi bardzo nierówno. Rzuca nim na boki po kilkanascie centymetrów. Podłączyłem go pod kabel OBD i wywalił mi następujące błędy:
P0300 Jednocześnie w wielu cylindrach wykryte wypadanie zapłonów lub losowo w różnych cylindrach
P0313 Wykryte wypadanie zapłonów przy bardzo małej ilości paliwa w zbiorniku
Paliwo w zbiorniku jest.
Wymienione na nowe (świece kable oryginały) więc 100% pewne oraz na używki (cewki, cpwk, sonda lambda, wtryski z regulatorem, mapsensor). Kompresja zmierzona (14,5 16 13,9 14,5). Silnik dogrzewa się do normalnej temperatury pracy, ale ciepły pracuje jeszcze gorzej i praktycznie bez podtrzymywania pedału gazu gaśnie. Wolne obroty na zimnym wg kabla OBD to 1040 oraz 875 na ciepłym.
Silnik wkręca się do odcinki (7k) jednak do praktycznie 5k cały czas nim telepie.
Gdzie szukać problemu i co sprawdzić. Mam możliwość czytania przez OBD więc w razie co mogę odczytać to co potrzeba
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 08:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
szakal_wawa [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 09:28
Ogólnie to ten silnik siedzi w innym aucie (polonez) druga sonda jest niezałożona ale autko wcześniej chodziło bez drugiej sondy bez problemu. Ogólnie dołożenie drugiej sondy nie stanowiłoby problemu, ale z tego co słyszałem to ona sprawdza tylko czy jest kat. Nie wpływa ona na mieszankę paliwa i jej nie modyfikuje. W aucie nie ma katalizatora bo jest wycięty. Wcześniej błąd od drugiej sondy był i nic się nie działo
Markzo napisał/a:
Short term fuel trim nie za duże? w kv6 na wolnych to były malutkie wartości.
no właśnie problem w tym, że nie znam prawidłowych wartości
to zrob pomiar ciśnienia paliwa, zaplony wypadają wtedy gdy jest problem z układem zapłonowym ( swiece, przewody, cewki ) albo właśnie przy za ubogim zasilaniu w paliwo
filtr paliwa wymieniony?
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
szakal_wawa [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 18:21
flapjck1 napisał/a:
to zrob pomiar ciśnienia paliwa, zaplony wypadają wtedy gdy jest problem z układem zapłonowym ( swiece, przewody, cewki ) albo właśnie przy za ubogim zasilaniu w paliwo
filtr paliwa wymieniony?
nie to wymienię jutro.
Świece i przewody nowe oryginały kupione w toma teem. Jak patrzyłem to iskra jest piękna biało błękitna. Sprawdzane w dzień przy ładnej pogodzie na wszystkich czterech świecach naraz. Cewki podmieniałem na drugie bo mam dwa komplety używek.
[ Dodano: Pią Kwi 18, 2014 19:20 ]
Problem rozwiązany sprzedałem samochód
[ Dodano: Pią Kwi 18, 2014 19:21 ]
niech się z nim męczy ktoś inny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum