Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Żarówki LED H9 w drogowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Żarówki LED H9 w drogowych
Autor Wiadomość
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 20:59   [R75] Żarówki LED H9 w drogowych

Przystąpiłem wreszcie do prac związanych z wymianą standardowych lamp na xenonowe i okazało się, że musze kupić palniki i przypadkiem natknąłem się na takie coś: http://twojeauto24.pl/pl/...dy-w-dzien.html
Czy już ktoś coś takiego używał? albo wie coś na ten temat? bo przyszła mi szatańska myśl wstawić takie coś do świateł drogowych co by kolor xenonu i długich był zbliżony pytanie ile to daje światła bo teraz mam wstawione H9 65W i na drogowych jeżdżę sporadycznie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 20:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 22:01   

Dlaczego obstawiasz zarnik??

Ta żarówka jest raczej bez homologacji. Na jednej z aukcji było napisane w żarówkach H7 że tylko nadają się do świateł dziennych

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 23:01 ]
A co do długich i ich barwy w porównaniu do xenonu. Ja nie odczuwam negatywne zmiany barwy jak włączam długie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 22:28   Re: [R75] Żarówki LED H9 w drogowych

sknerko napisał/a:
bo przyszła mi szatańska myśl wstawić takie coś do świateł drogowych co by kolor xenonu i długich był zbliżony pytanie ile to daje światła bo teraz mam wstawione H9 65W i na drogowych jeżdżę sporadycznie.

Kolor bardzo zbliżony do ksenonu uzyskasz np. na takich . Używam ich od dwóch lat i jestem zadowolony z efektu (na DLR-ach też). Ledowe H9 świecą za słabo na drogowe światła (w sumie po co Ci, skoro używasz ich sporadycznie... :mrgreen: ). Sprawdzają się raczej jako halogen/DLR. Mam zaprzyjaźnionego sprzedawcę w NT i niedawno sprawdzałem. Też myślałem o zakupie ze względu na to, że używam długich jako DLRy, czyli całe dnie. :mrgreen:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 22:38   

rafalmis1 napisał/a:
Dlaczego obstawiasz zarnik??

Bo mam HID od 5 lat i już raz mi padł więc wiem jakie są objawy. Przetwornice też już wymieniałem, więc też wiem jakie objawy daje. Poza tym kupiłem xenony z auta 2003r i raczej nówki palniki tam nie siedzą i dziś podczas testów jeden działał ale robi się po chwili żółtawy, a drugi po dłuższej chwili przestaje palić i zapala dopiero jak odpocznie, albo za "150" włączeniem.
rafalmis1 napisał/a:
Ta żarówka jest raczej bez homologacji.
Co to ma za znaczenie przy długich? przecież i tak nikogo z przeciwka nie oślepiasz bo go tam nie ma :mrgreen: mnie bardziej interesuje ile to daje światła i czy da rade w długich
rafalmis1 napisał/a:
A co do długich i ich barwy w porównaniu do xenonu. Ja nie odczuwam negatywne zmiany barwy jak włączam długie
A mnie drażnią żółte długie jak mam teraz, poza tym mój zmysł estetyki domaga się by długie też świeciły w temp 5300-6000K :mrgreen: .
Postojówki już nabyłem, razem z palnikami białe jak trzeba.

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 23:38 ]
HarryVip napisał/a:
Ledowe H9 świecą za słabo na drogowe światła (w sumie po co Ci, skoro używasz ich sporadycznie... ). Sprawdzają się raczej jako halogen/DLR. Mam zaprzyjaźnionego sprzedawcę w NT i niedawno sprawdzałem. Też myślałem o zakupie ze względu na to, że używam długich jako DLRy, czyli całe dnie.
I o taką odpowiedź mi chodziło bo też mi przeszło przez myśl włączyć dzienne w długich.
HarryVip napisał/a:
Kolor bardzo zbliżony do ksenonu uzyskasz np. na takich .
O widzisz zanotuję sobie i jak mi obecne będą przeszkadzać to nabędę te co podałeś.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 14, 2014 23:00   

To ja sie trochu wypowiem...

1. LED (HID tak to nazwe)

Gadałem z facetem od LED HID który to sprzedaje i po kilku zdaniach mi odradził ledy mimo, że nimi handluje i polecił mi normalny zestaw xenonów ..
Xenon według niego daje lepsze światło (technologia LED jeszcze raczkuje), przy soczewce nawet xenonowej nie świeci to tak jak powinno w 100% a soczewki pod led nie kupisz jeszcze .. No chyba, że z jakiegoś nowego Seata albo Audi z technologią Matrix.. No i prawnie nie wiadomo jak się do tego odnieść. Nigdzie nie jest dokładnie odkreślone czy trzeba spryski, samo poziomowanie itd ? ale to raczej najmniejszy szczegół ..

2. LED Ori VAG

Kumpel pracuje w ASO VW/AUDi i jako pracownik ma opcje kupienia auta po mniejszej cenie niż dla normalnego delikwenta .. Wziął więc wielce zajarany nowiutkiego Leona z ledami i potestował go trochu.. I odniósł wrażenie, że światło xenonowe jest lepsze.. Potem jak już wrócił postawili Exeo na xenonie obok leona i z ich testu porównawczego wyszło, że xenon świeci lepiej i daje wyraźniejsze światło niż ledy..

Fakt, że np. ledy w audi tzw. matrix świeci mocno (mnie już raz burak w COOO zdążył oślepić) ale jest to jak już mówiłem technologia raczkująca którą audi wprowadza jako nowość i nowy bajer do przyciągnięcia klientów bo jest to coś czego np. BMW czy Jaguar nie mają.. Fakt, że ledy w światłach tez nie jest to supernowa technologia ale ktoś ją wprowadził ale nie unowocześniał i dopiero teraz jest boom na ledy i dopiero za kilka lat myślę Led Light dogoni/przegoni dopiero technologie xenonową.. Podsumowując ode mnie .. Bierz xenony.. Łatwiejszy serwis, dużo więcej części, sprawdzone, HIDy chyba nawet tańsze a samopoziomowanie i spryski to pierdoły..

Jeśli planujesz u siebie ori soczewke to kup po prostu ori xenon lub hidy z allegro (4300k - jedyna właściwa temperatura)
do tego spryskiwacze - inwestować możesz nawet w cudeńka za 1000zł ale po najmniejszej linii oporu:
http://allegro.pl/spryski...4088732192.html

i temat samopoziowania możesz załatwić na 2 sposoby:

http://www.xenonowe.pl/pr...-regulacji-lamp - imitacja dla policji

opcja dla Ciebie i reszty użytkowników:
http://www.xenonowe.pl/pr...nia-reflektorow

jak już chcesz jakieś hiper technologie niczym z nasa wkładać to może po prostu kup ori lampy, zmień soczewke na bixenon (jako, że 75 to juz BMW to pewnie soczewki z BMW myśle beda pasować (ale moge się mylić)), kup hidy pod bixenon i koszty nie wiele większe a światło 2x lepsze :)

Pozdrawiam
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 08:52   

LED to nie HID !!

LED to Light Emissing Diode - dioda emitująca światło

HID to High Intensity Discharge - lampa wyładowcza o wysokiej intensywności świecenia

To są zupełnie różne technologie wytwarzania światła nie mające ze sobą nic wspólnego.

Nie będę się wypowiadał na temat porównania obu technologii oraz tego które jest lepsze. Dużo zależy po prostu od konstrukcji konkretnego reflektora a nie od samej technologii.

LEDy to już od dawna znana technologia, ale z racji ograniczeń materiałowych dopiero obecnie są możliwości wytwarzania diod o dużej intensywności świecenia, dlatego teraz diody zaczyna sie używać m.in. jako reflektory samochodowe (ale nie tylko - naświetlacze przemysłowe, oswietlenie uliczne itp.)

Same lampy wyładowcze sią znane juz od bardzo dawna , ale problemem w wykorzystaniu ich w pojazdach był czas włązcania i dochodzenia do pełnej jasności, Dlatego lampy wyładowcze "ksenony" w wersji samochodowej są znane dopiero od lat 90, bo wtedy dopiero udało się skonstruować na tyle szybką i niezawodną elektronikę (zapłonnik + przetwornica), aby mogła je obsłużyć (pierwszy raz były użyte w BMW 7 w 1991 r o ile pamiętam) i obecnie jest już na tyle sprawdzoną technologią, że można w niego spokojnie wchodzić.

Poruszyłbym jeszcze jedną kwestię tego tzw. matrixa ... nei każdy reflektor LED to matrix. "Zwykły" reflektor LED jest tak skonstruowany, że świecą w nim diody od świateł mijania i poprzez szereg luster strumień światła jest tak ustawiony, że spełnia wymagania norm i daje asymetryczne światło na drogę czyli __/_/ i oczywiście po przełączeniu na drogowe dodatkowe diody się włączają i oswietlają całą drogę. Generalnie jak w zwykłych światłach ma dwa tryby świecenia. Matrix to dużo bardziej rozbudowana wersja ... posiada on kilkanaście/kilkadziesiąt diod (w ałdi chyba 25 szt.) i każda ma swoje lustro i każda oswietla inny kawałek drogi. Komputer na podstawie obserwacji z dodatkowej kamery decyduje którą diodę aktualnie zapalić, żeby maksymalnie oświetlić drogę ale nie oślepiać innych uczestników ruchu. Pod uwagę bierze też prędkosc jazdy, ruchy kierownicą i pewnie kilka innych czynników. Tak wiec w matrixie każda dioda ma własne sterowanie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 09:30   

Wow!
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 10:36   

tomii620si chyba nie załapałeś o czym pisałem. Mam ORI xenony marki Rover/Hella. Mam spryski ORI Rover, jedynie chciałem w lampę od długich wstawić diodowy zamiennik żeby barwę światła uzyskać podobną dla świateł drogowych.
Poziomowanie to co wkleiłeś linka to 75 ma w standardzie a ten który faktycznie poziomuje idzie o 150pln taniej kupić niż to co podałeś, spryski które wstawiłeś linka to można w zabawkach używać i za takie ci dowód zabiorą bo to nie są spryski wysokociśnieniowe a tylko takie są homologowane do xenonu.

[ Dodano: Wto Kwi 15, 2014 11:36 ]
Dla mnie temat wyczerpał HarryVip.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 20:14   

a jaka jest oryginalna żarówka w drogowych? h7 ? nie lepiej spróbować jakąś dać typu blue ?
jeżeli chodzi o LED to może bardziej żarówka, która daje światło zimnej bieli ?
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 20:56   

sknerko, zalatwilbys mi takie postojowki jak sobie kupiłeś? Albo dal namiar na sklep, jeżeli można zamówić przez Internet?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 21:56   

Brt LED - HID - tak jak pisałem, że tak to będę nazywać (może i nie poprawnie) w znaczeniu np. allegrowe LEDy :)

sknerko - no post czytany mega w nocy i troche się minąlem z tematem co nie zmienia faktu, że jak chcesz mieć dobre światła lepiej dać bixenon i własnie jakieś tunsramy lub blue vision niż ledy ale Twoje auto :P :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 08:07   

tomii620si napisał/a:
że jak chcesz mieć dobre światła lepiej dać bixenon i własnie jakieś tunsramy lub blue vision niż ledy ale Twoje auto

Ale po co przerabiać oryginalne xenony na bixenon? to już lepiej jakieś żarówki świecace na biało dać i po problemie długie używa sie sporadycznie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 09:39   

Sknerko, tu popieram, a z białych żarówek osobiście polecam Osram Cool Blue - są naprawdę mocne, dają białe światło i ja sam przejechałem na H4 już ponad 10 tysięcy kilometrów (rok) i wciąż jest ok, a z tego co się orientuję, to Cool Blue występują w wersji H9, toteż tym bardziej powinny wykazać się żywotnością.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 14:13   

rafalmis1 http://twojeauto24.pl/pl/...nbus-biala.html te postojówki mam w lampach i są mega białe jak ksenon
Nie mam fotek jak świeca lampy ale jestem mega zadowolony zarąbiście świecą i ksenon, i cała lampa z postojowymi, przy tym kozacko wyglądają.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
InEs 
Klubowicz





Dołączyła: 17 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań/Leszno



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 07:50   

sknerko, i co sie lansujesz ;p
_________________
Koordynator na miasto Poznań i okolice-CzARnA InEs

Skarbnik klubowy - o kasę nie macie co się martwić :p
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 07:52   

Nic sie nie lansuje :mrgreen: lansowałem się w święta :twisted:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 08:16   

sknerko, ja do HID'a miałem w długich Narva range power white i było nawet bardziej białe światło niż z hid'a, więc spróbuj, powinieneś być zadowolony :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R [all] zarowki led
marcin5xd Tuning wizualny 14 Czw Lis 11, 2010 19:22
konradoos
Brak nowych postów Zarowki do R200
przemas280283 Tuning wizualny 8 Czw Kwi 16, 2009 20:17
Gość
Brak nowych postów [R620 Di '95r] żarówki
mazda11 Tuning wizualny 10 Wto Cze 17, 2008 08:15
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi R 45 Jakie żarówki
mati4560 Tuning wizualny 3 Sob Lis 29, 2014 11:39
szoso
Brak nowych postów [R416]Typ żarówki do przycisków
najko Tuning wizualny 9 Sob Lis 19, 2011 17:46
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink