Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i] Nierówna praca silnika po wymianie uszczelki.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i] Nierówna praca silnika po wymianie uszczelki.
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 13, 2014 20:19   

Faktycznie wrab między tymi dwiema kropkami powinien się znaleź na równi tego nadlewu na pompie oleju. Co do przekręcenia walka rozrzadu o 180 stopni to nie ma znaczenia. I tak i tak jest dobrze :cool: po prostu to koło robi pol obrotu przy pełnym obrocie dolnego koła stąd przestawienie o 180 stopni to jest też prawidłowe ustawienie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 13, 2014 20:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Babilonx 



Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Pią Mar 14, 2014 09:14   

sTERYD napisał/a:
Faktycznie wrab między tymi dwiema kropkami powinien się znaleź na równi tego nadlewu na pompie oleju. Co do przekręcenia walka rozrzadu o 180 stopni to nie ma znaczenia. I tak i tak jest dobrze :cool: po prostu to koło robi pol obrotu przy pełnym obrocie dolnego koła stąd przestawienie o 180 stopni to jest też prawidłowe ustawienie.


Ok, dzięki za potwierdzenie :) niestety za późno zobaczyłem odpowiedź, że nie ma różnicy w kwestii przekręcenia o 180 stopni i wczoraj przy próbie odkręcenia tego, urwałem łeb śruby mocującej kółko zębate do wałka rozrządu :) wiecie może ile ma długości taka śruba? i jakie mogą być przyczyny tych wysokich obrotów, skoro to nie rozrząd?
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 14, 2014 09:56   

Babilonx napisał/a:
wczoraj przy próbie odkręcenia tego, urwałem łeb śruby mocującej kółko zębate do wałka rozrządu


Odkręciłeś tą śrubę? Długość ok 9cm. Nowa kosztuje ok 30-50zł nr. katalogowy WAM4243. Popytaj, poszukaj. Albo kup używkę, na allegro są po 20zł ale plus 25zł za wysyłkę to trochę drogo. Pozdrawiam.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
Babilonx 



Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 10:11   

Sirk napisał/a:
Babilonx napisał/a:
wczoraj przy próbie odkręcenia tego, urwałem łeb śruby mocującej kółko zębate do wałka rozrządu


Odkręciłeś tą śrubę? Długość ok 9cm. Nowa kosztuje ok 30-50zł nr. katalogowy WAM4243. Popytaj, poszukaj. Albo kup używkę, na allegro są po 20zł ale plus 25zł za wysyłkę to trochę drogo. Pozdrawiam.


Super, dzięki wielkie za konkret! Śruby jeszcze nie odkręciłem, będę musiał wyjąć wałek, a nie miałem ostatnio czasu.

Pozdrawiam, Benek.

[ Dodano: Nie Mar 16, 2014 16:31 ]
Siema,

wiem, że nie ładnie w niedzielę pracować, ale dopiero dzisiaj miałem okazję odkręcić wałek :) niestety śruba ukręcona jest prawię na równi z krawędzią wałka, co widać na zdjęciu. Macie jakieś patenty na odkręcenie, czy szukać innego wałka? Albo mi się śniło, albo gdzieś słyszałem o takich niby wiertłach, którymi kręci się w drugą i one "łapią" się takiej śruby i ją odkręcają. Śruba nie jest zapieczona, to na pewno, nie jest też raczej wkręcona do końca "gniazda", więc nie powinna mieć dużych oporów że by wyjść... Rozwiercić raczej będzie ciężko, bo to śruba z wytrzymałością 10.9. Nacinać też raczej nie będę kątówką, bo bym naruszył wałek, chociaż zastanawiałem się nad tym :) Jakbym to zrobił bardzo małym kółkiem ściernym (o małej średnicy), to przy naruszeniu ścianek bocznych wałka o nie cały milimetr, dałbym pewnie radę naciąć śrubę pod śrubokręt. Ma to sens?

Co radzicie?

Pozdrawiam, Benek :)

[ Dodano: Nie Kwi 06, 2014 10:11 ]
Siema,

zabieram się do skręcenia z powrotem silnika i mam do Was pytanie o to, w jaki sposób położyć nowy uszczelniacz na głowicę. W manualu pokazane jest jak położyć w silniku 16K i widać tam, że kanaliki doprowadzające olej do "bieżni" wałka rozrządu również są uszczelniane. To co zaznaczyłem na czerwono to oczywiście uszczelniam, ale czy to na żółto również? I jeszcze jedno pytanie do zdjęcia, po zdjęciu pokrywy zaworów, zobaczyłem, że naokoło panewek są kałuże oleju (na niebiesko) - czy tak ma być?

Z góry dzięki i pozdrawiam, Benek.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 10:54   

Nie ma żadnej fotki.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Babilonx 



Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 14:21   

leszczu napisał/a:
Nie ma żadnej fotki.


Proste, sorry - za duży był plik :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 21:43   

To na żółto też trzeba uszczelnić, żeby olej szedł w kanaliki od popychaczy, a nie uciekał na boki. Te kałuże to norma. Tam są zagłębienia i po prostu nie cały olej spływa. jak masz otwartą głowicę, to możesz wyczyścić, ale jak uruchomisz silnik, to ten olej się tam spowrotem zbierze.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Babilonx 



Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 09:12   

Siema, wczoraj ustawiałem rozrząd i niestety nie dałem rady... zdjąłem koło, i zacząłem ustawiać dolny wałek, kręcąc górnym (na założonym pasku), w pewnym momencie poczułem opór, więc zacząłem kręcić w drugą i tu znów opór i to w takim momencie, że nie mogę ustawić tego dolnego wałka. Coś jest nie tak, czy po prostu powinienem użyć więcej siły?

Pozdrawiam, Benek.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 09:49   

zdejmij pasek i kręć za dolne koło żeby je ustawić. Potem ustawiasz górne koło i wtedy zakładasz pasek.

NIGDY NIE KRĘCI SIĘ UKŁADEM ROZRZĄDU ZA GÓRNE KOŁO!
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Babilonx 



Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 14:48   

sTERYD napisał/a:
zdejmij pasek i kręć za dolne koło żeby je ustawić. Potem ustawiasz górne koło i wtedy zakładasz pasek.

NIGDY NIE KRĘCI SIĘ UKŁADEM ROZRZĄDU ZA GÓRNE KOŁO!


Dzięki wielkie! Masz jakiś pomysł czym kręcić dolnym kołem?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 15:04   

wkręć tą śrubę od koła pasowego, tylko z jakąś tulejką.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Babilonx 



Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Sob Kwi 19, 2014 10:03   

Udało mi się wszystko skręcić, ale problem z wkręcaniem się na obroty jest cały czas. Wrzuciłem filmik pokazujący pracę silnika - jeżeli macie chwilę to mam gorącą prośbę o jakieś pomysły co to może być. Na filmiku do momentu kiedy piszczy pasek nie wiele słychać, ale potem można zauważyć dziwną pracę silnika i to, że wkręca się na obroty (przy nagrywaniu silnika nawet nie zbliżałem stopy do pedału gazu. Do tego wydaje mi się, że jak wyłączam silnik i samochód staje, to też wydaje jakieś dziwne dźwięki i dziwnie nim telepie...

Z góry dzięki za pomoc!

[ Dodano: Sob Kwi 19, 2014 10:03 ]
Proste, że zapomniałem o linku :)
https://www.youtube.com/watch?v=FFFpEes80m8


Problem rozwiązany - samochód łapał lewe powietrze przy uszczelce dolotu. Dzięki wszystkim za pomoc!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4 16v] Nierówna praca silnika po wymianie rozrządu
adasko_maly Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Maj 20, 2013 13:51
adasko_maly
Brak nowych postów [R25]Nierówna praca silnika
Kopys Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Gru 08, 2014 18:42
Kopys
Brak nowych postów [R25] Nierówna praca silnika
faster123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Gru 17, 2012 20:39
Adrian
Brak nowych postów [R25 1.4 01] nierówna praca silnika
na luzie silnik pracuje nierówno
wlk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sie 19, 2008 10:07
Brt
Brak nowych postów SOLVED [200 Si 99r. 1,4 16V] Nierówna praca silnika
brak mocy, dławienie przy dodawaniu gazu
mierciu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Lut 04, 2008 15:38
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink