Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 20:59 [R75] Żarówki LED H9 w drogowych
Przystąpiłem wreszcie do prac związanych z wymianą standardowych lamp na xenonowe i okazało się, że musze kupić palniki i przypadkiem natknąłem się na takie coś: http://twojeauto24.pl/pl/...dy-w-dzien.html
Czy już ktoś coś takiego używał? albo wie coś na ten temat? bo przyszła mi szatańska myśl wstawić takie coś do świateł drogowych co by kolor xenonu i długich był zbliżony pytanie ile to daje światła bo teraz mam wstawione H9 65W i na drogowych jeżdżę sporadycznie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 20:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 22:28 Re: [R75] Żarówki LED H9 w drogowych
sknerko napisał/a:
bo przyszła mi szatańska myśl wstawić takie coś do świateł drogowych co by kolor xenonu i długich był zbliżony pytanie ile to daje światła bo teraz mam wstawione H9 65W i na drogowych jeżdżę sporadycznie.
Kolor bardzo zbliżony do ksenonu uzyskasz np. na takich . Używam ich od dwóch lat i jestem zadowolony z efektu (na DLR-ach też). Ledowe H9 świecą za słabo na drogowe światła (w sumie po co Ci, skoro używasz ich sporadycznie... ). Sprawdzają się raczej jako halogen/DLR. Mam zaprzyjaźnionego sprzedawcę w NT i niedawno sprawdzałem. Też myślałem o zakupie ze względu na to, że używam długich jako DLRy, czyli całe dnie.
Bo mam HID od 5 lat i już raz mi padł więc wiem jakie są objawy. Przetwornice też już wymieniałem, więc też wiem jakie objawy daje. Poza tym kupiłem xenony z auta 2003r i raczej nówki palniki tam nie siedzą i dziś podczas testów jeden działał ale robi się po chwili żółtawy, a drugi po dłuższej chwili przestaje palić i zapala dopiero jak odpocznie, albo za "150" włączeniem.
rafalmis1 napisał/a:
Ta żarówka jest raczej bez homologacji.
Co to ma za znaczenie przy długich? przecież i tak nikogo z przeciwka nie oślepiasz bo go tam nie ma mnie bardziej interesuje ile to daje światła i czy da rade w długich
rafalmis1 napisał/a:
A co do długich i ich barwy w porównaniu do xenonu. Ja nie odczuwam negatywne zmiany barwy jak włączam długie
A mnie drażnią żółte długie jak mam teraz, poza tym mój zmysł estetyki domaga się by długie też świeciły w temp 5300-6000K .
Postojówki już nabyłem, razem z palnikami białe jak trzeba.
[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 23:38 ]
HarryVip napisał/a:
Ledowe H9 świecą za słabo na drogowe światła (w sumie po co Ci, skoro używasz ich sporadycznie... ). Sprawdzają się raczej jako halogen/DLR. Mam zaprzyjaźnionego sprzedawcę w NT i niedawno sprawdzałem. Też myślałem o zakupie ze względu na to, że używam długich jako DLRy, czyli całe dnie.
I o taką odpowiedź mi chodziło bo też mi przeszło przez myśl włączyć dzienne w długich.
HarryVip napisał/a:
Kolor bardzo zbliżony do ksenonu uzyskasz np. na takich .
O widzisz zanotuję sobie i jak mi obecne będą przeszkadzać to nabędę te co podałeś.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Gadałem z facetem od LED HID który to sprzedaje i po kilku zdaniach mi odradził ledy mimo, że nimi handluje i polecił mi normalny zestaw xenonów ..
Xenon według niego daje lepsze światło (technologia LED jeszcze raczkuje), przy soczewce nawet xenonowej nie świeci to tak jak powinno w 100% a soczewki pod led nie kupisz jeszcze .. No chyba, że z jakiegoś nowego Seata albo Audi z technologią Matrix.. No i prawnie nie wiadomo jak się do tego odnieść. Nigdzie nie jest dokładnie odkreślone czy trzeba spryski, samo poziomowanie itd ? ale to raczej najmniejszy szczegół ..
2. LED Ori VAG
Kumpel pracuje w ASO VW/AUDi i jako pracownik ma opcje kupienia auta po mniejszej cenie niż dla normalnego delikwenta .. Wziął więc wielce zajarany nowiutkiego Leona z ledami i potestował go trochu.. I odniósł wrażenie, że światło xenonowe jest lepsze.. Potem jak już wrócił postawili Exeo na xenonie obok leona i z ich testu porównawczego wyszło, że xenon świeci lepiej i daje wyraźniejsze światło niż ledy..
Fakt, że np. ledy w audi tzw. matrix świeci mocno (mnie już raz burak w COOO zdążył oślepić) ale jest to jak już mówiłem technologia raczkująca którą audi wprowadza jako nowość i nowy bajer do przyciągnięcia klientów bo jest to coś czego np. BMW czy Jaguar nie mają.. Fakt, że ledy w światłach tez nie jest to supernowa technologia ale ktoś ją wprowadził ale nie unowocześniał i dopiero teraz jest boom na ledy i dopiero za kilka lat myślę Led Light dogoni/przegoni dopiero technologie xenonową.. Podsumowując ode mnie .. Bierz xenony.. Łatwiejszy serwis, dużo więcej części, sprawdzone, HIDy chyba nawet tańsze a samopoziomowanie i spryski to pierdoły..
Jeśli planujesz u siebie ori soczewke to kup po prostu ori xenon lub hidy z allegro (4300k - jedyna właściwa temperatura)
do tego spryskiwacze - inwestować możesz nawet w cudeńka za 1000zł ale po najmniejszej linii oporu:
http://allegro.pl/spryski...4088732192.html
i temat samopoziowania możesz załatwić na 2 sposoby:
jak już chcesz jakieś hiper technologie niczym z nasa wkładać to może po prostu kup ori lampy, zmień soczewke na bixenon (jako, że 75 to juz BMW to pewnie soczewki z BMW myśle beda pasować (ale moge się mylić)), kup hidy pod bixenon i koszty nie wiele większe a światło 2x lepsze
LED to Light Emissing Diode - dioda emitująca światło
HID to High Intensity Discharge - lampa wyładowcza o wysokiej intensywności świecenia
To są zupełnie różne technologie wytwarzania światła nie mające ze sobą nic wspólnego.
Nie będę się wypowiadał na temat porównania obu technologii oraz tego które jest lepsze. Dużo zależy po prostu od konstrukcji konkretnego reflektora a nie od samej technologii.
LEDy to już od dawna znana technologia, ale z racji ograniczeń materiałowych dopiero obecnie są możliwości wytwarzania diod o dużej intensywności świecenia, dlatego teraz diody zaczyna sie używać m.in. jako reflektory samochodowe (ale nie tylko - naświetlacze przemysłowe, oswietlenie uliczne itp.)
Same lampy wyładowcze sią znane juz od bardzo dawna , ale problemem w wykorzystaniu ich w pojazdach był czas włązcania i dochodzenia do pełnej jasności, Dlatego lampy wyładowcze "ksenony" w wersji samochodowej są znane dopiero od lat 90, bo wtedy dopiero udało się skonstruować na tyle szybką i niezawodną elektronikę (zapłonnik + przetwornica), aby mogła je obsłużyć (pierwszy raz były użyte w BMW 7 w 1991 r o ile pamiętam) i obecnie jest już na tyle sprawdzoną technologią, że można w niego spokojnie wchodzić.
Poruszyłbym jeszcze jedną kwestię tego tzw. matrixa ... nei każdy reflektor LED to matrix. "Zwykły" reflektor LED jest tak skonstruowany, że świecą w nim diody od świateł mijania i poprzez szereg luster strumień światła jest tak ustawiony, że spełnia wymagania norm i daje asymetryczne światło na drogę czyli __/_/ i oczywiście po przełączeniu na drogowe dodatkowe diody się włączają i oswietlają całą drogę. Generalnie jak w zwykłych światłach ma dwa tryby świecenia. Matrix to dużo bardziej rozbudowana wersja ... posiada on kilkanaście/kilkadziesiąt diod (w ałdi chyba 25 szt.) i każda ma swoje lustro i każda oswietla inny kawałek drogi. Komputer na podstawie obserwacji z dodatkowej kamery decyduje którą diodę aktualnie zapalić, żeby maksymalnie oświetlić drogę ale nie oślepiać innych uczestników ruchu. Pod uwagę bierze też prędkosc jazdy, ruchy kierownicą i pewnie kilka innych czynników. Tak wiec w matrixie każda dioda ma własne sterowanie.
tomii620si chyba nie załapałeś o czym pisałem. Mam ORI xenony marki Rover/Hella. Mam spryski ORI Rover, jedynie chciałem w lampę od długich wstawić diodowy zamiennik żeby barwę światła uzyskać podobną dla świateł drogowych.
Poziomowanie to co wkleiłeś linka to 75 ma w standardzie a ten który faktycznie poziomuje idzie o 150pln taniej kupić niż to co podałeś, spryski które wstawiłeś linka to można w zabawkach używać i za takie ci dowód zabiorą bo to nie są spryski wysokociśnieniowe a tylko takie są homologowane do xenonu.
[ Dodano: Wto Kwi 15, 2014 11:36 ]
Dla mnie temat wyczerpał HarryVip.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
a jaka jest oryginalna żarówka w drogowych? h7 ? nie lepiej spróbować jakąś dać typu blue ?
jeżeli chodzi o LED to może bardziej żarówka, która daje światło zimnej bieli ?
Brt LED - HID - tak jak pisałem, że tak to będę nazywać (może i nie poprawnie) w znaczeniu np. allegrowe LEDy
sknerko - no post czytany mega w nocy i troche się minąlem z tematem co nie zmienia faktu, że jak chcesz mieć dobre światła lepiej dać bixenon i własnie jakieś tunsramy lub blue vision niż ledy ale Twoje auto
że jak chcesz mieć dobre światła lepiej dać bixenon i własnie jakieś tunsramy lub blue vision niż ledy ale Twoje auto
Ale po co przerabiać oryginalne xenony na bixenon? to już lepiej jakieś żarówki świecace na biało dać i po problemie długie używa sie sporadycznie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Sknerko, tu popieram, a z białych żarówek osobiście polecam Osram Cool Blue - są naprawdę mocne, dają białe światło i ja sam przejechałem na H4 już ponad 10 tysięcy kilometrów (rok) i wciąż jest ok, a z tego co się orientuję, to Cool Blue występują w wersji H9, toteż tym bardziej powinny wykazać się żywotnością.
rafalmis1http://twojeauto24.pl/pl/...nbus-biala.html te postojówki mam w lampach i są mega białe jak ksenon
Nie mam fotek jak świeca lampy ale jestem mega zadowolony zarąbiście świecą i ksenon, i cała lampa z postojowymi, przy tym kozacko wyglądają.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum