Wysłany: Pon Maj 26, 2014 22:30 [R75] hamulec robi się twardy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam kolegów,
Ostatnio nie pokoi mnie problem jaki wystąpił podczas kilkukrotnego, pulsacyjnego hamowania. Otóż z każdym przychamowaniem, hamulec robi się coraz twardszy i sięga coraz wyżej. Sytuacja ma miejsce podczas kilkukrotnego hamowania dokładnie jak przy zgaszonym silniku. W pewnym momencie hamulec robi się zupełnie twardy i skuteczność hamowania jest bardzo mała. Podczas postoju, przy delikatnie naciśniętym pedale gazu, pedał hamulca powolutku opada tak jakby się odpowietrzał. Należy jednak mocno wciskać pedał hamulca by to poczuć. Po kilku sekundowej jezdzie na wyzszych obrotach da sie znowu skutecznie zahamowac - ale tylko 1-2 razy poniewaz za kazdym nastepnym razie hamulec znowu twardnieje. Analogicznie wystarczyc dodac gazu i przejechac kilkanascie metrow by znow troche opadl. Poziom plynu hamulcowego jest na max, nie wiem kiedy byl wymieniany - mam go od kupna czyli kilka miesiecy. Przegladalem inne posty i podobne sytuacje i duzo osob wskazywalo na pompe wspomagania hamulca czyli tzw. serwo o ile dobrze pamietam, czesc ludzi tez proponowalo odpowietrzyc hamulce i wymienic plyn jednak czytajac opisy tej czynnosci nie jest to wcale takie latwe (dopiero zaczynam przygode z podstawową mechaniką). Jak myslicie co to moze byc i jak to sprawdzic? Moze macie jakies patenty na upewnienie sie co to jest lub potraficie mi w jakis sposob pomoc? Jesli chodzi o wizyte u mechanika, wydalem juz troche kasy na zawieszenie i wolalbym zrobic to sam o ile naprawa nie bedzie zbyt skomplikowana.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 26, 2014 22:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
szpynior, wciskając pedał i słysząc syczenie to serwo trzeba wymienić? We wszystkich samochodach takie syczenie występuje, w jednym bardziej w innym mniej. Nie może tak być?
Mayones123, uszkodzony, przetarty przewód między serwo a pompą
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jeśli pierwsze hamowanie masz dobre i pedał normalnie wchodzi i auto szybko sie zatrzymuje to odpowietrzanie nie będzie konieczne. Sprawdź wężyk podciśnienia idacy od egr do zaworka później do kolejnego zaworka zwrotnego i do pompy - czarny wężyk opleciony nicią. Leci on od egr dalej pod kolektorem i później miedzy akumulatorem a silnikiem. Często się przeciera bo często lata luzno
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto Maj 27, 2014 08:53
rafalmis1 napisał/a:
szpynior, wciskając pedał i słysząc syczenie to serwo trzeba wymienić
z tego co się orientuję a jestem w trakcie wymiany serwa w żony samochodzie, syczenie i twardniejący pedał właśnie oznacza końcówkę serwa (oczywiście sprawdzając pozostałe punkty jak min. wężyk ). Tam jest ta membrana która jak ma nieszczelność to puszcza. Objaw może się nasilić i może paść ale nie musi .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum