Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG zt-t 190] - Wałki rozrządu (jakie być powinny)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG zt-t 190] - Wałki rozrządu (jakie być powinny)
Autor Wiadomość
loopo 



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Lodz



  Wysłany: Czw Cze 05, 2014 09:56   [MG zt-t 190] - Wałki rozrządu (jakie być powinny)
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam,
czy ktoś miałby możliwość sprawdzić jakie numery wałków rozrządu powinien mieć MG ZT 190? Bo auto me już spędza mi sen z powiek - auto stoi u mechaników już ponad 8 miesięcy, wymieniona uszczelka pod głowicą, zawory, tuje cylindrów, podmienione świece, cały dolot na inny, VISy sprawne, a auto jedzie jakby miało może połowę z tych 190 KM. Jazda na włączonej klimie dostarcza emocji na poziomie jazdy polonezem... Komputer nie pokazuje żadnego błędu.

Teraz okazało się, że wałki rozrządu w moim silniku mają numery: LGC 106860 i LGC 106870, co wskazuje że nie do końca musi to być silnik 190 konny. Na stronie rimmerbros zupełnie inne numery są. Jest jakaś możliwość aby jednoznacznie ocenić jaki mam silnik pod maską?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 05, 2014 09:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 12:20   

loopo napisał/a:
wałki rozrządu w moim silniku mają numery: LGC 106860 i LGC 106870, co wskazuje że nie do końca musi to być silnik 190 konny.
takie wałki są kV6 2.0 150 KM

[ Dodano: Czw Cze 05, 2014 13:20 ]
loopo napisał/a:
Jest jakaś możliwość aby jednoznacznie ocenić jaki mam silnik pod maską?

http://www.rimmerbros.co....cle-Information
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
loopo 



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Lodz



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 13:37   

Dzięki SeniorA. Ale jak to?? :| Kurcze, wszystko już w tym silniku wymieniłem, i się teraz okaże, że rzeczy w środku (cały rozrząd, tuleje, zawory, popychacze, świece) mam nie takie jak trzeba? Masakra jakaś. Przed chwilą udało mi się zdobyć numer z silnika:
25K4FM47148653
oczywiście zbyt łatwo byłoby, gdybym go znalazł w tym linku, który podesłałeś :sad:
ale jak wbiłem w google, to wynika, że to silnik z ZS'a? Możliwe to w ogóle?
Ratunku, bo ja już nie wiem co o tym myśleć wszystkim. Sprawdziłem VIN, z VINu wynika że powinien być 190KM.

Pozdrawiam!
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 14:49   

loopo napisał/a:
wszystko już w tym silniku wymieniłem, i się teraz okaże, że rzeczy w środku (cały rozrząd, tuleje, zawory, popychacze, świece) mam nie takie jak trzeba?
to masz jak trzeba , może trzeba tylko wgrać soft (od 190 )do sterownika silnika i będzie Ok.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
loopo 



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Lodz



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 18:59   

OK, a czy ktoś to oprogramowanie sterownika zrobi w Łodzi lub okolicach (centrum PL)? I pytanie dodatkowe: czy ustawienie rozrządu może mieć znaczenie (warsztat ustawia bez przyrządów - da się to źle zrobić)?
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 19:30   

zapytaj Syntax'a on jest z Łodzi i może (chyba) pomoc, jeśli nie to do Mariusza z britishcars.pl koło Warszawy a zna się na rzeczy jak mało kto.

Co do rozrządu to oczywiście, że ma bardzo duże znaczenie i nie wiem czy ktoś bez blokad jest to w stanie poprawnie zrobić.
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 05, 2014 19:36   

[ SeniorA piszesz o walkach 2.0 a później ze soft wiec jak w końcu?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
loopo 



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Lodz



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 20:03   

No właśnie o to miałem zapytać - dzięki rafalmis1 :) Czyli te wałki mają zostać czy mam szukać od zt 190?
I dopiero wtedy spróbować wgrać soft od 190?
Może cały silnik Helmuty jedne (import z Niemiec) podmienili z Rovera 75... Tylko na który? Czy te wałki mogłyby pasować do 2.5 v6 177KM?
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 06, 2014 03:49   

loopo, a może masz cały silnik podmieniony? Na 2. 0?
Walki w 2.0, 2.5 i 2.5 190KM są inne. Wszystko trzeba robić na blokadach. Bo po ewentualnej wymienie wałków nie wiem jak będzie można ustawić dobrze rozrząd. Pewnie się da ale czy dobrze, nie wiem. Nie znam się, mechanikiem nie jestem. Podałeś numer silnika, z tego co wynika? Ze masz od ZS??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
loopo 



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Lodz



Wysłany: Pią Cze 06, 2014 08:25   

No generalnie z numeru silnika wynika, że to 2.5 i to by się zgadzało z ilością oleju jaką przy wymianie trzeba nalać. Nie wiem ile wchodzi do 2.0 ale do tego silnika który mam wchodzi tyle, ile mam na naklejce pod maską napisane przy 2.5. Więc wykluczył bym opcję, że to silnik 2.0.
Nie mogę nigdzie znaleźć w necie opisu, jaki to jest silnik: 25K4FM47. Google znajduje tylko jeden artykuł na ang. forum, ludzie się przekrzykują że to niby z ZSa inni że to z Rovera 75. Nie mam dostępu do innych źródeł informacji niestety...
Jestem w stanie się pogodzić, nawet jeśli podmienili na silnik 177KM z Rovera, ale nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji.
Wsadziłem w ten silnik wszystko co wymieniłem powyżej kierując się tym, że części mają pasować do ZT 190...
PS. Teraz znalazłem info, że to raczej nie może być silnik od ZS 160, bo ten był 4-cylindrowy. Mój na 100% jest v6 :) więc teoria z angielskiego forum raczej odpada. Chyba że to od ZS 180...
PS2. Żeby było jasne: jak kupiłem to auto, to śmigało aż miło było nim jeździć.
 
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Pią Cze 06, 2014 09:48   

Wg mojego katalogu 25K4FM47 to 2.5 177km z R75 ;)
 
 
loopo 



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Lodz



Wysłany: Pią Cze 06, 2014 12:06   

Dzięki SEGE za potwierdzenie. Znalazłem też takie info na angielskim forum:

M47 for instance is a 2.5 KV6 MAN TRANS + AIR CON.

Co by się zgadzało. Czyli reasumując: zamiast 190KM mam silnik 177KM.

Teraz pozostaje kwestia wałków: czy ja mam wałki, takie jak być powinny? Czy od czapy włożone. Prosiłbym o sprawdzenie kogoś, kto ma dostęp do katalogów, bo na stronie rimmerbrosa nie ma tych numerów, które ja mam (LGC 106860 i LGC 106870). Osobną kwestią jest oczywiście prawidłowe ich ustawienie...
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 06, 2014 12:30   

rafalmis1 napisał/a:
] SeniorA piszesz o walkach 2.0 a później ze soft wiec jak w końcu?
soft
loopo napisał/a:
czy ja mam wałki, takie jak być powinny?
widziałem takie wałki też w 2.5 , wiec najpierw sprawdzić soft.
np. na allegro są tak opisane (pewnie prawdziwie) http://allegro.pl/rover-7...4237782999.html ,
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
loopo 



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Lodz



Wysłany: Pią Cze 06, 2014 12:53   

Z opisami na allegro to akurat mam różne doświadczenia :wink: ale punkt zaczepienia trzeba jakiś przyjąć.
Tak więc dzięki Waszym opiniom zakładam, że wałki są te co trzeba, silnik od Rovera 177KM - z SyntaXem jestem umówiony na sprawdzenie oprogramowania na przyszły tydzień. Sprawdzi jaki mam soft.
Ale niestety zakładam że soft jest od zt 190, bo auto przed wymianą rozrządu jeździło prawidłowo. :sad:
 
 
 
rtoip69 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 139
Skąd: jasło



Wysłany: Pią Cze 06, 2014 14:59   

loopo, jak kupiłeś to auto, to śmigało aż miło było nim jeździć. Przecież wałków nie zmieniałeś ,to po co szukasz przyczyny w wałkach. Najprawdopodobniej masz źle ustawiony rozrząd.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 06, 2014 19:01   

Dokładnie to również różnego rozrząd źle złożony :-\
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 06, 2014 23:39   

Całkiem możliwe że rozrząd....już jeden taki przypadek znam i skończył się remontem silnika :/
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Sob Cze 07, 2014 08:08   

Skoro auto jeszcze pracuje to znaczy że zawory i tłoki są całe więc czemu miało by się skończyć remontem? Na dłuższą metę pewne mogło by urwać zawór czy wypalić gniazdo ale jak się domyślam auto nie dawno zostało poskładane?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Cze 07, 2014 08:29   

więcej w tym temacie tu :
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=829036&highlight=#829036
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 07, 2014 20:36   

SEGE napisał/a:
Skoro auto jeszcze pracuje to znaczy że zawory i tłoki są całe więc czemu miało by się skończyć remontem? Na dłuższą metę pewne mogło by urwać zawór czy wypalić gniazdo ale jak się domyślam auto nie dawno zostało poskładane?


Są do czasu jeżeli rozrząd się tylko nieco przestawił to można zrobić nawet kilka tyś kilometrów....i w końcu silnik się zblokuje i trzeba będzie połowę gratów wymieniać plus oczywiście uszczelka ;)
A wiem bo Yennefer miała taki problem z 45tką ;) na hamowni wyszło 63 kuce zamiast 110 ;) a auto jeździło...do czasu ;) także nie mów nie bo to też jest możliwe ;)
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wałki rozrządu w V6
sknerko Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lis 25, 2017 17:30
tomi24lbn
Brak nowych postów [MG ZT-T 190] Sportowe wałki rozrządu, więcej mocy z kv6
batyrhan Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Mar 11, 2017 17:21
prebenny
Brak nowych postów [R75] Blok silnika - czy tuleje powinny być niżej
ralf7 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Sie 20, 2012 20:37
ralf7
Brak nowych postów [R75] Czy po zgaszeniu auta szyby powinny działać?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 19 Czw Sie 03, 2017 10:08
dawidd
Brak nowych postów [r75] Wałki od 2,5 v6 do 2,0 v6 będą pasowały ?
mack007 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Paź 27, 2016 08:26
koci_flak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink