Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Tuleja Wahacza czy cały Silentblock?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Tuleja Wahacza czy cały Silentblock?
Autor Wiadomość
keda 



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 208



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 15:06   [R75] Tuleja Wahacza czy cały Silentblock?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam

Zabieram się do wymiany wahaczy wraz z tulejami i tu mam pytanie, wymienić cały silentblock czy może tylko tulejkę wprasować w obudowę?

Opłaca się to wprasować jak sadzicie?

I jeszcze jedno jaka jest śruba wahacza, muszę kupić a nie wiem jaka to jest, jedyne co to że wzmacniana.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 05, 2014 15:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 15:46   

tył czy przód? Napisz co sie dzieje
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SlawekG 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Budzyń



Wysłany: Czw Cze 05, 2014 22:13   

Kup całe silentblock. Cena co prawda wyższa ale 2 razy kupowałem same tuleje i mechanik miał problemy z wpasowaniem - musiał przetaczać obudowy tulei. Wytrzymywały tylko niecały rok i do wymiany. Teraz kupiłam cały komplet i sam bez problemu wymieniłem a to co drożej zapłaciłem za silentblock zaoszczędziłem na mechaniku ;-)
_________________
R75 2.0 KV 1999r automat gaz
Mitsubishi Eclipse 2.0 1992r - było
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 06, 2014 08:18   

Zmień mechanika. Wciskałem te tuleje za pomocą imadła bez problemu.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
keda 



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 208



Wysłany: Pią Cze 06, 2014 15:55   

Chodzi oczywiście o przód ;)




piotrek1000 napisał/a:
Zmień mechanika. Wciskałem te tuleje za pomocą imadła bez problemu.


powiedz mi jak je wydarłeś z tej obudowy?

I co z ta śruba? Jaka jest (wiem że wzmacniania)?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 06, 2014 20:09   

keda napisał/a:
powiedz mi jak je wydarłeś z tej obudowy?


Ja na prasie przeciskałem starą nową. Za jednym razem miałem zrobione wszystko/ Tyko najpierw usunąłem środkowy sworzeń ze starej tulei
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Pią Cze 06, 2014 20:26   

najłatwiej w domowych warunkach to chyba brzeszczotem :) przekładasz mały brzeszczot i wycinasz środek potem duży brzeszczot i przcinasz ściankę zewnętrzną tulei dwukrotnie w odległości np 10mm :) wycięty kawałek śrubokrętem wyciągasz a czasami nawet nie trzeba bo luz powstały po cięciach wystarcza, tylko nie tnij obudowy ;)
 
 
keda 



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 208



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 09:10   

ok to już wiem dzięki wielkie.

Jeszcze tylko dobór śruby został.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 11:21   

co do nowej tulei to rozważyć możesz poliuretanową bo łatwiej się montuje :) ale jest nie co twardsza niż orginalna wiec musisz pomyśleć o za i przeciw :) , jeśli chodzi o śrubę to nie wiem o co dokładnie chodzi i dlaczego ją chcesz zmienić :) bo w przednim wahaczu są dwie do przykręcania tulei i jedna do mocowania sworznia w piaście:) chyba, że mówisz o nakrętkach, ale te zazwyczaj są nowe przy nowym wahaczu, niektórzy dają nowe, a niektórzy używają ponownie starych, wewnątrz jest plastik który utrudnia odkręcanie się śrub pod wpływem drgań, ponowne użcie takiej nakrętki zmienijsz skuteczność tego plastiku
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 08, 2014 14:21   

Polecam Locktite 243. Nawet ta najmniejsza buteleczka 10ml wystarczy na śruby w całym zawieszeniu. Daje to większą pewność ze nic się nie poluzuje, i śruby łatwiej odkręcić bo się nie zapiekają. Śrub od tulei wahacza nie ma sensu zmieniać, są na tyle solidne że przeżyłyby 2 auta. Za to śrubę blokującą wahacz w piaście warto wymienić przy zmianie wahacza. Wchodzą tam chyba (nie jestem pewien) M10x80 z niepełnym gwintem, ja użyłem śrubę: DIN 931 HDG w klasie 10.9 ale w sklepach chyba tylko z powłoką TZn można dostać.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
keda 



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 208



Wysłany: Pon Cze 09, 2014 08:41   

jak pisałem wcześniej potrzebuję śrubę wahacza do sworznia który wchodzi w piate ;) bo jest zerwana po wjechaniu w dziurę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tuleja wahacza
staf Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Wrz 20, 2010 07:49
Gość
Brak nowych postów [R75] Tuleja wahacza
pieknyiro Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Maj 05, 2015 21:02
pieknyiro
Brak nowych postów [R75] Tuleja wahacza przedniego - tylna
gagatek Rover serii 75, MG ZT 21 Sro Kwi 18, 2012 12:35
skrzypol
Brak nowych postów [R75] Tuleja tylnego wahacza - wymiana
apples Rover serii 75, MG ZT 75 Wto Lut 14, 2017 14:10
Arczibald
Brak nowych postów [R75] Tuleja dolna wahacza przedniego
jacekmarus Rover serii 75, MG ZT 17 Sro Maj 21, 2008 13:11
jacekmarus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink