Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] PILNE! Zagubione kluczyki, immobiliser, blok. kier.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] PILNE! Zagubione kluczyki, immobiliser, blok. kier.
Autor Wiadomość
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 21:24   [R75] PILNE! Zagubione kluczyki, immobiliser, blok. kier.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam po długiej przerwie...
, dzisiaj zgubiłem kluczyki od samochodu, zapasowych niestety brak, i wiadomo na czym polega problem, samochód został na parkingu.

Udało mi się rozebrać obudowę kierownicy i zdemontować włącznik od stacyjki, niestety pozostaje jeszcze immobiliser i blokada kierownicy.
Znalazłem kable wychodzące od immobilisera zwierające prace rozrusznika więc rozrusznik kręci.
Niestety samochód nie odpala, czy ktoś jest w stanie pomóc jak pominąć to ustrojstwo lub pościć na krótko, tak aby przynajmniej dojechac do domu ?
Druga sprawa to blokada kierownicy, jest jakis humanitarny sposób aby blokada pusciła ?

Proszę o pilną pomoc. [R75]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 04, 2014 21:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 04, 2014 21:32   

bez kluczyka nie pojedziesz... komputer nie poda sygnałów na wtryski i nie odpalisz, gdyby dało się o tak ominąc immo to by go nie montowali bo po co... albo znajdziesz kluczyki, albo czeka Cię szukanie zestawu pestka immo, komputer ECU i moduł EWS

A jak dostałeś się do auta bez kluczyków? niehumanitarnie?
_________________
75 Red Edition
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 21:35   

samochód jest zaparkowany na parkingu zakładowym, po prostu w pracy nie zamykam samochodu... nie ma żadnego sposobu ?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 04, 2014 21:42   

nie znam... chyba że masz jakiegoś speca który ogarnie Ci immo kompem, choć nie znam przypadku żeby ktoś z R75 pozbył się immo
_________________
75 Red Edition
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 21:48   

no to leże...
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 04, 2014 21:55   

są pewnie ludzie którzy wywalą immo z kompa, kwestia szukania i kasy
_________________
75 Red Edition
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 21:59   

Stacyjkę i inne wkładki da radę wymienić bez posiadania kluczyka, bo masz otwarte auto :) . Komputer, immo i resztę zabawek też można szybko ogarnąć.

[ Dodano: Pią Lip 04, 2014 22:59 ]
Za 300-400zł ogarniesz temat podmieniając kompa i wkładki. Nie wiem czy jest sens sie pozbywać immo i kombinowac, bo pewnie drożej wyjdzie. Odezwij sie na PW jak chcesz, posiadam to wszystko :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 04, 2014 23:59   

Nie trudno wywalić immo z ECU :)
Problemem pozostaje stacyjka, chyba, że będziesz odpalał jak gangsterzy na filmach akcji :)

Nie bardzo widzę wyjście z sytuacji. Podobno są firmy, które na podstawie stacyjki potrafią dorobić grot. Wtedy nie pozostaje Ci nic innego jak dopisanie pestki do IMMO. Pestka, transponder musi być nowy i wtedy można to bez problemu zrobić.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Lip 05, 2014 07:07   

Byle tylko odpalił, klucze zginęły w pracy więc podejrzewam ze kiedyś się znajdą. Z odpalaniem na "gangstera" jakoś bym przebiedował ten czas, rozrusznik juz kręci (zmostkowane kable za IMMO),reszty nie wiem... Pozostaje mi tylko to cholerne IMMO do oszukania i blokada kierownicy. Bo do pracy czymś trzeba jeździć.
Szkoda ze nigdzie nie ma forum "złodzieji samochodów" ;)
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 05, 2014 08:00   

Zrubo, zadzwoń gdzieś do ekspertów dorabiających klucze - otwierających samochody bez klucza i popytaj o kogoś z "bogatym doświadczeniem", w Częstochowie na pewno takich znajdziesz

kiedyś miałem problem dotyczący służbowej Corolli - przyjechał spec, który w VW Caravelle miał wszystko czego potrzeba do otworzenia i odpalenia auta, a do tego miał odpowiednią wiedzę na ten temat... i zrobił to w 5 minut, licząc z papierosem którego wypalił
_________________
R400 -> R75
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Lip 05, 2014 08:24   

komarek, chyba bede musiał podejsc do tego w ten sposób i sie porozglądać. Grzebie w Rave ale nic konkretnego nie widze, z zawodu jestem elektronikiem ale nie z branzy samochodowej, boje sie zwierać kolejne kable w strachu przed uszkodzeniem I/O CPU bądz samego IMMO. Mimo to i tak pozostaje blokada kierownicy... a nie chce jej zerwać siłą
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 05, 2014 08:45   

W/g mojej skromnej wiedzy na temat immo, musisz go najpierw przeprogramować w ECU. Potem odciąć przewód od IMMO. Ew. montujesz w ECU emulator. Na zwarcia uważaj, bo możesz posłać w piach inne moduły w samochodzie.

Masz pół biedy, bo masz otwarte auto.
Masz dwa wyjścia z tej sytuacji:

1. kupujesz cały zestaw (EWS (immo), ECU (komputer silnika), kluczyk (grot+transponder) i stacyjka oraz bębenek do drzwi/klapy bagażnika. Do pełni szczęścia brakuje Ci zatem BCU (moduł komfortu) oraz elektroniki pilota. Dobrze byłoby gdyby BCU było od diesla z podobnym jak Twoje wyposażenie. Głównie chodzi o alarm, syrenkę i spryskiwacze reflektorów. Potem już tylko wizyta u kogoś kto dysponuje T4 i masz zaprogramowane wszystko jak było ;)

2. Dorabiasz grot do zamka/stacyjki na podstawie zamka. Zakupujesz to co napisał longer86.

lub

2b. Kontaktujesz się z dzieju i może uda się zaprogramować pod Twojego EWS'a nowy transponder, który pozwoli uruchomić auto. Teoretycznie, jeśli wysłałbyś mi swój EWS oraz dorobiony kluczyk, mógłbym Ci w elektronicznym zakresie całego zamieszania.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
zbygru 




Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 23
Skąd: Grudziądz

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 04, 2015 14:40   immo

Witam.Mam następujące pytanie: czy można w Roverze 75 wyjąć z kluczyka (pilota) immo i zamontować go na stałe gdzieś w pierścieniu przy stacyjce? Chodzi o to, że posiadam jeden kluczyk oryginalny, dokupiłem na allegro obudowę z surowym grotem i dorobiłem ten grot wg oryginału.Mam więc możliwość otwarcia drzwi i odblokowanie kierownicy w razie zagubienia oryginalnego klucza.Gdyby immo był na stałe w pobliżu czytnika to mógłbym odpalać auto tym kluczem dorobionym jak również zamykać i otwierać drzwi.A oryginalny z pilotem leżałby sobie w domu jako zapas.
Czy dobrze kombinuję :roll: ? Oczywiście nie działał by alarm i musiałbym ręcznie otwierać i zamykać auto ale to dla mnie nie problem.
Proszę o sugestie..........
Gość, który mi dorabiał grot twierdził że niektóre samochody mają nawet specjalne miejsce przy tych pierścieniach w stacyjce na włożenie immo.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 04, 2015 14:42   

Będąc w posiadaniu swojego EWS'a możesz bez przeszkód dopisać nowy transponder do swojego drugiego kluczyka. Wtedy będziesz miał dwa komplety i tylko jeden z możliwością otwierania drzwi zdalnego jak rozumiem?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
zbygru 




Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 23
Skąd: Grudziądz

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 04, 2015 15:05   immo

Dziękuję za szybką reakcję ale EWS, transponder to dla mnie laika trochę magiczne określenia; kluczyk który dokupiłem jest bez elektroniki
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 04, 2015 16:17   

EWS - Immobiliser - który sparowany jest z Twoim komputerem silnika. Obsługuje on pętle przy kierownicy, która sczytuje dane z transpondera (kostka czarna umieszczona w obudowie kluczyka). Umiejscowiony z lewej strony za wykładziną na wysokości pedałów.

Kluczyk masz bez elektroniki, ale to nie przeszkadza w otwarciu samochodu (jeśli masz zamek europejski, sprawny) i uruchomieniu auta.

Żeby wykonać dopisanie transpondera do auta, należy kupić kostkę i zaprogramować ją/dopisać do EWS'a. Może to zrobić T4 jak się nie mylę, ale na pewno można zrobić dedykowanymi interfejsami do BMW :) Dopisać używany transponder teortycznie można, ale trzeba znać hasło z jego macierzystego EWS'a. Osobiście nie udało mi się dopisać używki, ale nowy - bez najmniejszego problemu :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
zbygru 




Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 23
Skąd: Grudziądz

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 04, 2015 20:49   immo

Dziękuję za radę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zgubione kluczyki
Adejdas1 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Paź 11, 2020 13:48
MaReK
Brak nowych postów [R75 ] Zgubione kluczyki
adas07072a Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Mar 05, 2020 14:00
Erill93
Brak nowych postów [R75] pękniety blok silnika
swiru1982 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Lip 08, 2012 19:44
SyntaX
Brak nowych postów [R75] Kluczyki w bagażniku - jak otworzyć
wdzaman Rover serii 75, MG ZT 115 Pią Cze 20, 2014 14:10
MaReK
Brak nowych postów [R75] Blok silnika - czy tuleje powinny być niżej
ralf7 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Sie 20, 2012 20:37
ralf7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink