Forum Klubu ROVERki.pl :: [mg zt] Fotele
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[mg zt] Fotele
Autor Wiadomość
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lip 09, 2014 19:18   [mg zt] Fotele
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2005

Witam,

Mam pytania odnośnie ZT po lifcie.

Jak z przestronnością wewnątrz? Prosiłbym o porównania do innych marek, jak wypada w stosunku do np. audi a4/a6, mondeo, volvo s40/s60 itp.

Jak się ma sprawa z fotelami? Czy są takie jak w ZR? Chodzi mi o to, że po dłuższych trasach te w ZR (półskóra) sa uciążliwe, dość twarde i boli tyłek / plecy.
I pytanie czy w ZT są jakieś inne, innej konstrukcji i wygodniejsze, czy takie same?
Jeśli takie same to macie jakieś sprawdzone patenty na poprawę komfortu?

Jeszcze pytanko dodatkowe jak z wyciszeniem budy ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 09, 2014 19:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Lip 09, 2014 23:03   

Ja porównywałem jedynie przestronność z tyłu z s60, moim zdaniem ZT lepiej wypada jeśli chodzi o miejsce i wygodę, ale ciężko sugerować się taką wypowiedzią ponieważ dla mnie ZT to kompletnie inne auto, ładniejsze i inny styl ale to tylko moja opinia. Wersja s60 była w pełnej skórze może dlatego nie lubie tych foteli bo w ZT pełnej skóry też nie znoszę, kupiłem nawet komplet, zamontowałem i po kilku tygodniach wróciłem do tych co miałęm :p .
Co do wygody w ZT, samochód ten jest wersją sportową 75, więc osadzony niżej twardsze zawieszenie jak i same fotele i o to chodzi, to auto ma jechać jak po szyncha nie jak amerykański krążownik :) ja robie co jakiś czas wypad 17-30h jazdy bez przerwy dla samochodu sam tylko zmieniam fotele bo tyle sam chyba bym nie dal rady kierować, nie mówiąc już o wpływie na bezpieczeństwo, podczas tych podróży nigdy nie nażekałem na bóle pleców, fotel masz ustawiany praktycznie we wszystkich płaszczyznach dodatkowo dochodzi wsparcie odcinka lędźwiowego, no i kierownica też. Polecałbym elektryczne fotele.
Co do zawieszenia ZT ma dwie wersje wygodną i sportową.
Jeśli chodzi o porównanie z ZR to z tego co czytałem na forach to są to samochody z różnych światów ZR jest niestety o wiele gorzej wykonany jesli chodzi o solidność wykonania jak i jakość materiałów, i fotele nie są takie same. Zaznacza opinia na temat jakości nie jest moja bo sam nigdy nie miałem okazji siedzieć w ZR.
Jeśli chodzi o wady jak dla mnie ZT ma dwie :) : pierwsza to skrzynia 5 biegowa po mieście może jest to bez znaczenia ale na autostradach brak biegu jest odczuwalny szczególnie jeśli utrzymuje się wysoką prędkość, plus tego jest taki, że auto zachowuje się jak automat tzn nie trzeba redukować przy wyprzedzaniu z wysokimi prędkościami 5 bieg jest bardzo dynamiczny, druga wada jak dla mnie to napęd na przód ale to już jak kto woli :) ja mam nie co ciężką nogę i ruszając z jedynki szczególnie przy skręcaniu trzeba delikatnie dawać gazu lub przytrzymać sprzęgło bo ZT zapiszczy sobie oponami :) chodzi o to, że to auto nie ma problem z przekręceniem kołami jeśli da mu się więcej gazu a co mnie denerwuje to, że unosi się przód i koła nie są dociskane tak jak przy napędzie na tył, jak mówiłem to sprawa upodobań.

No i najważniejsza sprawa "każda myszka swój ogonek chwali" chce przez to powiedzieć nie polegaj na opini ludzi, auto ma podobać się tobie więc znajdź jakieś ZT w okolicy i sam sprawdź, ja zakochałem się od pierwszego razu ;) już tak 5 lat :) w twoim przypadku może być innaczej :) dlatego musisz sprawdzić osobiście, podobnie z wyborem silnika ja wybralem 2.5 190, ze swojej strony moge odradzić jedynie wersje 2.0 v6 bo to kompletna pomyłka, spalanie podobne jak w 2.5 a znacznie mniej mocy, no i 1.8 bez turbo też odrzadzam, co do innych wersji musisz poczytać bo z tego co widziałęm klekotka można wykręcić na podobną moc jak benzynę (150-160KM) przy czym będzie miał znacznie wiekszy moment obrotowy, 1.8 z turbiną też ludzie programują aby zwiększyć moc (około 180KM). Każdy model ma swoje wady i zalety ;) powodzenia :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lip 10, 2014 08:07   

zedziczek napisał/a:
ze swojej strony moge odradzić jedynie wersje 2.0 v6 bo to kompletna pomyłka, spalanie podobne jak w 2.5 a znacznie mniej mocy
To chyba nigdy sprawnym 2.0 nie jechałeś. Spokojnie mocy wystarcza, szwagier audi A6 2.4l nie mógł mi uciec a tam mocy więcej i mało tego miał wersje lekko tuningowaną. Jedynie zbierał mu się deczko lepiej. Jak mierzyliśmy kiedyś na spocie 0-100 to mój był gorszy od R75 2,5 o 0,8s a tamten miał mocy jak fabryka dała. nie jada jedynie 1.8 (sporo za słaby) i diesel 116KM choć tam moment robi swoje i rusza w miarę za to potem już kiepsko.
Spalanie w 2.0 jest niższe o co najmniej litr na 100.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lip 10, 2014 09:41   

Dzięki za obszerną relację:)
Mi od zawsze ZT się podobał, najbardziej przed liftem, ale małżonce niebardzo sie podoba (uważa, że wygląda dość staro i dla starszego mężczyzny) ale po lift już jej się podoba, mi również i nawet coraz bardziej. Szkoda tylko ze młodszego niż 2005 rocznik nie trafie, chciałbym taki jakby był z 2007-2009 roku, ale trudno.

Jedynie co może spowodować, że nie skuszę się na ZT to wybór drugiego kandydata, na którego trochę już choruję mianowicie Mondeo Mk4. Jest on zapewne wygodniejszy, przestronniejszy, żonie też się bardzo podoba, cena wiadomo że wyższa ale te 32 koła mogę wydać.
Minusem natomiast jest to, że diesla 140km nie bardzo mi się widzi szukać, ponieważ rocznie robię 15-20 k km głównie 70% miasto - podjeżdżanie tu i tam, krótkie trasy, czasem do firmy jak muszę coś na miejscu załatwić to 20 km w jedną stronę, ale to 1-2 razy w tygodniu max + czasem wyjazd w weekend 100 km w jedną stronę.
Więc w takim przypadku pewnie zmuszony byłbym na benzyniaka 145 km, a za super to to nie jedzie niestety, a zkolei silnik 2.5l ze świeczką szukać, a poza tym nie ten budżet.

Co do relacji miedzy nimi dwoma to na minus ZT jest to, że obawiam się, że po roku mi się znudzi, będę oczekiwał czegoś "lepszego" bardziej nowoczesnego. Nie wiem w jaki sposób to wyjaśnić, aby nikogo nie urazić ( w sumie siebie też bo MG bardzo mi się podoba ), ale trochę mam wrażenie, że porównując takiego ZT do nowszych aut typu Mondeo Mk4, Citroen C5 III, Chrysler 300c, czy nawet oklepane nudne Audi a4 b7/ a6 C3 wypada blado i widać, że trochę odchodzi jakością i "prestiżem".
To mnie najbardziej właśnie boli, że uda mi się kupić ZT, ale entuzjazm szybko minie mimo frajdy z prowadzenia poprzez właśnie pryzmat tego, że jak już kupowałem to mogłem trochę dorzucić więcej kasy i mieć coś konkretniejszego...
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lip 10, 2014 10:30   

zedziczek napisał/a:
Co do zawieszenia ZT ma dwie wersje wygodną i sportową.

Fabrycznie? Możesz rozwinąć tę kwestię? Pierwszy raz coś takiego słyszę, no chyba że mówimy o założeniu sprężyn i amorków od R75, które mają inną charakterystykę niż te z ZT-ka.

[ Dodano: Czw Lip 10, 2014 11:30 ]
j0zek napisał/a:
Co do relacji miedzy nimi dwoma to na minus ZT jest to, że obawiam się, że po roku mi się znudzi, będę oczekiwał czegoś "lepszego" bardziej nowoczesnego. Nie wiem w jaki sposób to wyjaśnić, aby nikogo nie urazić ( w sumie siebie też bo MG bardzo mi się podoba ), ale trochę mam wrażenie, że porównując takiego ZT do nowszych aut typu Mondeo Mk4, Citroen C5 III, Chrysler 300c, czy nawet oklepane nudne Audi a4 b7/ a6 C3 wypada blado i widać, że trochę odchodzi jakością i "prestiżem".

Mało kto ogląda się za cytryną albo Audi. Jeżdżę swoim ZT prawie pięć lat i cały czas ludzie się za nim oglądają, podchodzą i pytają o szczegóły, że o brzmieniu 2.5-litrowej V6-tki nie wspomną. No i mina chłopców z Golfa GTI albo podobnej niemieckiej nudy po ruszeniu ze świateł - bezcenna. :mrgreen:
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Lip 10, 2014 17:08   

Harry może źle się wyraziłem ZT ma dwa rodzaje zawieszenia standart (brąz/czerwień) który był nazywany komfortem, oraz sportowe (brąz/brąz), oczywiście nie ma to odniesienia do 75 :)
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 10, 2014 18:28   

2.0 manual idzie łeb w łeb z moim 2.5 w automacie. Poza tym nie było 2.0 w MG ZT / ZT - T
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lip 10, 2014 19:20   

Czyli reasumując, fotele są zupełnie inne niż w mg zr i bardziej wygodne.
Wszystkie modele foteli czy tylko te z alcantara?:D

Do którego roku/miesiąca wyszedł ostatni ZT?

Jak już założyłem temat to popytam jeszcze:
1. Jak sprawuje się ten LCD z nawigacją itp.?
2. Czy elementy wykończenia, tapicerki skrzypią, pukają podczas przyspieszania / jazdy?
3. Czy jest ktoś w stanie mnie przekonać, albo dać rady, przykłady z eksploatacji i doświadczeń, dzięki którym przesunie się szala w stronę kupna mg zt zamiast mondeo mk4? (oczywiście oprócz tego, że dostanę go 2 razy taniej i jest niespotykanym autem).
4. Jak wygląda sprawa LPG w silniku 2.5 V6 190KM? Czy nie jest problematyczne i jak średnio pali na gazie i czy duże spadki mocy są?
5. Powinienem o coś jeszcze zapytać?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 11, 2014 05:23   

Silnik można spokojnie gazowac. Spadek mocy, żaden! Chyba że ktoś źle zamontuje. Spalanie około 12-16, czasem więcej :-D
Szczerze, to nie wiem czy fotele są inne, nie widziałem(chyba że zdjęcia) i Nie siedziałem w żadnych.

Jak na tę lata, to dla mnie nic nie skrzyni. W Audi a4 b6 w kombi jest strasznie w bagażniku

W Mondeo strasznie podoba mi się wyświetlacz między licznikami . W moim R nic mi nie brakuje w porównaniu np do audi a8
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ZT R75] fotele z ZT do R75
rafalmis1 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Gru 10, 2015 11:44
prebenny
Brak nowych postów [R75] Elektryczne fotele
Linkoln60 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Paź 16, 2019 19:10
kalafior
Brak nowych postów [R75] Elektryczne fotele
Adrian75 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 29, 2016 14:20
christopher7
Brak nowych postów [r75] podgrzewane fotele
n0name Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Mar 25, 2017 08:17
n0name
Brak nowych postów [R75] podgrzewane fotele
grota10 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Lis 03, 2013 20:45
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink