Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] ABS - diagnostyka komputerowa - oznaczenia kół
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] ABS - diagnostyka komputerowa - oznaczenia kół
Autor Wiadomość
sniffi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Łódź



  Wysłany: Wto Lip 15, 2014 23:22   [R75] ABS - diagnostyka komputerowa - oznaczenia kół
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,
kontrolka od ABS nie gaśnie a komputer pokazuje dwa błędy:
4 - Nieznany kod usterki
12 - Nieprawidlowe kolo zebate czujnika kola na któryms z kól

Czy ktoś wie które koło określa liczba 12? Zakładam że dla każdego koła jest inny numer usterki.
Jak mogę rozpoznać w którym kole wymienić łożysko? Dodam, że żadne się nie grzeje ani nie hałasuje.

Diagnostyka wykonywana za pomocą Autocom Cars CDT+

Z góy dziękuję za wszelkie podpowiedzi
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 15, 2014 23:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Lip 15, 2014 23:45   

Jeżeli nic po za tym że się pali ABS się nie dzieje na desce rozdzielczej tzn. że raczej przód jest ok.

Ja bym obstawiał tył. Możesz sprawdzić miernikiem na łączeniach wszystkich czujników poszukaj na forum było musisz się wpiąć w kable.

np. TUTAJ : ABS

_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 16, 2014 06:20   

sniffi napisał/a:
Diagnostyka wykonywana za pomocą Autocom Cars CDT+


ktoś chyba nie umie sie nim obsługiwać, ponieważ można włączyć podgląd rzeczywisty i jadąc samochodem, będzie pokazywać z każdego koła odczyt prędkość i tak byś już wiedział w którym kole jest problem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 08:17   

rafalmis1, ja kiedyś byłem na dwóch kompach w Kraku w związku z ABSem i obu wywalało jedynie błąd 4 jak koledze wyżej. Nie udało im się dowiedzieć z którego to koła- obstawiali oczywiście modulator pompy.
Problemem okazał się pierścień magnetyczny koła prawy przód.
Niestety sniffi, nie dam ci gwarancji że to właśnie to koło u ciebie nawala.
Ja obstawiałem tył zgodnie z radami forum, okazał się przód.
Obserwuj wskazówkę prędkościomierza - jeśli zdarzy jej się zafalować lub coś przekłamać w prędkości to będzie prawy przód.
Pozdro!
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 08:32   

sniffi, podlaczales BMW scanner ?
 
 
sniffi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 19:05   

Nie podałączałem pod scanner BMW.
Diagnostykę komputerową robiłem już 3 razy (zawsze w unieruchomionym samochodzie).
Za pierwszym razem pokazało błąd przekaźnika zaworów więc wymieniłem pompę ABS (teraz nie wiem czy zasadnie). Po jej wymianie kontrolka dalej świeciła.
Pojechałem na drugą diagnostykę do tego samego punktu co za pierwszym razem. Wywaliło błędy o których piszę w pierwszym poście, błędu zaworów przekaźnika już nie było.
Chcąc się upewnić podjechałem do forumowicza SyntaX'a - pokazało te same 2 błędy co dało mi jakąś pewność co do diagnostyki.

A czy te uszkodzone koła zębate w łożysku da się jakoś wzrokowo rozpoznać? Czy mechanik będzie mógł to określić? Biorąc pod uwagę że tylne łożyska są razem z piastą (koszty) wolałbym uniknąć zgadywanki.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 20:01   

sniffi napisał/a:
czy te uszkodzone koła zębate w łożysku da się jakoś wzrokowo rozpoznać?

sniffi, to nie są koła zębate , to są punkty magnetyczne wtopione w szalkę łożyska i jeśli nie jest uszkodzona szalka to pewnie jest OK. Najdokładniej oprócz komp. diag. można sprawdzić oscyloskopem obserwując widmo sygnału.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 21:12   

SeniorA napisał/a:
Najdokładniej oprócz komp. diag. można sprawdzić oscyloskopem obserwując widmo sygnału.

albo po wymontowaniu kartką papieru i opiłkami metalu :wink:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Diagnostyka komputerowa T4
mariuszstyczen1 Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Paź 29, 2017 12:10
MaReK
Brak nowych postów [R75] Diagnostyka komputerowa
szwed Rover serii 75, MG ZT 23 Nie Lut 07, 2010 19:48
staf
Brak nowych postów [R75] Diagnostyka komputerowa pytanie
niqel Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Lut 04, 2011 21:28
niqel
Brak nowych postów [R75] Oznaczenia przekażników w BCU
Wojciech76 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Sie 08, 2016 17:20
Wojciech76
Brak nowych postów [R75] Diagnostyka
chart Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Wrz 16, 2008 15:33
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink