Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75]Klekocze gorzej niż stary diesel - po zalaniu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75]Klekocze gorzej niż stary diesel - po zalaniu?
Autor Wiadomość
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 12, 2014 09:58   

dzięki SeniorA, za odpowiedź.Wyciągnę w takim razie i te z tyłu i może profilaktycznie kupię nowe przewody.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 12, 2014 09:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lip 12, 2014 10:01   

jeszcze sprawdź iskrę jak w tym temacie https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68959
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 15, 2014 16:50   

SeniorA, dzięki - jutro biorę dzień wolnego i będę walczył a jak się nie uda to chyba będę musiał się poddać.

[ Dodano: Wto Lip 15, 2014 16:50 ]
Sprawdziłem cewki i wymieniłem przewody na nowe - iskra jest na wszystkich świecach.Wygrzałem również tylne świece oraz cewki.Niestety te zabiegi nie pomogły.Samochód wciąż się dusi i gaśnie.Mam wrażenie ,że przy próbie dodania gazu gaśnie jeszcze szybciej i w ogóle nie reaguje na pedał gazu.Na zimnym potrafi pochodzić kilka minut trzęsąc się cały ale już przy następnej próbie gaśnie w kilka sekund lub wcale nie odpala.Powiedzcie co mogę jeszcze sprawdzić? Sprawdzałem również masę na silniku - jest w porządku.
 
 
myszoreks 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: Nadma



Wysłany: Wto Lip 15, 2014 17:43   

trzeba sprawdzić czujnik wałka
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 15, 2014 21:20   

podłączam go pod komputer i żaden błąd nie wyskakuje więc to raczej nie czujnik wałka...pewnie jedyne co mi zostało to laweta :/
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 15, 2014 22:37   

To że nie ma błedów nie gwarantuje że dany czujnik jest sprawny, te kompy są tak naprawdę dość głupie, bo potrafią zdiagnozować tylko zwarcie, albo przerwę w obwodzie, jeśli czujnik będzie pracował w złym zakresie, to nie zostanie to potraktowane jako błąd. Nie chcemy naciągać Cię na koszty związane z zakupem czujnika, najlepiej by było na chwilę podmienić od kogoś znajomego podejrzane czujniki. Jedyny czujnik który może tak skutecznie unieruchomić silnik to właśnie czujnik wałka i położenia wału.
Poza tym jeśli któreś z cewek dostały przebicia to wygrzanie może okazać się nieskuteczne, i tu znowu sugeruję podmianę na próbę.
Widzę że jesteś z warszawy co zwieksza szanse znalezienia kogoś.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 15, 2014 22:38   

jeszcze jest opcja zmierzyć kompresję... może jak pisał SeniorA, zassał wodę i Ci cylindry "porozpychało" :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 15, 2014 23:36   

AndrewS, ale jeżeli jest iskra na cewkach to też mogą być uszkodzone?
sTERYD, sprawdzałem filtr powietrza jak pisał SeniorA, i w środku suchutko - zero śladów wody.
Chyba zaryzykuję te 100-150zł i zamówię jeszcze czujnik wałka tylko powiedzcie czym one się różnią bo niby obydwa są do v6:
http://allegro.pl/rover-7...4426146360.html
http://allegro.pl/rover-7...4390227919.html
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 16, 2014 00:11   

no widać ze jeden styki do kostki ma bezpośrednio na sobie, a drugi ma kawałek przewodu i wtyczke

Iskra na oko może być ok, ale przy warunkach i ciśnieniu jakie panuje w cylindrze może być już nie wystarczająca, gdzies czytałem już o podobnych przypadkach z tym że to bardziej tyczyło usterki samych swiec :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 16, 2014 06:17   

sebol11 napisał/a:
Chyba zaryzykuję te 100-150zł i zamówię jeszcze czujnik wałka

ja bym nie ryzykował !! jak odpala, to raczej nie jego wina, ze silnik pracuje złe, może przewody zapłonowe z przodu podłączyłeś w złej kolejności, bo z tyłu się nie da pomylić

[ Dodano: Sro Lip 16, 2014 06:17 ]
mogą być jeszcze fajki na tylnych cewkach tylko do podmiany.
Jak sprawdzałeś czujnik wałka??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 09:35   

sebol11, odpal bez wkładu filtra powietrza , co będzie ?, masz kontrolę trakcji ? może jej przepustnica jest zamknięta.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 18, 2014 22:18   

SeniorA, próbowałem już wcześniej odpalić bez filtra i bez zmian.
Samochód oddałem do warsztatu i tam też jak na razie rozkładają ręce...masakra jakaś :/ mówią ,że może rozrząd jakoś przeskoczył ale to jest takie gdybanie.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Pią Lip 18, 2014 23:04   

Po wymianie alternatora i ponownym przykręceniu łapy silnika, dokręciłeś dobrze przewód masowy ?
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 18, 2014 23:44   

zedziczek, dokręciłem i nawet sprawdzałem masę miernikiem - jest OK

[ Dodano: Pią Lip 18, 2014 23:44 ]
SeniorA, mam kontrolę trakcji.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lip 19, 2014 10:06   

sebol11 napisał/a:
mam kontrolę trakcji.
to co z tą przepustnicą TC ? , jest otwarta przy zapalaniu?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 21, 2014 20:57   

Jak ściągałem rurę od filtra powietrza to ta klapka w przepustnicy była otwarta.Najgorzej jak się okaże ,że to ten rozrząd i będę musiał silnik wymieniać...

[ Dodano: Pon Lip 21, 2014 20:57 ]
No i mechanik się poddał...masakra jakaś :|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silnik klekocze jak stary diesel
Spider1801 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Wrz 11, 2011 20:23
Spider1801
Brak nowych postów [R75] 1.8 klekocze jak diesel
wschodni Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Paź 08, 2020 20:16
STA75
Brak nowych postów [R75] Ciężko odpala zimny, ciepły jeszcze gorzej
dawidd Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Paź 08, 2012 12:23
dawidd
Brak nowych postów [R75] Nie pali, po zalaniu wodą.
a jednak nie zalany wodą tylko akumulator padł
llygas Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Cze 25, 2009 09:51
Rowan
Brak nowych postów [R75] Problem po zalaniu wodą stuka coś w silniku
michalek222 Rover serii 75, MG ZT 42 Czw Sie 21, 2008 16:29
michalek222



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink