Wysłany: Wto Sie 05, 2014 08:28 [MG ZR 105] Pierdzi podczas przyspieszania (uszczelki są ok)
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Cześć
Na wstępie dodam że szukałem podobnego tematu do mojego jednak nie potrafiłem go znaleźć. Jeśli jednak komuś się uda dopasować mój problem do problemu innej osoby to bardzo proszę o link.
Tak więc jak w temacie, pierdzi. Na wolnych obrotach jest wszystko w porządku, przynajmiej dla mnie, natomiast przy przyspieszaniu, gdy obroty rosna od ok. 1000 rpm do 2300 rpm to słychać pewnego rodzaju pierdzenie. Ten dźwięk przypomina mi prace wyklekotanego diesla. Po rozkręceniu na wyższe obroty zaczyna się już normalnie zachowywać. Czy ktoś z was miał coś podobnego u siebie? Dodam że u mechanika sprawdzane były uszczelki na całym ukladzie wydechowym i dolany został 1l oleju do skrzyni.
Z góry dziękuję Wam za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 05, 2014 08:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Miałem co prawda inny dźwięk ale przy mniej więcej tych samych obrotach
Na zakręcie tłumika środkowego tuż przed łączeniem z końcowym ( tam gdzie zakręca więcej niż 90 stopni) zrobiły się 3 dziurki idealnie okrągłe jakby je ktoś wywiercił.
Jako iż powstały u góry rury to nie było ich widać.
Katalizatora nie mam i wydech siedzi dość sztywno, tak że o nic nie obija. Więc jedyne co to podnieść autko i jeszcze raz dokładnie sprawdzić cały układ a w szczególności to miejsce zgięcia. Mam nadzieje że to będzie to. Napisze jak uda mi się to sprawdzić ale dzięki za pomoc.
Poprostu nie mam kata. Chyba w MG ZR 105 ogółem nie było katalizatorów. Pozatym mam jakis nie oryginalny wydech ale nie wiem czy to zmieniony został tylko tłumik końcowy czy caly układ.
Były, tak jak w każdym samochodzie po '95r.
Pewnie kata ktoś wyciał i wstawił rurę. Powinieneś wstawic zamiennik katalizatora w tym samym miejscu, w którym wcześniej był kat. Zamiennik to tłumik przelotowy, wytłumia on wysokie dzwieki. Pisałem juz o tym w innym temacie. Jak chcesz wykluczyć nieszczelność, to niech ktos przytka wydech, a Ty patrz czy spaliny nie uciekaja bokiem.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
A tak troche z innej strony pytanie, czy jesli samochód ma katalizator to w dowodzie też musi być wpisany KAT przy nazwie auta? Dodam że ja nie mam tej dopiski.
Wjechałem dzisiaj na kanał i sprawdziłem układ wydechowy. Niby wszystko w porządku jak na moje oko. Sprawdzałem tez rury od góry i nie czułem pod palcem zadnych dziurek. Jedyne co to na tłumiku końcowym jest dziurka ale przytkałem ja palcem jak samochód był odpalony i nie czułem żeby spaliny chciały tamtędy uciekać.
Dodam jeszce że jednak mam kata, nie wiem dlaczego wydawało mi się ze go tam nie ma, sory za wprowadzenie w błąd.
Macie może jeszcze jakieś pomysły co może powodować to pierdzenie podczas przyspieszania?
jak by tłumik był dziurawy to obojętnie na jakich obrotach bedzie ci głośniej chodził...może szukasz nie tam gdzie trzeba.Pisałeś ze od 1000 do 2500 tyś i później przestaje...może sprawdz czy coś w silniku ci nie stuka...bo może cos stukac w silniku a będziesz słyszał jak by rura pierdziała...
A co może tam stukać? Mam jeszcze podejrzenie że to może zawory albo popychacze sa do wymiany ale to zgaduje w tym momencie dlatego chciałbym wykluczyć inne mozliwości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum