Wysłany: Pią Sie 08, 2014 18:38 [MG ZT-T] Problem z "check engine"
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witam forumowiczów!
Jestem od niecałego miesiąca posiadaczem MG ZT-T 190. I mam parę problemów, prosiłbym Was o pomoc.
Zacznę od błędów OBD II. Zdiagnozowałem PCMSCAN-em 3 błędy:
P0300 -przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonu.
P0301- Wypadanie na 1 cylindrze (jakiś czas temu wypadał na 3)
P0174 - wyskoczył mi dzisiaj, coś z mieszanką paliwową na tłoku 2, nie pamiętam nazwy, po ang Fuel System Too Lean (Bank 2)
+Silnik pracował nierówno, samochód dostawał i dostaje wibracji na biegu jałowym (czuć w kabinie, zwłaszcza mając naciśnięty pedał hamulca).
+Zostały wymienione wszystkie świece na platynowo-irrydowe boscha oraz przewody, które dawały bardzo mocne przebicie. Silnik jakby pracował teraz równo, lecz wibracje pozostały. Błędy mimo kasowania wyskakują nadal.
+Kolejną kwestią jest odpięty czujnik położenia wałka rozrządu (Camshaft Position Sensor, kod BMW 1732635). Czy może mieć to wpływ na wyskakujące błędy? +Oprócz tego zauważyłem przepalanie paliwa, zarówno PB jak i LPG (PB 14 litrów mimo spokojnej jazdy, LPG bulta z 60litrami w 300km...,samochód ma świeżo założoną instalację gazową w sprawdzonym warsztacie, lecz jednak bez mapowania po założeniu nowych świec).
+Dodatkowo samochód nie wchodzi żwawo na obroty na niskich, po przekroczeniu 3 tys jest zdecydowanie lepiej.
+VIS nie sprawdzony, chociaż zdemontowaliśmy kolektor, jakiś partacz zakleił go tak, że bez łamania nie uda się go otworzyć ( czyli było grzebane ). Poza tym w kolektorze były śladowe ilości oleju, ale raczej sądzę że miało to związek z niedbałością poprzedniego właściciela, olej 2 lata był nie wymieniany, dosłownie czarna maź, podobnie filtry.
Podejrzewamy przepustnicę w związku z P0174, lub któryś czujnik. Z P0300 i 301 nie mamy już pomysłów.
To już nasz ( mój oraz ojca ) kolejny roverek, samochód dokładnie obejrzeliśmy podczas zakupu, a tu takie kwiatki. Pocieszam się jednak dość dobrą ceną. Chciałbym doprowadzić samochód do stanu pełnej używalności i nie wydać fortuny. Proszę o pomoc. pzdr Paweł
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 08, 2014 18:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja miałem random po wymianie świec, musiałem wykręcić i przestawić na 0,9 mm,
co do kolektora to tam olej będziesz miał zawsze podobnie jak w przepustnicy kv6 już tak ma dlatego niektórzy zakładają łapacz oleju aby zmniejszyć jego ilość w kolektorze i przepustnicy, skoro mówisz, że taki stary olej to sprawdź też odmy na wyjściu z pokrywy głowicy, jeśli silnik pracuje regularnie i nadal są wibracje to należy sprawdzić mocowanie silnika najczęstrzym winowajcą jest dolna łapa, znajduje się obok spustu oleju, co do czujnika wałka rozrządu, to sam czujnik znajduje się obok wlewu oleju, ty mówisz prawdopodobnie o wtyczce która jest umiejscowiona między przepustnicą a kolektorem i jest ona do kontroli trakcji, ty pewnie jej nie masz dlatego poprostu sobie zwisa bo taką wiązke w fabryce założyli co do P0174 to sporo możliwości może być min: przeciek powietrza na którymś przewodzie odmy, vis źle dokręcony, uszczelniacze mogły się uszkodzić przy ściąganiu kolektora (powinno się je wymieniać przy każdorazowym przykręcaniu kolektora, większość z nas tego nie robi pewnie )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum