Wysłany: Pią Sie 08, 2014 19:42 [R214 Si pb+gaz] sterowanie pompą paliwa
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
witam,
mam prośbę o pomoc w diagnozie
Problem z odpaleniem, nie słychać pompy. Odpalam kręcąć rozrusznikiem, aż się sekwencja przełączy na gaz - jest ciepło więc daje radę.
jeśli się od razu przełączę spowrotem na benzynę, to silnik się wyłącza.
po kilku kilometrach przełączam się na benzynę i wtedy pompa działa, jadę jakby nigdy nic...
co jest nie tak? przekaźnik, komputer? pompa sprawna - sprawdzana.
na chwilę obecną mam założony bypass - daję zasilanie na pompę pomijając inne układy. nie jest to fajne bo muszę pamiętać, aby szybko wyłączyć pompę (ciągle buczy) po tym jak zacznę jechać na gazie.
pytania:
1. z czym jest problem i jak to zdiagnozować - przekaźnik czy komp?
2. czy pompa może pracować w trybie że tak to nazwę rozruchowym? (buczy, nie uspokaja się jak to jest przy normalnej pracy), obstawiałbym że nie....
3. dlaczego po kilku kilometrach jazdy pompa działa normalnie i mogę jechać na benzynie?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 08, 2014 19:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sro Sie 13, 2014 07:33
Jeżeli przed odpaleniem, ustawisz kluczyk na zapłonie w pozycji II to czy słychać pompę takie "buczenie" ? Jeżeli nie, zastanowić się trzeba czy to aby nie przekaźnik. Posiadam takie, jak coś . Jeżeli auto ma klimatyzację to zamień na chwilę przekaźniki z pompą paliwa i sprawdź na zapłonie czy pompuje paliwo. Jeżeli pompuje to odpal i zobacz czy załapie na benzynie.
yyy jajków bym sobie nie dał urwać, ALE chyba gdzieś czytałem w instrukcji od gazu, iż należy zawsze mieć jakieś paliwo w baku, bo po przełączeniu na gaz pompa paliwa cały czas pracuje więc zastanawiam się po co musisz wyłączać?
Jutro to sprawdzę dokładniej i najwyżej przyznam się do błędu
yyy jajków bym sobie nie dał urwać, ALE chyba gdzieś czytałem w instrukcji od gazu, iż należy zawsze mieć jakieś paliwo w baku, bo po przełączeniu na gaz pompa paliwa cały czas pracuje więc zastanawiam się po co musisz wyłączać?
Jutro to sprawdzę dokładniej i najwyżej przyznam się do błędu
Pozdrawiam
Masz rację, niektórzy stosuja odcięcia pompy, żeby starczyła na dłużej Przy instalacji mieszalnikowej to całkiem przydatne, jednak przy sekwencji odradzam.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
pompa jest "odcinana" prawdopodobnie na przekaźniku jak pisze ash - postaram się zamienić przekaźniki i potwierdzić to.
mam obejście pozwalające zasilać pompę z pominięciem przekaźnika, abym mógł odpalić na benzynie.
pytałem się między innymi o to, czy mogę ciągle zasilać pompę - wtedy słychać cały czas buczenie, które przy sprawnym przełączniku mija po sekundzie.
pzdr
Nie musi a moim zdaniem nie powinna być odcinana.
Wyobraź sobie że pompa nie chodzi i akurat skończył się gaz, sekwencja odcina lpg a wtryski benzyny nie są zasilane i zanim pompa zadziała i poda odpowiednie ciśnienie jest chwila przerwy i następuje szarpnięcie.
(Tutaj puszczę trochę wodzę fantazji bo nie wiadomo jak takie gwałtowne szarpnięcie wpłynie na silnik, skrzynię przy dużej prędkości. Pomijam już co może się stać jeśli zabraknie gazu przy wyprzedzaniu a z naprzeciwka jedzie TIR )
A po co ? Wystarczy mieć odpowiednią ilość benzyny w zbiorniku (około połowa) i po kłopocie. Pompa się nie zatrze, jest chłodzona i smarowana benzyną.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
tylko, że u mnie w tej chwili jest problem, żeby pompa chodziła... przekręcam kluczyk, a pompa stoi, po to mam obejście przekaźnika, aby ,móc dać zasilanie na pompę.
nie jest zatarta, działa, problem z zasilaniem.
prośba o czytanie ze zrozumieniem / ewentualnie co mam doprecyzować ?
Czy przy Twoim obejściu działa zawsze i w każdych warunkach
Bo w/g opisu stawiałbym mimo wszystko na pompe, być może ona pracuje, tylko np. wolno i przez to jej nie slychać, a z czasem gdy się rozgrzeje już normalnie.
Jeśli na pytanie odpowiesz TAK to moje przypuszczenia są błędne.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
działa zawsze - przy odpalaniu przestawiam przełącznik na podawanie zasilania dla pompy i goł.. po kilku km mogę wyłączyć to zasilanie, a pompa już chodzi na standardowym.
jeśli by działała wolno, to dodatkowe zasilanie by jej nie pomagało, wyglada na to, że z jakiegoś powodu podczas rozruchu i kilku pierwszych minut elektronika nie działa jak należy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum